ystävä joka matkii

Vierailija

Olen tuntenut ystäväni lähes koko elämäni ja hän on parhaimpia kavereitani, joille voin luottamuksella kertoa asioita, avautua, kaikkea mitä hyvät ystävät tekevätkään keskenään. Nyt viimeisen parin vuoden aikana olen kuitenkin huomannut hänen matkivan asioitani.. aluksi se oli ihan fine, kun matkittavat asiat keskittyivät lähinnä pienten asioiden ympärille: hän alkoi käymään lenkille, koska minäkin kävin, hiusten vaalennus ja kasvattaminen alkoi, kun itsekin kerroin haaveilevani siitä, vaatetyyli alkoi muokkaantua hieman samantyyliseksi ja ystäväpiirimme muuttui samaksi ja hän hylkäsi omat kaverinsa. Minun vihamieheni olivat hänenkin mustalla listallaan jne. Nyt kuitenkin hermoni ovat alkaneet repeillä... Mielessäni on jo monta vuotta pyörinyt haave tulevaisuuden suunnitelmista, joiden toteutus olisi ensisyksynä jo mahdollista ja olen tässä kyseisen vuoden aikana hehkuttanut niitä ystävälleni, jolla on ollut omia haaveita. Noh, pari päivää sitten ystäväni sitten kertoi että aikoo lopettaa työnsä ja lähteä täysin samalle alalle opiskelemaan saman unelma-ammatin perässä. Olen ehkä itsekäs, mutta sillä hetkellä päässäni napsahti jotain... En ole omistushaluinen ja halua estää toista toteuttamasta unelmiaan, mutta kun tuntuu etteivät ne unelmat ole hänen omiaan. Hän pääsee aloittamaan opiskelut nyt, päällään samanlaiset kuteet, hiukset, kaveripiiri, harrastukset. Mieskin on hakusessa, kun itselläni ukko kotoa löytyy... :-) tuntuu että olen menettämässä oman minuuteni.. ei luoja vielä jos tämä muuttaa kyseiseen kaupunkiin, josta olen tässä vuoden mittaan hehkuttanut... :-) kiitos jos jaksoit lukea! Kellään kokemuksia tällaisista kavereista?

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat