Onko ikinä myöhäistä muuttua?

Vierailija

Olen viime aikoina miettiny paljon ihmisten käyttäytymistä ja nyt mietin tätä. Mitä mieltä olette, jos on tehnyt tosi vääriä asioita, ollu vaikka rikollinen (ja en ole itse ollut rikollinen jos joku sitä miettii). Tai paha koulukiusaaja, tai luonteeltaan vaikka täysi kusipää ja satuttanut muita ihmisiä henkisesti tai fyysisesti, mitä mieltä olette voiko oikeasti muuttua? Ja onko teidän mielestä niin että menneisyyden kanssa täytyy aina elää ja potea syyllisyyttä vai saako menneisyyden unohtaa ja aloittaa uuden elämän (ilman että täytyy tuntea syyllisyyttä, jos on asiasta oppinut ja päättänyt olla tekemättä samoja virheitä). Eli se kysymys mitä mietin varmaan on että: ansaitseeko todella pahojen virheiden jälkeen uuden elämän ilman syyllisyyttä jos ei ole enää samanlainen vai täytyykö menneisyyden taakkaa kantamaan aina mukanaan vaikka olisi muuttunut?Ansaitseeko minkä vaan virheen jälkeen uuden mahdollisuuden jos todella yrittää vai onko leimaantunut loppuelämäks ns. pahaks ihmiseks yms.? Anteeks hieman sekava teksti... 

Tällaista mietin kun olen nähny paljon ihmisiä, jotka on muuttunu, sekä hyvässä että pahassa. Ja vielä sellanen kysymys että mikä olisi sellainen virhe elämässä jota ei voi antaa anteeksi? 

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat