Parisuhde sotku

Seuraa 
Liittynyt7.3.2015

Kaipaisin vähän apua tähän mun parisuhde soppaan... Eli olen siis mielestäni onnellisesti avopuoliso ja kihloissa ja mielestäni meillä menee hyvin tietysti arjen tuomaa rutiinia ja arkista nahistelua mutta myös seksiä ja läheisyyttä toisin sanoen kaikki on hyvin.  Olemme siis olleet yhdessä jo n.  3 vuotta.  Olen kuitenkin huomaamattani kokoajan jollain tapaa haku päällä en halua pettää miestäni tai vaihtaa mutta koko suhteemme ajan ja itseasiassa jo pari vuotta sitä ennenkin minulla on ollut seksi  suhde reippaasti itseäni vanhempaan ja varakkaampaan mieheen.  En jostain kumman syystä osaa luopua tästä vanhemmasta miehestä ja samalla eräs  eksäni otti yhteyttä ja yritti lämmittää välejämme ja siinä onnistuikin kyseessä on siis ensimmäinen oikea teini rakkaus ja erommekin johtui molempien elämänkokemuksen  puutteesta ja jäi näin ollen myös käsittelemättä nyt kuitenkin tämä mies antaa köyttä ja koittaa saada minua sortumaan heti kun lämpenen hän tunkeekin kapuloita rattaisiin että ei  kannata pilata hyviä välejä ja ei saa hätiköidä ja hetken päästä taas kääntää keikkansa.  Itse olen jo ihan sekaisin mitä enää haluan tunnen pahaa oloa vastuuttomuudestani ja samalla taas ajattelen että mitä ei tiedä ei satuta  ja en haluaisi jättää katsomatta mitään polkua enkä satuttaa itseäni mitä kyllä teen koko ajan ja kaivan itselleni todella syvää kuoppaa ja kaikki vain siksi että haluan kaiken enkä uskalla ottaa riskiä pettymisestä.  Samalla olen pelästynyt että olen jollain tapaa turtunut pettämiseen en tunne siitä edes huonoa omaa tuntoa vaan pidän sitä oikeutettuna vaikka tiedän että se on väärin  jolloin saan hetkellisesti oloni tuntumaan todella tärkeältä ja onnnelliselta . Ja tiedän että itse en kestäisi pienintäkään pettämistä 

Mitä teen ja mikä minua vaivaa, sillä näin tämä ei voi jatkua???  

Kommentit (1)

käyttäjä-4063
Seuraa 
Liittynyt29.3.2015

En tiedä seuraako tai lukeeko tätä kukaan mutta kerronpa kuitenkin. Tilanteesi on saman tyyppinen kuin omani ja olin todella sekaisin koko hommasta. Itse soudin ja huopasin eksäni kanssa vaikka vierelläni on melko lähelle täydellinen puolisko. Ainoa ero tilanteessani on se, että tuo eksäni on se vanhempi mies. En tuntenut minkäänlaista itsekuria, toki ajoittain huonoa omaatuntoa. 

Ainoa keino, jonka keksin, hillitäkseni itseni oli poistaa eksän viestit, numero ja blokata hänet. Tunnekylmästi ja ilman varoitusta. Ja vannon ettei ollut helppoa. Ja siis blokata kaikin viestintäkanavin. Tämä ei toki muuttanut erästä piirrettä kuten sanot itsekin, tarvetta tuntea hyvää oloa vaikka ei itse siedäkään pettämistä. Monet haukkuvat kaksinaismoraaliksi ja sitähän se on. Silti se ei tunnu missään. Mutta se, että tuntee olonsa onnelliseksi / tyytyväiseksi ollessaan muun kuin puolison kanssa antaa vinkkiä siitä, kenestä välittää eniten. Itse myös sain myös ns. tärkeän olon mutta se johtui siitä että eksäni ei arvostanut minua tarpeeksi ennen kuin menetti minut - tämä oli suoraan hänen suustaan.

Uskon ja vahvasti epäilen että pelkäät hylätyksi ja petetyksi tulemista, kuten jo vihjasitkin. Minäkään en halunnut pettyä, mutta pakko oli. Se myös selkeytti paljon sekä laittoi miettimään mitä oikeasti haluan. Olen myös saanut itsevarmuuteni ja "ryhtini" takaisin kun päätökseni eivät ole riippuvaisia muista. 

Emme ole missään väleissä eksäni kanssa enää ja samalla suuri taakka putosi harteiltani. Suosittelen samaa. Uskalla olla rehellinen, yksin ja rohkea vaikka se hetkellisesti sattuisikin - tällöin alat arvostamaan itseäsi ja niin tekevät myös muut ympärilläsi olevat. Muuta en osaa neuvoa...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat