raskaana, mitä teen??

Seuraa 
Liittynyt9.1.2015

Asiahan on nyt sillä tavalla että tein eilen raskaustestin, joka oli siis positiivinen. Tällä hetkellä tunteet menee ristiinrastiin että mitä aion tehdä..... noin 4-5 viikkoa sitten mulla sattui olemaan 2 miestä saman viikon aikana ja molempien kanssa tuli harrastettua seksiä ilman ehkäisyä (fiksua eikö), ja nyt sitten tapailen toista näistä isäehdokkaista. En siis tiedä kumman lapsi on tulossa. 

Tää on todella vaikeeta koska tein jo kolmisen vuotta sitten abortin jo kerran, tosin tilanne oli eri eli olin vakkarisuhteessa toisin kuin nyt. Käyn tällä hetkellä töissä, mulla on oma kämppä. Enkä osaa päättää mitä teen!!!
Pidänkö lapsen ja kasvatan hänet yksin vai jatkanko elämääni niinkuin tähänkin asti. Myös se mietityttää mitäs jos pidän lapsen, en voi jatkaa samassa työssä koska se on kolmivuorotyötä, ei ole sitä isää hoitamasssa... toisaalta mä olen aina halunnut lapsen ja mulla on sellainen ajatusmaailma ollut aina että lapsi kasvatetaan yksin niin kuin mutkin on kasvattanut mutsi ihan ilman apuja.

Tarviin nyt siis teiän apua tähän päätöksen tekoon, mitä mä teen?

Kommentit (1)

Minzzz
Seuraa 
Liittynyt19.9.2013

Ensinnäki: Miten tyhmä sä oikeesti oot?! Totta kai sä tuut raskaaks ennen pitkää ku paneskelet ilman ehkäsyy, joten ei pitäis olla shokki! Ja sulle on jo tehty abortti ni ihan oikeesti pitäis nyt sen verran oikeesti tajuta. Puhumattaka mahdollisista taudeista mitä kanniskelet ympäriinsä. Luultavasti jos kerrot jätkälle jota tapailet ni se juoksee karkuun ja kovaa. Mun yks hyvä kaveri sai vauvan tos puol vuotta sitte ja se oli iha tekemäl tehty ja se on seurustellu ja asunu miehensä kaa yhes joku melkei 4 vuotta. Se mun kaveri kerto et sillo ku se vauva oli vastasyntyny ja siit parikuukautiseen saakka ni se aika oli siin rankkaa et se ei ois ees uskonu (vaikka minä lapsettomana sanoin että se tulee olee täyttä helvettiä alussa, joten pääsin sanoo et mitäs mä oikein sanoin). Se ei kerinny suihkuu, syömää, nukkuu eikä kerinny tekee mitää muutaka ja huom. sillä on kuitenki se mies auttamassa. Joten mieti näitä asioita ennen ku päätät:

Mitä heti ensimmäisenä mietit ku raskaustesti näytti positiivista?

Ootko valmis sitoutumaan lapseen vähintään seuraavaksi 18vuodeksi?

Oletko valmis menettämään oman aikasi, sosiaalisen elämäsi (biletykset, shoppailut yms)? koko elämäsi pyörii sen jälkeen täysin lapsen ympärillä monta vuotta.

Onko rahallinen tilanteesi sopiva? Lapset on ihan helvetin kalliita.

Miehen hankkiminen on myös hankalampaa lapsen kanssa, moni mies ei oo valmis sitoutumaan lapseen.

Hyväksytkö että kroppasi ei enää ikinä tuu olee samallainen?

Oletko valmis kasvattamaan lapsen yksin?

Kestätkö henkisesti ja fyysisesti?

Oletko valmis luopumaan töistäsi?

Tietysti rakastaisit lastas enemmän ku mitään muuta, mutta vaikka haluat lapsen niin etkö mielummin haluaisi sen vakaammassa tilanteessa, vanhempana ja enemmän elämää kokeneempana ja nähneenä, ja miehen kanssa yhteisessä asunnossa?

Ymmärrän kyl sun ajatusmaailman, mun äiti kans kasvatti mut ja mun 2 sisarusta yksin ja hyvin nuorena mut sai ja iha tarkotuksel oli raskaaks hankkiutunu. mut kuinka järkeviä päätöksiä voi 16v tehdä. Ylä-asteella ku mietin et sit ku must tulee joskus äiti ni en osannu sisällyttää siihen mitenkää et ois miestä mukana. Ja näillä näkymin en ees haluu lapsii mut ei sitä koskaa tiä jos joskus muutan mieleni. Mun mielest se kyl jotenki jo kertoo siit et mitä haluut tehä koska kyselet tuntemattomilta netissä, tietysti on helvetin vaikee tilanne eikä tiä mitä ajatella ja tehä.

Mut siis, mieti tota kaikkee. En tietenkään tuntemattomana netissä sulle sanoo että älä hanki lasta, vaikka mun kanta tulee aika selväks, mut kaikki mitä kirjotin on faktoja, mut sun pitää puhuu lääkärille, äitilles ja mahdollisesti jollekki jolla on laps ja joka on ollu yksinhuoltaja. Joku joka antaa sulle realistisen kuvan millasta on olla yksinhuoltaja eikä maalailla vaaleenpunasia kuvia seinille.

http://blogit.kaksplus.fi/kiljuvapikkunalka/en-suosittele-teiniaitiytta/ <-- toi sun kannattaa lukasta vaikka sulla teini-ikä onki kutakuinki ohi, siin kuitenki käsitellää yksinhuoltajuutta ja sitä kun on nuori äiti.

Tsemppii joka tapauksessa mitä ikinä sit päätätki tehä!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat