Kannattaako työpaikan vaihto vaikka on raskaana?

Vierailija

Olen nykyään työpaikassa jossa en viihdy ollenkaan. Olen sinnitellyt 1,5 vuotta, välillä tottakai on parempiakin päiviä, mutta ilmapiiri on aika kamala. Esimiehet ovat yrittäneet puuttua siihen, mutta se on onnistunut vain pinnallisesti.

Tässä joutessani olen etsinyt töitä muualta ja pääsin haastatteluun. Alkuviikosta ilmoittivat että saisin työn ja voin miettiä perjantaihin asti. Tämäkään työ ei ole varsinaisesti mikään unelma paikka, eikä varmuutta ole siitä paraneeko vaihtamalla..

No tänä aamuna tein positiivisen raskaustestin! Olen hieman hämmentynyt, mutta tiedän että lapsen pidän jos ei tule keskenmenoa.

Kysymys kuuluukin, onko tässä vaiheessa järkeä vaihtaa työpaikkaa vai kannattaisiko sinnitellä mahdolliselle äippälomalle asti?

Tämä uusi duunipomo ei asiasta vielä tiedä, enkä tiedä miten suhtautuisi..

Kommentit (1)

Vierailija

Älä vaihda! Uudessa työpaikassa olet aluksi koeajalla ja pahimmassa tapauksessa sinut laitetaan pihalle koeajan jälkeen kun huomaavat sinun olevan raskaana. (Ei oikein, mutta tehtävissä!) Tällöin olet monen tukimuodon ulkopuolella! Raskaus tarkoittaa työnantajalle aina ylimääräisiä kuluja, joita halutaan välttää. Äitysloma yms. suojaa myös irtisanomiselta vakituisessa työsuhteessa. Sinnittele siis nykyisessä työpaikassasi äitiyslomaan asti ja vaihda työpaikkaa vasta kun palaat työelämään. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat