Määräaikaisen työsuhteen purkaminen

Vierailija

Minulle tuli työvoimatoimistosta velvoittava työtarjous. Hain tarjottua työtä ja sain paikan. Työsopimusta ei kuitenkaan ole vielä kirjoitettu ja se olisi tarkoitus kirjoittaa tulevana maanantaina. Työ on sellainen jota en olisi halunut ottaa vastaan, mutta muitakaan vaihtoehtoja ei ollut. Nyt tänään löysinkin te-toimiston sivuilta sinne juuri tulleen työpaikan joka minua kiinnosti. Soitin työstä samantien ja työnantaja lupasi soitella ensi viikon aikana siitä, mihin tulokseen on tullut. Eli siis, työ johon työvoimatoimisto minut "pakottaa" on kesätyö (4kk) mutta kokoaikainen. Työ johon nyt itse vapaaehtoisesti hain on osa-aikainen mutta pitkäaikainen, ehkä jopa vakituinen. Miten pystyn siirtämään työsopimuksen kirjoittamista tai jos en pysty, niin miten pääsen määräaikaisesta työsuhteesta vaihtamaan toiseen jos minut valitaan? Ja kaikenhan tietenkin olisi tarkoitus tapahtua ilman sanktioita. Kyllä kaikki olisi helpompaa jos työvoimatoimisto antaisi aktiivisten työnhakijoiden itse hommata työnsä, niin ei tarvitsisi olla kusessa joka välissä!

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat