Miten autan ystävääni, joka on huonossa parisuhteessa?

Vierailija

Mun hyvä ystäväni on seurustellut noin puoli vuotta miehen kanssa, joka ei aina kohtele ystävääni hyvin. Monet ystävälleni läheiset ihmiset ovat varoittaneet ystävääni siitä miehestä, mutta kun tää ystävä ei halua oikeen ketään kuunnella. Mulla omia kokemuksia narsistisen miehen kanssa olemisesta ja oon ystävälleni kertonut avoimesti kaiken siitä suhteesta ja kertonut millasia arpia se on muhun jättänyt.Sanoin ystävälleni, että oon huolestunut siitä miten paljon näissä meiän parisuhteissa on yhteistä. Ystävä myönsi sen, että yhteistä on. Mutta ei halua myöntää, että miehessä ja suhteessa vois olla jotain epänormaalia. Haluaa jatkaa suhdetta ja sanoi ite nuolevansa haavansa, jos jotain tapahtuu. Mutta kun mulle on ylivoimasta seurata sivusta, miten mun hyvä ystävä kärsii. Yrittää isommassa porukassa olla rempseä ja kaikki hyvin -tyyppi, mutta oon kyllä nähnyt ystäväni olevan kaikkea muuta kuin onnellinen.

En enää yskinäni pysty enkä jaksa ystävääni auttaa, koska ystävän parisuhde on tuonut omat traumani pintaan. Ehkä meen juttelemaan jonkun psykologin kanssa asiasta. Käsittelen omat traumani ja ehkä voidaan samalla mietiä, miten voin olla ystävälleni parhaiten tukena. Onko teillä kokemuksia ja ajatuksia siitä, miten tässä tilanteessa vois toimia? Ystävyyttä en haluais menettää. Annanko ystävän kokea sen suhteen ja ehkä hyvin ikävätkin kokemukset, oppia kantapään kautta jotain itsestään, miehistä ja vaikeasta parisuhteesta ja yrittää sitten olla tukena, jos ja kun ystäväni joskus päättää sen suhteen lopettaa? Ainakin me ymmärrettäis sitten toisiamme siinä, millasta on elää vaikeessa parisuhteessa.

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat