Kokemuksia eroista? Minulla todella outo ero

Seuraa 
Liittynyt22.6.2015

Hei!

Elämäntilanteeni on todella outo ja varmasti seuraavat asiat jotka kerron tuntuvat todella tyhmiltä. Ollaan oltu 4 vuotta yhdessä poikaystävän kanssa ja siitä ajasta asuttu yhdessä 3 1/2vuotta. Meillä on 13 vuotta ikäeroa ja tulemme eri kulttuureista.

Kesällä hänen aloitteesta päätimme pitää taukoa suhteessa. Muutin väliaikaisesti pois yhteisestä asunnostamme. Oltiin tauolla noin 5viikkoa ja se oli yhtä helvettiä koska minulla oli niin kova ikävä häntä. Poikaystäväni päätyi työttömäksi huhtikuussa ja kesän lyhyttä kesätyötä lukuunottamatta hän on edelleen työtön. Tämä on vaikuttanut häneen suunnattomasti ja on ollut todella vaikea keskustella mistään koska hän vain suuttuu heti. Viime viikolla päätin sitten avata suuni ja kysyä häneltä miltä tuntuu olla takaisin yhdessä jne. Tähän hän vastasi "pitäisikö suinkin mielestä meidän asua erossa?". Pitkän hämmentävän keskustelun päätteeksi hän sanoi että ehkä on parempi että eroamme. Hänellä ei ole kuulemma tunteita minua kohtaan enää eikä halua pitää minua vankina suhteessa, Tuntuu käsittämättömältä koska olen tehnyt kaikkeni suhteemme eteen, opetellut hänen äidinkieltä, työskennellyt hänen kulttuurissa jotta oppisin tuntemaan häntä ja hänen kulttuuria paremmin, pitänyt itsestäni fyysisesti hyvää huolta, tukenut aina ja nopeuttanut opiskeluitani jotta olisimme voineet hankkia lapsia ennen kun hän täyttää 40. Hän sanoo, että minussa ei ole mitään vikaa mutta tuntuu siltä kun hänen mielestä en vain ole SE. Miten voi olla näin, että tekee kaiken toisen eteen ja sitten joutuu torjutuksi. 

Eli nyt hän on minun ex. Heti keskustelumme jälkeen seuraavana päivänä löysin asunnon ja muutan sinne kuun alussa. Olemme tänä aikana kuitenkin asuneet edelleen saaman katon alla ja nukkuneet vierekkäin. Tuntuu melkein sairaalta tämä touhu. Hän haluaa (kuten myös minä) halata ja suukotella jne edelleen. En vaan ymmärrä miksi pitää erota kun selvästi molemmat edelleen haluavat kosketella ja kaikkea. Olemme myös puhuneet paljon syvällisempiä asioita kuin aiemmin. Hän jopa sanoi eilen, että ei aio ignoorata minua ja että haluaa pitää yhteyttä. Onko tässä enää mitään tulevaisuutta?! Olen hulluna häneen mutta jotenkin on sellainen fiilis että hän vaan leikkii kanssani: haluaa asua yksin, haluaa pitää yhteyttä mutta ei olla yhdessä jne. Hän on siitä erikoinen että jos hän päättää jotain niin se päätös pitää. Hän kuitenkin sanoo jatkuvasti että minun suhteen hän miettii päätöstään tarkkaan. Eli siis, tyyppi jotenkin tajuaa että minusta ei pitäisi erota mutta nyt vaan tuntuu siltä että on parempi että hän on yksin.

Hän on ensirakkauteni ja ero tuntuu maailmanlopulta. Yritän ajatella hänen huonoja puolia, mutta kuitenkin rakastan tätä miestä. Ajattelen jatkuvasti, että entä jos hän haluaa takaisin yhteen muutaman kuukauden päästä. En halua, että minua käytetään hyväksi mutta tällä hetkellä tuntuu että jos hän haluaisi jatkaa niin haluaisin minäkin. Perheeltäni on tullut melko suoraa tekstiä tästä ja heidän mielestään minun pitäisi unohtaa koko tyyppi. Kukaan ei tietenkään voi tietää mitä kaikkea meillä on meidän yhteiselämässä tapahtunut.

Onko kellään muulla ollut vastaavanlaista tilannetta? Jos päätyy takaisin yhteen niin onko kenelläkään toiminut suhde toisella yrittämisellä?

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat