Seksin vähyys ja jatkuvat riidat

Seuraa 
Liittynyt1.3.2012

Haluaisin avata keskustelua mieltäni painavasta aiheesta. Koitin katsella muitakin keskustelupalstoja, en löytänyt tähän vastausta.. Usein tästä puhuvat perheelliset/vanhemmat ihmiset, vaikka ilmeisesti aihe on myös nuoremmille tuttu.

Eli haluaisin mielipiteitä liittyen omaan "ongelmaani", en tiedä enää mitä tekisin asialle.

Ollaan oltu miesystäväni kanssa vasta alle vuosi yhdessä. Muutin hänen luokseen toiselle paikkakunnalle, pois omasta kotikaupungistani. Ongelmana on seksin vähyys, ja siitä johtuva riitely. Ongelmat ovat tämän tiimoilta jokin aika sitten alkaneet. Mies on hyvin hiljainen, "ei puhu eikä pussaa"-tyyppinen ihminen. Itse olen hyvin sosiaalinen ja rento, myös hyvin temperamenttinen luonne.

Läheisyyttä olen mieheltäni jonkin verran saanut, kun olemme asiasta keskustelleet. Suhteen alkuaikoina seksiäkin oli suhteellisen usein, pari-kolme kertaa viikossa. Tunnen itse olevani melko seksuaalinen ihminen, tarvitsen tunnetta olla haluttava ja rakastettu. Nyt viimeaikoina, noin kuukauden ajan päivät ovat menneet suoraan sanottuna perse edeltä puuhun. Riitelemme usein, ja usein se olen minä joka riidan aloitan. Usein riidat johtuvat seksistä ja sen vähyydestä, usein myös kiukuttelen turhista asioista jotka sitten paisuvat suuremmiksi. Itsetuntoni alkaa pikkuhiljaa romahtaa, kun lähes joka kerta, vähintään joka toinen, tulen torjutuksi seksiä halutessani.

Mies sanoo, ettei hänelle parisuhteessa tärkeintä ole seksi. Eikä todellakaan ole itsellenikään, mutta toivon, että sitä olisi edes sen kerran-pari viikossa. Alkuhuuman jälkeen sitä sen verran olikin, mutta nyt tuntuu, että se on miehen mielestä jollain tapaa vastenmielistä. Olen usein torjutuksi tullessani kysynyt, että mikä minussa on vikana. Vastaus joka kerta on että ei mikään, seksi ei vain ole tärkeää, josta sitten taas minä räjähdän ja saan itkupotkuraivarit..

Riitelemme tosiaan usein nykyään, ja mies on sanonut ettei tiedä jaksaako tätä jatkuvaa riitaa. En jaksa itsekään, enkä haluaisi riidellä milloin mistäkin asiasta. Hän on myös muutaman kerran loukannut minua, haukkunut ja jokin aika sitten minut taas torjuttuaan ja mieleni pahoitettua tokaisi vain että "osta dildo".. En tiedä enää yhtään mitä tekisin.

Kaikista eniten minua mietityttää asiassa se, että olemme tosiaan olleet vasta alle vuoden yhdessä, ja jos seksin vähyys on tätä luokkaa nyt, mitä se on vuosien päästä? Olemme molemmat myöskin nuoria ihmisiä vielä, eikä meillä ole lapsia. Mitä se on sitten, kun mahdollista jälkikasvua tulee? Usein minusta tuntuu kuin olisimme vanha aviopari..

Haluaisin siis nyt mielipiteitä ja keskustelua asiaan liittyen. Jatkaako suhdetta, vai pistää stoppi vielä, kun siihen on hyvissä ajoin mahdollisuus?

Kommentit (4)

Onnetonta
Seuraa 
Liittynyt2.1.2015

Yritä puhua rauhallisesti miehesi kanssa ja kertoa hänelle, että seksi kuuluu parisuhteeseen. Älä tee seksittömyydestä suurta asiaa jankkaamalla ja riitelemällä.. Se pahentaa tilannetta. Kokeile ostaa vaikka jotain seksittöitä alusvaatteita ja yritä vietellä niillä miehesi. Jos et saa miehesi heippiä heilumaan ja haluat seksiä parisuhteessa niin sitten kannattaa laittaa stoppi suhteelle

Mitänuorempisitätärkeämpiseksi

Vanha kirjoitus mutta aina ajankohtainen. Olen nainen ja erosin lasten isästä juuri tämän takia kun olin miehen takia selibaatissa neljä vuotta enkä enää kestänyt. Tottakai muitakin syitä oli erota mutta en halunnut seksitöntä liittoa, olinhan nuori ja kaunis. Minulle on aikaisimmissa suhteissa käynyt noin ja ero on tullut miehen haluttomuudesta noin kahden vuoden jälkeen. Mielestäni mies on rakennettu vain niin ettei sama nainen enää kiinnosta vaikka poikkeuksiakin on -löydäppä sellainen. Nyt olen aivan ihanan miehen kanssa mutta kolmen vuoden yhdessäolon aikana taas on seksi hiipunut mutta olen päättänyt että se ei enää haittaa kun elämässä on lapsia ja muita kiireitä ja olen jo vanhempikin.... se ei vaan enää ole niin kauheaa. Muut miehet kyllä ovat kiinnostuneita baarissa, työpaikalla -oma mies ei enää ole kiinnostunut siinä mielessä vaikka muuten meillä hauskaa yhteiselo.

Vierailija

En ihmettele että sulla hälytyskellot soi. Olen itse seurustellut liki kolme vuotta mieheni kanssa, ja seksi on koko ajan vähenemässä. Minun puolelta. Mies voisi harrastaa seksiä päivittäin, itselleni hyvä tahti olisi kerran viikossa. uskon että teidän jutussa on sama kuin meidän; jos sitä kemiaa, kipinää, ei ole alunperinkään ollut, niin ei sitä voi mistään keksiäkään. Tosin en tiedä kertoisiko mies rehellisesti tunsiko hän sua kohtaan tätä alunperin. 

Asiat ei ole mustavalkoisia, mutta sanon ettei se seksin määrä siitä tule lisääntymään. Kannattaa erota ennen kuin siitä tulee vielä vaikeampaa. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat