Olen melkein satavarma poikaystävän pettäneen mua, mitä voin tehdä?

Seuraa 
Liittynyt16.11.2014

Ollaan molemmat reilu parikymppisiä, ja seurusteltu neljä vuotta. Viimevuosi tosin meni kaukosuhteessa opiskeluiden takia, mut nyt asutaan yhessä. Kummallakaan ei oo ollu aiempia partnereita.

Eli juttu menee näin: joitain päiviä sitten poikaystävä huomas esinahkansa alla näppyjä ja tuli näyttään niitä mulle, jos keksisin mitä ne on. (Näytti ihan kondyloomilta!) Hän ei ollu näpyistä moksiskaan, mutta itteä asia rupes huolestuttamaan. Useiden tuntien googlailun jälkee mulla oli mielessä lähinnä kondylooma, joka sopis näppyjen aiheuttajaksi.

Poikaystävä kävi näyttämässä vehjettään paikallisen terveysaseman lääkärille, joka sanoi ettei tiedä ollenkaan mitä näpyt vois olla, mikäli poikaystävä ei oo ollu suojaamattomassa yhdynnässä vähän aikaa sitten. No lopputulema oli se ettei mitään testejä otettu ja poikaystävän käskettiin rasvailla alakertaa jollain salvalla viikon ajan ja kattoa auttaako.

No eilen sitte tuli puheeks poikaystävän kanssa ettei hän ookkaan salvannu ahkerasti (koska suihkussa tuli vaan kylmää vettä -> ei voinu sillä pestä pippeliään ees nopeesti -> ei voinu laittaa salvaa, koska pitää laittaa puhtaalle iholle?!?) ja tein selväks hälle et mua huolestuttaa tää asia kovasti et ei ny viittis pitkityttää sitä kuuria... No sitte yritin vaivihkaa kysyy et jos ne sukupuolitautitestit vois kumminki käydä ottamas ihan varmuuden vuoksi, nii poikaystävä rupes huutaa mulle et en luota siihen pätkän vertaa ja epäilen ja syytän häntä ties mistä!! Että hän on kuulemma satavarma ettei hänellä mitään tauteja ole, joten testeihin ei mene! Ja sukupuolitautien polille hän ei ainakaan mene, koska ei lähe reissaan Meikkuun (opiskelee helsingissä) eikä oo aikaa...

No, tarpeeks kauan pillitettyäni sain sen lupaamaan, et voi käydä joskus antaa virtsatestin jos asia mua niin huolestuttaa... Vehjettään ei kuulemma enää kenellekkään näytä! (vaik on selvät näppylät).. Mut edelleen syyttää et en luota ja epäilen häntä ja oon vainoharhanen...

En oikeesti tiiä mitä pitäs ajatella... Tuntuu et se ei sinne sukupuolitautipolille suostu sit millään... Liekö pelkää narahtavansa...

Haluisin saada sen kondylooman suljettua pois (nyt ku on näppyjä), ku siltä se pahasti vaikuttaa, eikä näy virtsatestissä... Ja voi tarttuu vaik käyttäis kumia... Ja itää yleensä useita kuukausia-vuoden, eli mahollinen tartunta ois tullu meijän kaukosuhteen aikana ja nyt ilmenny näppyinä... Itelläni ei oo mitään oireita, enkä ikimaailmassa vois pettää poikaystävääni. Mut jos se jtn on, niin se on sitten jo mullakin.. :/

Mitä mä nyt teen? Ootanko vaan et tehooko salva vai vienkö poikaystävän väkisin johonki testiin? En kestä tätä epätietosuutta :((, enkä haluu syyttää sitä "turhasta" (jos oliski vaa jtn ihottumaa). Onks kukaa ollu vastaavassa tilanteessa? Ja miks poikaystävä suuttuu tosta asiasta niin sikana? Oisko niinku se sanontaki sanoo et, se koira älähtää johon kalikka kalahtaa... pliiis antakaa jtn näkemyksiä/apuja, tuntuu et pää räjähtää näitä yksin pohtiessa... :/ :(

Kommentit (8)

Shia
Seuraa 
Liittynyt17.12.2012

En osaa ottaa kantaa siihen, onko poikaystäväs pettänyt sinua, aika oudoltahan tuo kyllä kuulostaa. Mutta jos siis oot varma et mahdollinen tauti ois nyt sullakin, niin käy sä testeissä niin sittenhän asia ainakin selviää. Tsemppiä!!

peplum
Seuraa 
Liittynyt16.11.2014

Siinä on vaan se et jos kyseessä ois oireileva kondylooma, ni se ei näy mulla välttämättä testeissä kun ei oo oireita ellei löydy myös kohdun suulta... Papassa oon käyny heinäkuussa ja se oli puhdas... Muutkin testit on otettu ihan justii (ku oli virtsatieinfektioita putkeen ja piti sulkea pois) ja kaikki näytti negaa...

Jostain luin, et oireilevat kondyloomatyypit ei aiheuttais niitä papalöydöksiä, et vaan ne ns. pahemmat, oireettomat... Ainut mahis vissiin nyt, että poikaystävä antais jonku lääkärin nähä ne näpyt ja ottaa niistä näyte... :s

s0m3g1rl
Seuraa 
Liittynyt2.11.2014

Jos poikaystäväs kävi terveyskeskuksessa niitä näyttämässä, niin niitä saatto kattoo vaan sairaanhoitaja. Ei välttämättä edes lääkäri. Muutenkin terveyskeskuksessa ne ei aina tiiä yhtään mitään, kun ei oo perehtyneet mihinkään.

Kannattaa mennä sukupuolitautienpoliklinikalle näyttämään niitä, tai sitten yksityiselle soittaa ja varata urologille aika, ne on ainakin perehtynyt vähän paremmin.

Saattaa myös olla vaan helmiäisnystyjä, ne on ihan vaarattomia, googlesta löytyy tietoa.

peplum
Seuraa 
Liittynyt16.11.2014

Niii totta! :/ yritän saada sen ymmärtämään mun huolen ja käymään siellä testeissä. Saa varmaan taas totaaliraivokohtauksen kun otan asian puheeksi :D :'(

Ei oo helmiäisnystyjä, ku niitä sillä on ollu aina ja me molemmat tunnistetaan ne...

Kiiitoos kun autatte! :>

s0m3g1rl
Seuraa 
Liittynyt2.11.2014

okei.. hmm jos ne sitten oikeesti näyttää ihan kondyloomilta niin voi ne niitä kai ollakkin :S Jostain oon lukenu kans että vaikka se tartunta ois saatu esim yli vuos sitten niin se voi puhjeta vasta niinkin pitkän ajan jälkeen ellei pidemmänkin. Ja vaikka se rasva auttais ja ne näpyt katois, niin se ite virus on elinikänen eli siis sitä ei voi parantaa, ja se voi aiheuttaa niitä näppyjä esim taas uudestaan viiden vuoden päästä tjs.. :< Kannattaa ainakin kortsua käyttää mut en oo ihan 100 % varma että suojaaks sekään aina. Sori kun oli näin ankee viesti. mut mulla on joskus ollu vähän tautipelkoo.. ja tiiän noista jutuista aika paljon vaikkei mul tota oo. Vaikka se poikaystäväs hermostuu nii silti kyl sen pitäis ymmärtää että toi vaivaa sua ja ihan aiheestakin.. ihmeellinen se :P

Sunqueen
Seuraa 
Liittynyt11.10.2011

Ite en uskaltais miehen kanssa harrastaa seksiä ennen kuin ois selvinny mitä se on :/

On kyllä pölvästi poika jos ei mee sinne lääkäriin kunnolla selvittämään. Tai ees kunnolla tekis sen kuurin loppuun ja sit lääkäriin jos näpyt ei oo kadonnu. Kai sitä nyt omasta ja toisen terveydestä on huolissaan jos tulee jotain tollasta :o Ihan järjetöntä syytellä jostain epäluottamuksesta. Pitäis sen pojan tajuta, että jos se on menny pettämään, ni oman ja toisten terveyden vaarantaminen on vielä paljon pahempaa ku ite pettäminen. Ja jos ei oo pettäny, ni parempi vaan hoitaa toi pois nopee.

Henne
Seuraa 
Liittynyt28.1.2011

Mä sanoisin poikaystävälle, että seksi onnistuu jatkossa vain kumin kanssa, kunnes on selvitetty mikä näpyt on aiheuttanut. Jos hän alkaa taas raivota epäluottamuksesta yms. niin sano, että haluat vaan varmistua ettei se tartu sinuun, mitä ikinä onkaan. Jätä siis sukupuolitauti epäilyt kertomatta. Jonkin ajan kuluttua poikaystävä kyllä kyllästyy kumin kanssa leikkimiseen ;) 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat