Eri ajatusmaailma poikaystävän kanssa?

Vierailija

Eli siis ongelmana on, että minusta tuntuu ettei ajatusmaailmamme poikaystäväni kanssa kohtaa yhtään.. Olemme seurustelleet nyt vähän yli 2 vuotta ja asuneet yhdessä pian vuoden. Olen kyllä aina huomannut, ettei kiinnostuksen kohteet tai ajatusmaailmamme ole täysin samanlainen, mutta ongelmana en ole sitä ennen pitänyt. Jotenkin nyt viimeisen parin viikon aikana tunne on vaan vahvistunut.. En edes oikein tiedä, että mistä tämä tunne sai alkunsa, mutta nyt se tuntuu vaan koko ajan voimistuvan ja pyörivän mielessä..  Ahdistaa ja olenkin muutamana iltana vaan itkenyt yksin ja miettinyt mitä tehdä. En ole vielä saanut puhuttua asiasta poikaystävälleni, enkä oikein tiedä mitä sanoisin, kun hän ei tunnu näkevän tässä mitään ongelmaa. Rakastan hyvin paljon poikaystävääni ja olenkin todella kiintynyt häneen, olemmehan kuitenkin jo jonkin aikaa olleet yhdessä ja vietäneet todella paljon aikaa yhdessä. Ero tuntuukin ihan kauhealta ajatukselta, mutta samaan aikaan olen kuitenkin onneton siitä, ettei ole kumppania jonka kanssa voisi keskustella jne.. Olenkin miettinyt, että onko syynä siihen, että ero tuntuu niin kamalalta ajatukselta vaan se, että pelkään jäädä yksin ja että olen vain niin "tottunut" häneen, että pelko tutun ja turvallisen menettämisestä pelottaa? Enkä oikeasti pelkääkään sitä, että menetän juuri HÄNET? Apua, en tiedä mitä tehdä, tuntuu että olen ihan sekaisin ajatusteni kanssa.. Moni varmaan miettii tätä lukiessaan, että miksi edes olemme alkaneet seurustella, mutta niinkuin sanoin, en ole tätä erilaisuutta aikaisemmin pitänyt ongelmana. En tiedä olenko ollut vaan niin ihastunut siihen tunteeseen, että joku oikeasti rakastaa mua niin paljon ja on niin kiltti, etten ole sen takia ajatellut asiaa. Tämänkin takia ero tuntuu kamalalta, koska tiedän poikaystäväni rakastavan minua valtavasti ja hän laittaa minut kaikessa aina etusijalle, mutta jotenkin vaan tuntuu ettei toimi.. Tiedän ettei toista voi eikä pidäkkään yrittää muuttaa, mutta haluaisin vaan saada jutun toimimaan. Voisin jatkaa tätä tekstiä varmaan loputtomiin, koska päässäni pyörii niin paljon ajatuksia, mutta teksti on jo nyt varmaan tarpeeksi pitkä ja sekainen. :D Ähh, tää tilanne tuntuu vaan niin vaikeelta.. Ei haluais menettää kaikkea hyvää mitä on, mutta kun vaan jotain puuttuu.. Toivottavasti joku jaksoi lukea oli vaan pakko päästä purkamaan johonkin vähän fiiliksiä. Olis ihanaa kuulla jotain mielipiteitä tai jos jollain on kokemuksia saman tyylisistä tilanteista. 

Kommentit (1)

Vierailija

Hei,

Olin lähes tulkoon samassa jamassa, toki olin seurustellut myöskin 2 vuotta ja asuimme käytännössä yhdessä. Ei todellakaan ollut helppoa huomata kuinka toisen ajatusmaailma ei ole sitä mitä itse arvostaa tai mitä toinen arvostaa itsessäni. Olen aina ollut menevä, helposti uusiin ihmisiin tutustuva ja reissaava. Noin 2 vuoden jälkeen kuitenkin päädyin - vieläpä anoppilassa - tilanteeseen, jossa tajusin, ettemme vain voi jatkaa. Tunne oli mitä kamalin!

Eräs ilta löysin itseni itkemästä poikaystävän parvekkeella ilman selvää syytä ja viimeistään silloin minun oli pakko avautua. Hän ei todellakaan nähnyt ongelmaa eikä osannut puhua asioista, edes niistä ihanista asioista. 

Ja usko, kun suhde ei toimi miljoonista yrityksistä huolimatta, neuvoista tai mistään muustakaan huolimatta - ansaitset todellakin parempaa. Se kirpaisee, se sattuu ja et saa häntä mielestä pitkään aikaan jos päätät lähteä. Tätä ennenkin, juttele tästä hänelle! Siis käykää läpi mitä hän on mieltä ja kerro omat tunteesi. Kerro miksi tunnet sen ongelmana, jollet jo ole niin tehnytkin. 

En käske ottaa mallia kenestäkään, mutta arvosta ensin omia tarpeitasi! Jos sinä et voi hyvin, miten ihmeessä suhteenne voisi hyvin? Ja jos tunne ja tilanne ahdistavat, ei tilanne ole myöskään hyväksi poikaystävällesi. Todella paljon helpommin sanottu kuin tehty. Itse lähdin, asiasta puhuttuamme. Ja siitä olen varma, näin 3 1/2 vuotta eron jälkeen, olen iloinen että otin askeleen kohti kivuliasta eroa, jonka jälkeen olen löytänyt aivan ihania ihmisiä ympärilleni.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat