Ruk kurssijuhla - Tammikuu 2015 (OIKEA)

Seuraa 
Liittynyt10.11.2014

Ruk kurssijuhla - Tammikuu 2015

Moikka ! Tämmöstä keskusteluu en ainakaan mistään löytäny, joten päätin tehä ite. Otsikko jo kertookin et mistä ois kyse, eli tammikuussa järjestettävätä kurssijuhlasta Haminassa :) Oon siis saanut avec kutsun kaverilta ja oon ihan innoissani tulevasta juhlasta! Olis kiva kuulla muilta millasia pukuja meinaatte laittaa? Minkälaisissä kengissä meinaatte olla? Entä hiukse+meikki? Mitä oon juhlista kuullu/lukenu ni hienot ovat ja asuun liittyenkin kriitereitä on hiukan (pitkä mekko, pitkät hiukset kiinni ja ei avokärkisiä kenkiä). Olisi kiva myös kuulla mistä päin ootte tulossa?

Mielelläni myös haluisin kuulla kurssijuhlassa käyneiltä kokemuksia tilaisuudesta. Esimerkiksi miten päivä siellä tulee etenemään ja vietetäänkö koko päivä juhla-asussa? Olisi kiva kuulla miten paikalle päästyä näkee oman parinsa jne..? Yöpymisestä sen verran olisin kiinnotunut tietämään, että missä esimerkiksi oma upseerioppilas (tai miksi kutsutaankaan..) yöpyy?

Olen niin innoissani mutta samalla minua jännittää! :)

Sivut

Kommentit (48)

Vierailija

Itse pääsin myös kesällä kurssijuhlaan, poikaystävän aveciksi. Eli yöllä/aamulla linja-autoon, itse nousin bussiin noin klo 2 yöllä, jonka jälkeen matka kohti Haminaa alkoi. Siellä sitten mentiin ruusurynnäkköön, jossa tapasin poikaystävän ensimmäisen kerran päivän aikana. Eli siis siinä näkee parinsa ja koko loppupäivä hän onkin sitten mukana. Ruusurynnäkön jälkeen mentiin linja-autoille jotka veivät meidät hotelliin Kouvolaan, jossa valmistauduttiin, eli siis juhlamekko laitettiin vasta silloin päälle. Jotkut jäivät kasarmille valmistautumaan, mutta siellä on daameja varten varustettu hyvät tilat valmistautumista varten. 

Muutaman tunnin päästä lähdimme takaisin Haminaan, matka kesti siis noin 40 min, jonka jälkeen mentiin syömään ja sen jälkeen käveltiin päärakennukseen. Hetken päästä alkoi maneesissa (eli sellainen iso sali missä on näyttämö ja penkit, vähän kuin joku auditorio tai elokuvateatteri)  ns. pääjuhla eli siinä oli jotain ohjelmaa, musiikkia yms.

Pääjuhlan jälkeen, mikä kesti noin tunnin oli vapaata aikaa muistaakseni klo 22 saakka. Tanssia, esiintyjiä (kesällä oli Katri Ylander ja Rosvosektori) ja klo 22 alkoi maneesissa illan huipentuma eli speksi eli upseerioppilaiden tekemiä sketsejä. Se kesti vähän yli tunnin jonka jälkeen linja-autot lähtivät hotelleille. Eli parin kanssa nukutaan samassa hotellihuoneessa. 

Toivottavasti vastasin vähän kysymyksiisi :) 

Vierailija

Naisen asuna on täyspitkä, juhlavasta materiaalista valmistettu suuren juhlan puku. Se voi olla avonainen, olkaimeton ja linjaltaan leveä tai kapea. Puvun pituus voi olla n. 1cm lattian yläpuolelle, jolloin vain kengän kärjet näkyvät ja puvun helma pysyy siistinä, tai se voi olla mallista riippuen pidempi ja laahuksella.

Iltakengät ovat sirot, umpikärkiset avokkaat.

Iltalaukku juhlapuvun kanssa on pieni ja siro, kädessä kannettava joka on valmistettu nahasta tai juhlavasta kankaasta. Iltalaukussa ei koskaan saa olla pitkää olkahihnaa, vaan mahdollinen hihna on aivan lyhyt, ranteessa pidettävä. Kengät ja laukku tulee olla samansävyiset, mieluiten samasta materiaalista valmistetut.

Jos juhlapuvun kanssa käytetään käsineitä, ne ovat aina pitkät, kyynärpään yli ulottuvat. Jos käsineiden kanssa käytetään sormusta, sen tulee jättää käsineiden sisälle. Rannerengas ja korukello voivat olla ranteessa käsineiden päällä. Juhlapuvun kanssa ei saa käyttää rannekelloa. Korut ovat juhlapuvun kanssa arvokoruja, tai tyylikkäitä ja juhlavia fantasiakoruja kuten strassi- ja lasikorut. Diadeemin käyttö on mahdollista.

Olkapäät tulee peittää illallispöydässä, joten jos pukusi on avonainen, varustaudu huivilla.

Pitkät hiukset ovat aina kiinni. Jos hiukset ovat sen pituiset, että ne saa kiinni, ne laitetaan kiinni.

Päällysvaatteena käytetään pitkää takkia tai viittaa, talvella mieluiten turkkia.

Siinä siis vähän otteita etiketistä, etiketin noudattaminen osoittaa kohteliaisuutta juhlien järjestäjää kohtaan :) Oma pukuni on sininen, luonnollisestikin täyspitkä, laskeutuva sifonkimekko jossa yläosassa pitsiä, koruina strassikoruja. Huivi, kengät ja laukku vielä etsinnän alla. Käyn aamulla ennen ruusurynnäkköä laitattamassa hiukseni kampaajalla ja meikin teen itse päivällä ennen iltajuhlaa.

Asun itsekin sen verran lähellä ja kavereita asuu Haminassa, niin kuljetuksia ja hotelleja emme ottaneet lainkaan.

SiinuN
Seuraa 
Liittynyt10.11.2014
Vierailija

Siinä siis vähän otteita etiketistä, etiketin noudattaminen osoittaa kohteliaisuutta juhlien järjestäjää kohtaan :) Oma pukuni on sininen, luonnollisestikin täyspitkä, laskeutuva sifonkimekko jossa yläosassa pitsiä, koruina strassikoruja. Huivi, kengät ja laukku vielä etsinnän alla. Käyn aamulla ennen ruusurynnäkköä laitattamassa hiukseni kampaajalla ja meikin teen itse päivällä ennen iltajuhlaa.

Asun itsekin sen verran lähellä ja kavereita asuu Haminassa, niin kuljetuksia ja hotelleja emme ottaneet lainkaan.

Kuulosta hienolta mekolta, itsekkin olen tummansinistä katsellut. Kaverini laitaa hiukseni aamulla ennen löhtöä, mutta ymmärsinkö oikein ettei meikkiä tarvitse oll heti laitettu? Millainen huivin kuuluisi olla minkä on tarkoitus peittää avonaisia harteita?

Onko sinula tietoa koska juhla alkaa, oma parini on kiinni eikä olla nähty hetkeen joten en häneltäkään paljoa ole kysellyt. Toki sitten kun hän tulee saan tietoa lisää.

Kiitos taas vastauksista :)

Vierailija

Täällä myös daami tulossa juhlaan ja täytyy sanoa että hieman jänskättää :D Toi etiketti kuulostaa kauheen vaativalta, mutta yritän noudattaa sitä parhaani mukaan. Mulla on sellanen aniliininpunainen liehuva sifonki?mekko jonka löysin alesta alle satasen! Kengät, laukku ja korut vielä hakusessa ja yritän löytää vaikka kirpparilta mahdollisimman halvalla. Kuitenkin opiskelijalla ei ihan ole varaa kaikkiin hienouksiin vaikka tällänen once in a lifetime juhla onkin :) Hiuksista en kyl yhtää tiiä mitä teen niitten kaa, koska ne on niin hankalat x)

SiinuN
Seuraa 
Liittynyt10.11.2014

Ollaan siis ihan samoissa, jännitys vaan kasvaa kun juhla lähestyy! Ihan super halvallla kyllä mekon sait, itsekkin opiskelija budjettia koitan noudattaa niin en kauheesti viitteis rahaa laittaa vaikka suuri juhla onkiin. Tietääkö joku enemmän juhlista tai jotain, ko oisin muutenkin vaan tosi kiva jutella aiheesta :)

Vierailija

Heippa! 

Itse olen myös osallistumassa juhlaan, hyvän ystäväni avecina! Vähän jänskättää, kun kaveri on kertonut, että juhla on vähän enemmän pariskunnille, mutta toivottavasti juhlassa on myös muita tyttökavereina lähteneitä :)

Itse olen tilannut tummanpunaisen mekon Nellystä! Korut, kengät ja laukku vielä hakusessa. Ja avecbussilla tulen Jyväskylästä! 

Aika paljon tietoa löytyy juhlasta kun googletat vaan " Ruk kurssijuhla", varsinkin monissa blogeissa on pitkiä blogikirjoituksia.

SiinuN
Seuraa 
Liittynyt10.11.2014

Et ole ainoa kaverina lähtiä, kuulun itse myös samaan kastiin :)

Mites onko teillä ajatus laittaa korkokengät, jos on niin kuinka korkeat tai jos ei niin millaiset kengät olis ajatuksess? Ite en tiedä oikeen..

Vierailija

Minäkin olin kesällä rukin kurssijuhlassa, siellä tuli jo ensimmäiseltä vastaajalta hyvät selostukset juhlasta :) Olin avokkeeni kanssa juhlassa ja meitä ei kuljetettu välissä käymään hotellilla. (hotellimme oli lentokentän kupeessa, liian kaukana siis) Itse en tosiaan käyttänyt tätä naisille tarkoitettua pukeutumis-/meikkaustilaa, mutta oli todella hyvät tilat (ja paljon peilejä!) kun kävin ovelta kurkistamassa :) (oli vähän omat suunnitelmat avecin kanssa ;) ) Pitäkää tytöt hauskaa siellä ja yhden vinkin voin antaa: älkää laittako uusia korkokenkiä, jos ette ole ihan varmoja ettei niistä tule rakkoja tai muuten ala puristamaan pitkän illan aikana! :) 

Vierailija

Mä lähden kans yhden kaverin matkaan, pari muuta upseerioppilasta on kavereita kanssa, mutta yhtään avecia en tunne! Onks kuinka moni Helsingistä tulossa?

Itelläni ei oo oikein rahaa laittaa näihin kekkereihin, mutta onneks löytyy konsertti-iltapukuja vaikka millä mitalla : D Ite oon päätyny sellaseen pitsiyläosaiseen ja sifonkialaosaiseen mustaan pukuun, mustiin, aika korkeihin korkkareihin ja vintage clutchiin - näihin kaikkiin lähinnä siis olosuhteiden pakosta!

Hiuksista ja meikistä ei oo hajuakaan, kampaajalla ei oo varaa käydä!

Mihinköhän aikaan se aveckuljetus lähtee Helsingistä?

Joudutteko muuten itse maksamaan omat juhlanne, vai maksaako upseerioppilaanne?

Vierailija

Ois kiva kans tuntee joitain aveceja! Ite mietin kans tota aikataulu et ois kiva tietää vähä aikoja mihin aikaan kuljetukset lähtee jne. 

Mitä meinaat tolla maksamisella, tai niinko että mitä ne maksaa ? 

Vierailija

Hellou!

Mäkin oon täältä Oulun perukoilta tulossa poikaystäväni aveciksi ja innolla jo ootan kyseistä juhlaa! :>

Oon hankkinu sellasen mintunvihreen sifonkimekon ja siihen korvakorut, enään sitten puuttuu kengät ja laukku. Kampaajanki oon jo varannu juhlia edeltävälle päivälle. En voi mennä mihinkään sillain että en tiedä siitä mitään, joten oon netistä lukenu monta blogia ja keskustelua et millasta siellä on ollu :D 

Vierailija
Vierailija

Ois kiva kans tuntee joitain aveceja! Ite mietin kans tota aikataulu et ois kiva tietää vähä aikoja mihin aikaan kuljetukset lähtee jne. 

Mitä meinaat tolla maksamisella, tai niinko että mitä ne maksaa ? 

Eiks ne maksa jotain yli satasen? Ku jostain oon lukenu, että avecit on näitä miettiny ja katoin sitä hinnastoakin jossain... Mun upseerioppilaani maksaa mun kestit, joten no problemo, mut : D

Ah löysin myös niin ihanat vintagekorvikset tänään!

Voikohan jossain tehä jotain kivaa ryhmächatia tms meille aveceille..?

Vierailija

Mäki oon tulossa poikaystäväni aveciksi ja mekko on hankittu mutta pohdin paljon tota kampausta että milloin siellä kampaajalla oikein kannattas käydä..?! Ois kyllä mustaki tosi kiva tuntee muitakin aveceja että toi ryhmächat kuulostas iha hyvältä ajatukselta mutta pitäsköhän se tehä jotenki fbn kautta vai miten?:)

kuulin että se A-paketti maksais jotain 180€ johon kuuluis siis kaikki kuljetukset ja hotelli yms:) jos jollain on jotain tietoo tosiaan siitä kuljetuksesta Haminaan niin otan mielelläni infon vastaan, oon ite siis tulossa Helsingistä päin!:D 

Vierailija

Puoliks maksetaan, eli mitä siitä tulee, 90 € per naama? Mullakin kauhee kenkäongelma, ku korkkareilla en osaa kävellä eli ei voi olla kauheen korkeet. Kuitenki pituutta tarvis vähän lisää muuten joutuu mekkoo lyhentää :/ Jos löytäis jotku kiilakorkoset niin niillä jaksais ehkä seisoa/kävellä :D Onneks mun bussimatka ei kestä ku jtn kolme tuntii x)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat