TRAUMAT!?

Vierailija

Onks kenellekkään muulle jäänyt traumoja koulusta/kouluajoilta?

Mulla jäi traumat koulusta tosi rankan kiusaamisen takia..myöskin kouluaikoina, 14-vuotiaana minut raiskattiin väkivaltaisesti.
Kärsin tänäpäivänäkin noiden tapahtumien takia ja ne vaikuttaa tämänhetkiseen elämään...erittäin paljon. 
Saan paniikki kohtauksia julkisilla paikoilla tai jos joudun paikkaan missä on paljon ihmisiä, eritoten saman ikäisiä kuin minä tai nuorempia...

Minun mielestä ei ole reilua että kärsin silloin ja nyt kärsin sen takia tänäänkin..kiusaajat ovat jo opiskelleet ammatit jnet, minä en pysty menemään kouluun. Häpeän itseäni liikaa koska olen nytkin vain päivät pitkän kotona..kauppaan meneminenkin on kauhea prosessi.
Anteeksi avautuminen, haluan vain kuulla mielipiteitä tai muita kokemuksia.

Kommentit (3)

Vierailija

Mulla ei ole ollut ihan noin rankkaa kuin sulla, vaikka olen myös koulukiusattu. Mua kiusattiin koko yläasteaika; kiusaaminen oikeastaan jatkui vielä ammattikouluunkin... Koulukiusaamisen takia inhosin koulua, en mielelläni puhu yläasteajoista vielä 10 vuoden jälkeenkään.

Mulla oli kauan tosi huono itsetunto ja olin tosi ujo. Oikeastaan vasta parin vuoden aikana ujoutena on alkanut hieman kaikota ja itsevarmuus palautua.

Vaikka mäkin olen koulukiusattu, en osaa kuvitellakaan, miten kamalalta susta tuntuu... Tiedän, että on vaikeaa mennä ihmismassaan ja alkaa puhua. Se voi kuitenkin helpottaa; ainakin mua se helpotti!

Vierailija

Ei niinkään kouluajoilta ihan niin pahoja kuin sitten myöhemmin... Nykyään saan traumapsykoterapiaa, luojankiitos siitä on apua! Mutta tiedän todellakin kuvailemasi pelkotilat, alemmuudentunteen... Katkeruus siitä miksi minusta tehtiin tällainen, en itse sitä pyytänyt enkä halunnut.

Terapian myötä nyt sentään on valoa tunnelin päässä, prosessi on ollut rankka ja jatkuu vielä pitkään mutta... Paljon lähempänä "normaalia" olen kuin aiemmin, vaikka kaukana kuitenkin vielä...

Muista, vika ei ole sinussa. Kuka tahansa saman kokeneena reagoisi kuten sinäkin, ja usko tai älä tietynlainen terveen merkki on siinä että "tiedostat tilasi". Yllättävää kyllä, minä en olekkaan se "hullu", vaan tervejärkisempi kuin moni muu joka ei ikinä koe itse edes apua tarvitsevansa...

Tsemppiä! Sinä et todellakaan ole ainoa!!!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat