LÄHIHOITAJAN AMMATTI

Vierailija

Hei tyypit kertokaa omia mielipiteitä lähihoitajan ammatista! Onko teillä omia kokemuksia kyseisestä työstä? Itse olen harkinnut lähihoitajan ammattia ja suuntaisin sinne asiakaspalvelu ja tietohallinto puolelle. Onko työ minkälaista , haastavaa/raskasta jne? Otan kaikki mielipiteet vastaan! Kiitos jo etukäteen:)

Kommentit (1)

Vierailija

Asiakaspalvelutyötähän se on :) Mielestäni hyvä hoitaja on sosiaalinen, empaattinen, tunnollinenja osaa olla potilaan ja hänen omaisten tukena heidän ongelmissaan. Hoitajan tulisi osata neuvoa ja ohjata potilasta esim. sairauteen liittyvissä asioissa. Työkenttä on laaja ja sanoisin että aika raskasta työtä tämä on, toki työn raskaus määräytyy työympäristön, työyhteisön ja työkentän mukaan. Lähihoitajan työ on työtä lähellä ihmistä, usein erilaisissa elämän kriisitilanteissa. Työ on lähes poikkeuksetta kiireistä ja työntekijöitä liian vähän. Palkan takia tähän työhön ei kannata ruveta, vaan kyllä pitää olla oikea halua auttaa ihmisiä ja tehdä työtä ihmisten parissa. Ala on vahvasti naisvaltainen ja se voi olla joissain työyksiköissä vahvuus, toisissa taakka. Kuten tiedämme, naiset tykkää puhua toisistaan pahaa seläntakana. Myös hankalia/Agressiivisia potilaita tulee vastaan. Nämä ovat asioita joihin tulee osata suhtautua ammattitaidolla, ne kuuluvat työhön. Hyviä puoliakin on lukematon määrä, onnistumisen kokemukset, kiitos tehdystä työstä, näkee kun ihminen kuntoutuu ja tervehtyy jne. Itse rakastan työtäni ja suosittelen lämpimästi alaa jos se vähääkään tuntuu omalta. Jatkokoulutusmahdollisuudetkin ovat hyvät jos vaikka haluaa amk:hon vielä lähihoitajaksi lukemisen jälkeen. Muista, että vaikka suuntautuisit opinnoissasi asiakaspalveluun ja tietohallintoon niin todennäköisesti joudut käymään samat yhteiset opinnot joihin kuuluu mm. päiväkotiharjoittelu, vuodeosastoharjoittelu, kehitysvammapuolen harjoittelu jne. Eli jos esim. eritteet tai veri tuottavat sinulle ongelmia niin tämä ei ole sinun alasi :) TSemppiä uravalintaan. T. Lähihoitaja mallia 2010

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat