Mitä päälle tärkeään työhaastatteluun?

Seuraa 
Liittynyt14.6.2015

Sain kutsun työhaastattelukutsun keskiviikoksi, ja olen onnistunut kehittämään siitä itselleni vaatekriisin. Koska hakemuksen lähettämisestä ja hakuajan umpeutumisesta on ehtinyt kulua jo pidempi aika, olin olettanut, ettei minua edes pidetty sopivana hakijana. Ja nyt onkin yhtäkkiä haastattelu sovittuna :) 

Taustatietoa: Paikan työnkuva on sellainen, että pk-seudulla näin nuorella ja valmistumisen jälkeen vähän aikaa työelämässä olleella ei olisi mitään saumaa hakuprosessissa. Sen verran syrjäseudulla kuitenkin elellään, että joutunevat valitsemaan vähän huonommasta tarjonnasta ;) Oma tutkintoni ei ihan 100-prosenttisesti natsaa, sillä paikka on yrityksen taloustoiminnossa, kun maisterintutkintoni on juridiikan puolelta. Laskis ja rahoitus "vain" pitkänä sivuaineena, sen lisäksi myös kansista. Lisäksi kirjoitan toiselle tieteenalalle omalla ajallani väikkäriä. Olen tällä hetkellä töissä julkisella puolella asiantuntijatason tehtävissä, kun taas haettava paikka on kansainvälisesti toimiva start-up, joka on vielä kasvuvaiheessa.

Varsinainen kysymykseni kuuluu, annanko itsestäni liian tiukkiksen ja jäykän kuvan, jos laitan työhaastatteluun tummansinisen jakkupuvun (alaosana housut), väriläiskäksi kirkkaanvärisen topin, matalat korkkarit ja siistin nahkalaukun? Haastattelija on pitkän linjan toimitusjohtaja, ja mies. Otan avoimin mielin neuvoja vastaan :)

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat