Yksinäisyys

Vierailija

Mistä ihmiset hankkii aikuisena ystäviä? Oon 23-vuotias, opiskelut alkaa olla lopussa, ja sitä kautta en koskaan tutustunut keneenkään, koska ekoina vuosina oli vähän toinen elämäntilanne. Harrastan vaan salia, eikä siellä keneenkään tutustu. Oon töissä firmassa, jossa on 5 työntekijää, joten sekin on mahdotonta. Netin kautta oon yrittänyt, mut aina se on jäänyt yhteen kahvitteluun. Onko oikeesti ihan mahdotonta enää löytää ystäviä? 

Ei elämä oo tämmösenä elämisen arvosta, jos huomaan että en oo duunin ulkopuolella puhunu viikkoon muille ku kaupan kassalle. Kaikki uudet vuodet ja vaput ja juhannukset on aina hirveitä, kun kattoo vaan ku muut on ilosia ja juhlii ja ite vaan istuu kotona ja dataa ja koittaa saada ajan kulumaan nopeemmin.

Asuin ulkomailla vaihdossa ja tutustuin siellä helposti ihmisiin ja sain paljon ystäviä - kaikki asuu vaan nyt toisella puolella maailmaa. Oon puhelias ja sosiaalinen ja varmaan kukaan moikkaus -tuttu ei koskaan arvais et oon näin yksinäinen. 

Tuntuu, että kaikilla on paljon ystäviä ja oon tän kanssa vaan yksin. En voi koskaan löytää edes miestä, koska istun vaan kotona enkä koskaan käy missään ulkona, ku en nyt mihinkään baariin viitti yksin mennä.

Kohtalontovereita tai vinkkejä miten selvitä tästä?

Kommentit (11)

Vierailija

Täällä on ihan samanlaisia ajatuksia! Toi kirjotus oli ku suoraan mun elämästä. Ite oon tosin muutaman vuoden sua nuorempi, mutta muuten ihan sama tilanne. Mullaki opinnot lopuillaan tämän hetkisessä koulussa, mutta koko opintojen aikana ei koulusta jäänyt jäljelle yhtään ystävää. Yksinäisyys mietityttää päivittäin ja että mistä niitä aitoja ystäviä löytää. Tuntuu, että nuoruus menee hukkaan kun ei tule käytyä paljon ulkona, koska ei kehtaa mennä yksin. Kaikki vapaa-aika meneekin sitten opiskellessa tai salilla.

Itse olen päättänyt yrittää etsiä samanhenkisiä kavereita vaikka sitten netistä. Opintojen päätyttyä aion muuttaa toiselle paikkakunnalle, josta toivon saavani uuden alun. 

Yksinäisyys on rankkaa ja samassa tilanteessa olevia voi olla vaikea löytää. Täytyy vaan yrittää olla menettämättä toivoaan kavereiden etsimisessä. Ei kai se elämä voi aina jatkua näin jos asian eteen tekee jotain ja ei luovuta sen suhteen. 

Tsemppiä sulle, kyllä täällä kohtalontovereita on :)

Vierailija

Tutulta kuullostaa. :/ Mulla on periaatteessa kavereita, en vaan nää niitä juuri koskaan.. Meillä on ihan eri intressit nykyään. Missäs päin asut? :)

Vierailija

Heeii,

mä muutin kesällä helsinkiin, enkä tuntenu täält sillo ketää, nyt oon joihinki tutustunu netin kautta, mut siin on just käyny nii et kerra kahvil käyny ja sit se on jääny.. välil meinaa vähä masentaa :D joku oikeesti hyvä kaveri ois kyl kiva löytää! :) tai joku pieni kaveriporukka :D hei saa laittaa viestii, susals1@outlook.com :) ja toivottavasti näkis ihmisiä? ^^

Vierailija

Heippa!:)

Ite olisin kans uusia kavereita ja kaveriporukkaa vailla ja aattelin et oisko kiinnostuneita sellaseen fb-ryhmään? :) mä voisin vaik sellasen tekasta, jos ois porukkaa tulos? vois siel miettii jotai tapaamista yms kivaa! laittakaa ihmees viestii mooii123@outlook.com, jos saatas jonku näköne ryhmä kokoon! ^^

Vierailija

Mul on sama tilanne. Oon 22v nyt puoltoist vuotta asunu Helsingissä ja pari hassuu kaverii vaan saanu ja yrityksen puutteesta mua ei voi syyttää.. vaikka ja kuinka oon yrittäny hankkii kavereita tavalla ja toisella mut se on vaa helvetin vaikeeta. Duunipaikal mul on yks kaveri mut eipä sitä oikee tuu ikinä nähtyy, ja muut duunipaikal on tosi tiiviitä keskenään ja näkee toisiaa viikottain duuniajan ulkopuolel mut en vaa sovi sinne joukkoo ja ketään ei kiinnosta tutustuu et ei väkisin. Oon vaa vissii liian erilainen sit niitten joukkoon. Oon tälläki hetkel yhes fb-ryhmäs jossa on muijia tält sivult ja kerran nähtii porukal ja ilmeisesti olin niittenki mielest liia erilainen ja sit ku koko yhteisö siirty whatsappii mitä en omista niin se siitä sitten, oli ne tässä pari vk si tavannu taas porukal ja laitteli facee kuvii yms ja en ollu tietonen koko asiasta ni pisti vituttaa aika lailla ja ilmeisesti niistäki on nyt sit tullu aika tiivis porukka keskenään, joten oon taas lähtölukemis ilman kavereita. Ja musta tuntuu et vaikka kui monee kaveriyhteisöö liittyis ni koko homma siirtyy whatsappii yms joten putoon kärrystä joka tapauksessa siinä kohti.. Alkaa olee toivo loppu..

Vierailija

Hei sinä viestin nro 8 kirjoittaja! Laitan sulle meiliä! Ja kaikki muutkin laittakaa ihmeessä nii saadan joku porukka kasaan millä voidaan nähdä! :)

t. aloittaja :)

Vierailija

Aloittaja (tai miksei muutkin kohtalotoverit), samaistuin sun tilanteeseen niin monilta osin! Jos sua kiinnostaa tutustua 23-vuotiaaseen tamperelaiseen opiskelijaan niin laita ihmeessä viestiä osotteeseen ekuzz@jippii.fi :) Lyhyesti sanottuna oon huumorintajunen, empaattinen ja muutenkin ihan kiva tyyppi, josta saa seuraa leffaan/teatteriin, kahvilassa istuskeluun, rentoihin koti-iltoihin, maailman parantamiseen, reissaamiseen Suomessa tai ulkomailla ja moneen muuhun mukavaan! Ja ei Helsingin ja Tampereen välimatka oo mikään voittamattoman pitkä jos molemmat on valmiita hyppäämään välillä junaan/bussiin/autoon eli älä anna sen häiritä :)

Vierailija

Moikka! Mulla kanssa vähän samanlainen tilanne ku teillä kaikilla! Olis tosi kiva saada uusia ystäviä ja tutustua erilaisii ihmisiin!

täällä kirjottelee 19-vuotias tyttö Lahdesta! :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat