Pyöreä haavauma alapäässä

Vierailija

Huomasin toissapäivänä että minulla on alapäässä ihan emättimen vieressä (limakalvoilla) pyöreä haavauma. Eilen siinä oli valkoinen peite mutta nyt peite on muuttunut tummemmaksi, melkein harmaaksi. Haavauman ympärillä on haava joka kirvelee tosi paljon mutta keskiosa tästä haavaumasta on iha tunnoton. Alue missä kyseinen patti on myös turvonnut ja punoittaa. Patti ja pyöreä haavauma ovat suunnilleen samassa kohtaa missä bartholinin rauhanen sijaitsee. Sukupuolitauti sen ei pitäis olla, ei ole riskiä sellaiselle. Olen myös korkeassa kuumeessa, luultavasti influenssa. Onko muilla samankaltaisia kokemuksia? Auttakaa, olen aika huolissani.

Kommentit (3)

Vierailija

Minulla myös on sellainen tällä hetkellä! Ilmaantui eilen, tai eilen sen huomasin. Tosi inhottava :(( Olen myös ollut influenssassa, itse teorisoin että vastustuskyky on ollut niin matalalla että joku pöpö on iskenyt. Bartholin rauhasen tulehdusta itsekin olen miettinyt, mutta en ole varma asiasta kun ei ole ikinä ennen tämmöistä ollut. Mietin pitäisikö varata aika lääkäriin vai katsella rauhassa muutama päivä. Miten sinä toimit? Onko patti vielä siinä?

Vierailija

Huomasin toissapäivänä että minulla on alapäässä ihan emättimen vieressä (limakalvoilla) pyöreä haavauma. Eilen siinä oli valkoinen peite mutta nyt peite on muuttunut tummemmaksi, melkein harmaaksi. Haavauman ympärillä on haava joka kirvelee tosi paljon mutta keskiosa tästä haavaumasta on iha tunnoton. Alue missä kyseinen patti on myös turvonnut ja punoittaa. Patti ja pyöreä haavauma ovat suunnilleen samassa kohtaa missä bartholinin rauhanen sijaitsee. Sukupuolitauti sen ei pitäis olla, ei ole riskiä sellaiselle. Olen myös korkeassa kuumeessa, luultavasti influenssa. Onko muilla samankaltaisia kokemuksia? Auttakaa, olen aika huolissani.

Vierailija

Heippa, kävin lääkärissä ja just tohon influenssaan liittyy tuo haavauma. Alan olla jo parantunut influensasta mutta haavauma on vieläkin. Se on kyllä pienentyny ja vaaleaa peitettä ei enään ole. Nyt se on noin 0,5 cm "avohaava", kirvelee vietävästi mutta parempaan päin se menee, hitaasti kylläkin. Ei ollut bartholin rauhanen vaan joihinkin virus/bakteeri tauteihin vain liittyy haavaumia alapäässäkin. Kävin kyllä todella monella lääkärillä ennenkuin sain tämän diagnoosin, on kuulemma aika harvinaista. Mutta varaa ihmeessä aika lääkäriin (mieluiten gynelle!) niin voit saada jotain lääkkeitä jos se haava on esim tulehtunut! Tai jos sulla on joku bakteeritauti muutenkin. Sun viestistä on nyt jo pari päivää niin onko se yhtään muuttunut/helppottunut/pahentunut? Ois ihan mielenkiintoista kuulla muiden kokemuksia luultavasti samasta vaivasta.

Vierailija

Hyvä että alkaa olla jo parempi! Enpä ole tiennytkään että influenssaan voi tällaistakin liittyä, ihan kun tauti itsessään ei olis jo tarpeeksi kurja. 

Itsekin varasin viikonloppuna lääkäriajan, mutta varasin sen "parin päivän päähän" jotta katson hetken lähtisikö patti itsekseen paranemaan. Onneksi niin sitten kävikin, ensin patti pieneni ja haava jäi, pikkuhiljaa haavakin on parantunut niin että sitä ei oikeastaan enää ole, ihan pientä aristusta vain. Haavaan hölväsin Bepanthenia siinä vaiheessa kun patti oli hävinnyt. En tiedä minkä verran siitä oli apua itse paranemisen kannalta mutta ainakin paksu rasvakerros helpotti kipua kun housut eivät päässeet niin hiertämään :) Lääkäriajan peruin, eli varmuutta vaivan nimestä nyt ei ole mutta jospa se nyt olisi ohi ainakin tältä erää.

Oli kyllä kiinnostavaa löytää "kohtalontoveri", itse olin ainakin alussa ihan paniikissa että mikäs ihme tämä oikein on. Toivotaan, ettei vaiva iske meihin ihan heti uudestaan, oli kyllä niin julmetun kipeä! 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat