Miten erota, kun toinen ei halua?

Seuraa 
Liittynyt14.8.2011

Tilanne on nyt se, että olen ollut jonkin aikaa suhteessa onneton. 

Kerron tähän muutaman syyn huonoon olooni ja siihen, että haluaisin erota:

-Haluan opiskella uuden ammatin itselleni kaupungissa, joka tuntuu kodilta ja jossa kävin amiksen (= siellä on tärkeimmät kaverini, täällä kotiseudulla ei ole enää kavereita eli ei seuraa)

- Mies ei halua muuttaa sinne minne minä. Suuttuu, kun kerron että siellä tunnen itseni tyytyväiseksi ja kotoisaksi. 

- Mies ei ole töissä, ei omista ammattia. Ei ole ollut töissä n. kahteen vuoteen ja tämä on suurin syy miksi minua todella alkaa jo suututtaa, olen antanut monta mahdollisuutta ja kertonut, että en halua elää näin (minä maksan omistani ruokaa, bensaa jne, mies maksaa vuokran sossun rahoilla.....)

- Saa välillä idean, että hakee töitä sieltä ja täältä, mutta seuraavana päivänä ei ole sellaisesta puhunutkaan. Muutenkin muuttaa mielipidettään ja ideoitaan jatkuvasti.

- Syyttää minua siitä, että ajattelen vain itseäni. No, minä olen useasti ollut valmis muuttamaan myös muualle, kun unelmakaupunkiini, mutta aina kun olisi ajankohtaista mies vetäytyy ja syyttää minua, että MINÄ en muka tiedä mitä haluan tehdä..

- Tiedän tasantarkkaan mitä haluan tehdä, haluan hakea keväällä kouluun alalle, josta mies sanoo, että minusta ei siihen ole. Koen itse, että ala olisi kuin minulle tehty ja näin sanovat myös parhaimmat ystäväni, jotka tuntevat minut parhaiten.

Syy, miksi en ole vielä lähtenyt, on ehkä suoraansanottuna pelko. 

En tiedä, miten mies reagoi, mitä hän tekee itselleen sen jälkeen jne. En vain uskalla lähteä. Pitäisi kyllä, olen jatkuvasti ahdistunut ja tunnen vapauden tunnetta vain, kun olen yksin ja poissa asunnostamme. 

En halua miestäni enää seksuaalisesti, usein häpeän häntä julkisilla paikoilla jne. Tiedän, että tämä ei ole enää reilua miestäkään kohtaan ja minun pitäisi vain pakata tavarat.

Olen puhunut erosta aiemminkin, sanonut, että haluan opiskella jne. Mies ei ole tyytyväinen tähän. 

Auttakaa, patistakaa minua lähtemään tai kertokaa omia kokemuksianne vastaavasta tilanteesta :(

Kommentit (1)

s0m3g1rl
Seuraa 
Liittynyt2.11.2014

Tosi vaikea tilanne.. Koita puhua hänelle semirehellisesti mitä tunnet, mutta niin ettei se tuntuisi hänestä niin pahalta. Ei olisi reilua että hän muuttaisi sinun takia sinne minne sinä meinaat muuttaa, jos et muutenkaan halua hänen kanssa olla.

Kannattaa ehkä koittaa saada mieskin tajuamaan että sinäkään et olisi hänelle kovin sopiva esim jotenkin että "et sinäkään minun kanssa onnellinen ole" ja keksiä jotain oikeita perusteluja.. Jätetyksi tuleminen voi ottaa itsetunnolle niin olisi hyvä tehdä se jotenkin oikein

Itse alotin puhumaan siitä hyvissä ajoin kun jätin entisen poikaystävän. Tuntui että hänellekkin suuri syy olla kanssani oli se yksinjäämisen pelko.. Kyllähän häntä sattui. Mutta löysi onneksi uuden

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat