Etäsuhteessa elämisestä

Vierailija

Olemme miehen kanssa seurustelleet 1.5 v. josta 10 kk käytännössä asuneet yhdessä. Mies aloitti opinnot toisella paikkakunnalla, parin tunnin matkan päässä. Aikomuksemme on tavata lähes joka viikonloppu. 
Itse olen töissä, ja minulla on olemassa jatko-opiskelupaikka ulkomailla. Olen aloittamassa opinnot aivan lähitulevaisuudessa, ja ne kestävät vuoden.

Minulla on kokemusta etäsuhteessa elämisestä joidenkin vuosien takaa. Tuolloin kävi niin, että usean vuoden kestänyt suhde päättyi miehen toimesta kolme kuukautta sen jälkeen kun olimme muuttaneet eri kaupunkeihin. Ero oli raju, sillä siihen liittyi paljon erittäin huonosti hoidettuja asioita miehen puolelta.
Tämä kokemus on eittämättä mielessäni nyt, kun tilanteemme on tämä, ja sopassa ovat vielä mahdolliset jatko-opintokuvioni. Nyt olen toki hieman vanhempi. Olen viime aikoina havahtunut siihen, että haluaisin pikkuhiljaa vakiintuneemman parisuhteen. Olen saanut tarpeekseni teiniromansseista.

Huomaan ajatusteni olevan hyvin ristiriitaisia. Ei ole tietenkään oikein verrata nykyistä seurustelukumppaniani entisen törttöilyihin. Samalla tiedostan, että etäsuhteen toimivuus on voimakkaasti tahdon asia. Meidän tapauksessamme tilanteella on vieläpä "deadline", eli miehen opintojen päättyminen parin vuoden päästä. 
Mutta huomaan miettiväni, että "säästäisinkö" itseäni joltain jos päättäisin parisuhteen nyt kun kaikki on vielä OK? Toisaalta asennoitumalla näin, tavallaan luovuttaisin.  Miksi päättää hyvin toimiva suhde?
Mies on nyt selkeästi kääntänyt  uuden lehden elämässä: hän oli haaveillut pitkään uuden ammatin opiskelemisesta. Minua mietityttää mitä tämä nämä uudet kuviot mahtavat tuoda mukanaan, ja voiko mikään parisuhde kestää tällaiset muutokset. Olemme kyllä olleet hyvin rakastuneita viimeiset 1.5 v. Olemme toistemme parhaita ystäviä ja innoittajia

Olisi todella mukavaa kuulla entisten ja nykyisten etäsuhteessa elävien kokemuksia. Millaisista ajoista olette selvinneet tai ette ole? Onko antaa jotain vinkkejä? 

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat