Eksä takaisin?

Seuraa 
Liittynyt29.12.2009

Minulla on nyt tälläinen tilanne: Olen eronnut eksästäni noin puoli vuotta sitten. Koko tämä puoli vuotta on ollut tunteiden vuoristorataa, ollaan riidelty ja sovittu kymmeniä kertoja. Ollaan nähty ja harrastattu seksiä. Viimeksi mies laittoi välimme poikki ja joidenkin päivien päästä pyysi anteeksi pahoja sanojaan ja kyseli kuulumisia. Ollaan nyt väleissä, mutta ei olla nähty pariin kuukauteen. Eilen sovittiin, että ehkä nähdään, mutta mies ilmoittikin että ei pääsekkään tulemaan, koska reissu meni myöhäiseksi (aiemmin ei ole ikinä ilmoittanut jos ei tulekaan). Olen nyt hieman ymmälläni, haluaako mies vain seksiä ja siksi pitää yhteyttä vai voisiko olla mahdollisuus yhteenpaluuseen? Olen aivan rikkipoikki tämän asian kanssa, tuntuu että en pääse yli kun mies ottaa aina uudelleen yhteyttä. Pelkään, että mies käyttää minua vain hyväkseni saadakseen seksiä, koska tietää tunteeni. Onko kenellekkään kokemusta? Eksän kanssa seksisuhteesta? Voiko siitä syntyä mitään enempää? Vai pitäisikö vaan lopettaa yhteydenpito ja näkeminen?

Kommentit (9)

eleijuuaarei
Seuraa 
Liittynyt13.10.2014

Voi Annie... Tilanne on tosi tuttu, ja uudestaan yrittäminen ei meillä onnistunut. Tietenkään en tiedä eronne syytä, mutta itse annoin toisen mahdollisuuden (koska jee kaikki ansaitsee toisen mahiksen) eikä parisuhde muuttunut siitä miksikään. Samat ongelmat oli kuin aiemminkin, joten todettiin vaan, että parempi erillään. Kannattaa miettiä tarkkaan erityisesti eronne syytä. Lykkyä!

tyty11
Seuraa 
Liittynyt19.4.2014

Hei Annie mulla ihan sama tilanne! Kuvaat niin täydellisesti meitä, erosta reilu puoli vuotta. Missään vaiheessa ei olla oikein osattu erossa olla ja seksi on kanssa kuulunut kuvioihin. Toisinaan riidellään fajustikkin, ei pidetä pariin päivään yhteyttä ja sitten taas sovitaan. Viime kuu meni todella läheisissä merkeissä, mies olo luonani yötä (mitä ei aiemmin tehnyt) noin kerran viikossa ja jatkuvaa viestIttelyä joka päivä kaikesta. Sitten loppui yhteydenpito seinään. Ex olikin tavannu opiskelijabileissä, jonkun yhden yön jutun. Nooh se ei sitten jäänytkään yhteen yöhön vaan ex alkoi viestitellä tälle ja ilmaisi, että parempi ettei olla enään hirveästi tekemisissä. En sitten tiedä mikä niillä on tilanne nytten, onko viestittely ja tapailu jatkunut. Tästä kaikesta reilu viikko aikaa. 

Näiden kokemusten perusteella voisin todeta oman exäni ainakin hakeneen vaan seksiä ja läheisyyttä. Ero tuli kun miehellä oli yllättäen viime talvena kauhea vapauden kaipuu ja halusi tulla ja mennä ja kokeilla muiden kanssa oloa jne. Piti mut kuitenkin "varalla", että jostain edes sai niitä parisuhteen hyviä puolia. Kaiken tämän jälkeen vieläkin toivon exän tajuavan kuinka se mua kaipaa. Haluaisin niin kovasti sen takaisin. Ehkä tämä tauko yhteydenpidossa antaa sille perspektiiviä väleihimme, kenties meille molemmille. Yritän vain päivä päivältä olla laittamatta viestiä sille...

Annie28
Seuraa 
Liittynyt29.12.2009

Tyty11, miten menee? Ootko ollut yhteydessä eksään?

Oma eksäni käyttäytyy taas niin ristiriitaisesti, otettuaan yhteyttä ja saatuaan taas minut ajattelemaan itseään, käyttäytyy taas kylmästi minua kohtaan. Tiedän, että olisi vaan parempi unohtaa hänet. En kaipaa eläämäni ihmistä, joka tykkää leikkiä eipäs-juupas leikkejä.

tyty11
Seuraa 
Liittynyt19.4.2014

Itse lopulta sorruin laittamaan viestiä exälle. Kerroin kuinka harmittaa, että välimme menivät ja kuinka tärkeä exä aina tulee mulle olemaan oli hänen tai minun muista suhteista riippumatta. Tein selväksi, että aina saa laittaa viestiä ja tulla käymään jos siltä tuntuu. Exä jopa vastasi ystävällisesti jne mutta ei millään muotoa ilmaissut halua olla tekemisissä enempää. Nyt ihan ystävällisesti ollaan aatunnaisesti voitu jutella yhteiseen harrastukseen liittyvistä jutuista joista pakko keskustella. 

Tänään näin exää juuri harrastuksen parissa. Sanoi voivansa tuoda avaimeni takaisin huomenna kun on tulossa käymään täällä päin muutenkin. Totesin että voi se sen pitääkkin jos se ei hänestä vaan tunnu huonolta. Ilmeisesti siis jatkossa vielä säilyttää mun vara-avainta... Kutsuin kylään ihan ystävämielessä jos kerran huomenna liikkuu täällä päin. Ihan näin kun ei oikein kuulumisa olla moneen viikkoon vaihdettu. Vastaus oli epämääräinen juu katellaan, laitellaan viestiä. No ei ole kyllä tänään ainakaan viestiä laittanut tai ilmaissut kiinnostusta käydä. Jännä kuinka nopeasti kiinnostus edes kuulumisten vaihteluun loppuu kun tosiaan viime kuu meni vielä päivittäin viestittelyssä ja arkisista asioista höpötellessä. 

Ex on myös aika läheisissä väleissä tämän uuden muijan kanssa. Viestittelevät jatkuvasti ja näkevätkin usein (päivittäin koulussa). Tekevät kaiken laista ilmeisesti vapaa-ajalla. Moelmmat selvästi kiinnostuneita toisistaan ja nyt odottelenkin milloin se parisuhdepäivitys ilmestyy facebookkiin. Silloin kun exälle laitoim viestiä tein myös mielestäni hyvin selväksi että olen iloinen hänen puolestaan kun löytänyt uuden (vaikka enhän mä todellakaan oikeasti ole) ja kerroin kuinka olisi kiva joskus kuulumisia vaihdella vaikka uudessa suhteessa tämä kenties onkin. Ilmeisesti ei kuitenkaan huvita kuulumisia tämän exän mun kanssa vaihdella. Ei sillä mitään vihaa tai katkeruutta mua kohtaan ole ja ihan ystävällisesti vastaa jos laitan jotain (vastaamiseen tosin saattaa mennä usein päiviäkin vaikka jatkuvasti on puhelimella), siitä vaan välittyy täysi välinpitämättömyys mua kohtaan. Aika perseestä miten nopeasti läheinen ihminen muuttuu niin välinpitämättömäksi. Edelleenkin päässäni manaan miksen silloin eron hetkellä katkaissut vaan sitä yhteydenpitoa ja antanut ton olla yksin miettimässä mitä haluaa. Nyt se on voinu pompotella mua miten huvittaa.

Annie28
Seuraa 
Liittynyt29.12.2009

Joo kuulostaa siltä, että eksäsi on käyttänyt sun tunteita hyväkseen ja kun on löytänyt uuden naisen, sinä et häntä enää millään lailla kiinnosta. Suosittelisin arvostamaan itseään sen verran, että lopettaisit kahville pyytelyn ja katkaisisit välit kokonaan. Suosittelen myös poistamaan facebook kavereista jos siellä vielä on. Sanon näin siksi, koska toi kuulostaa vaan niin tutulta. Itse olen päättänyt alkaa arvostamaan itseäni enemmän enkä enää mene eksän halujen mukaan. Ärsyttää, että eksä sai minut taas pauloihinsa yhteydenoton myötä ja sai toivomaan yhteenpaluuta ja nyt taas käyttäytyy kylmäkiskoisesti minua kohtaan. Olen päättänyt tänään, että jos ja kun se yhteydenotto sieltä eksän suunnalta taas tulee, suhtaudun häneen yhtä kylmäkiskoisesti kun hän minuun nyt. En anna hänelle enää valtaa käyttää tunteitani hyväkseen. Ansaitsen parempaa.

tyty11
Seuraa 
Liittynyt19.4.2014

En aio kyllä tämän jälkeen pitää enään mitään yhteyttä, kun tuo niin kylmästi ja välttelevästi käyttäytyy minua kohtaan. Toivoin vaan, että tosissaan oltais voitu ystäviä olla kun joudutaan harrastuksen ja kavereiden kautta kuitenkin jatkossakin näkemään. En myöskään haluaisi tehdä tuota facebookista poistamista, koska silloin joutuisin myöntämään exälle etten ole päässyt yli vielä. Joutuisin myöntämään että olen vielä niin pahasti rikki erosta, etten voi pitää edes facebookkaveruutta. Ja vaikka nyt kävisikin niin, että ex haluaisikin yllättäen olla kaveri niin siihen se jäisi. Sillekkin olen sanonut jo, ettei me enään ikinä tulla päätymään samaan sänkyyn, eikä välillämme tule olemaan muuta kuin kaveruutta. Tein siis selväksi, että vaikka uusi juttu nyt kaatuisikin ei mun luokse tarvii tulla vonkaamaan.

Vaikka sinänsä ei edes tunnu pahalta ajatella exän viestittelevän toiselle tai käyvän ulkona toisen kanssa yms. niin pahalta tuntuu kuitenkin ajatella, että kohta he ovat yhtö läheisiö kuin me oltiin. Kohta he viettävät kaikki yöt yhdessä ja ex hemmottelee samoin kuin minua. Mutta helpompi kun yrittää vain olla asiaa ajattelematta. Tapasin oikeestaan äskettäin yhden kivan miehen ja lauantaina menossa tämän kanssa taas ulos. En tiedä haluanko ihastua tai rakastua tähän, mutta kipeästi haluan jonkun viereeni. En halua jäädä kakkoseksi exälle joka on jo uuden löytänyt. Eikä sitä tiedä vaikka oikeasti ihastuisinkin tähän mieheen, mutta nyt haluan vaan jonkun pitämään musta huolta. Vähän laastari, mutta ei voi mitään. 

Onnetonta
Seuraa 
Liittynyt2.1.2015

Olen eronnut reilu kuukausi itten poikaystävästäni(hän jätti, ei ollut aavistusta minulla), ollaan 2viikonloppua vietetty sen jälkeen yhdessä kun asutaan eri paikkakunnilla. Vietimme uudenvuoden samassa paikassa. Joka kerta kun olemme nähneet olemme harrastaneet seksiä, nyt uvn aikoina (ma-to) olen viettänyt 2yötä hänen tykönään ja silloin harrastimme seksiä ja niiden välissä oli yö kun en yöpynyt hänen tykönään mutta kävin panemassa... Ollaan joka päivä viestitelty ja välillä soiteltu, hän vastaa tylysti tai sitten niin ihanasti ja on muutenki semmonen kuin oltaisiin yhdessä, että saa mut ajattelemaan yhteenpaluuta. Uutta naista hänellä ei ole, eikä ole eromme jälkeen vieraissa käynyt. Joka viikko hän ryyppää ke, pe-la.. Hän on kertonut myös, että ei ole katunut eroa. Monet ovat sanoneet, että yritä päästä eroon ja harvemmin yhteenpaluuta tapahtuu, tiedän kuitenkin tapauksia ja en siksi haluaisi luovuttaa ja rakastan exääni vielä niin paljon..

Annie28
Seuraa 
Liittynyt29.12.2009

Onnetonta, ymmörrän sinua niin hyvin. Itsekin taas haaveilen yhteenpaluusta kun eksä yhtäkkiä otti yhteyttä ja kaikista aiemmista päätöksistäni huolimatta vastasin hänelle ja siinä sitä taas oltiin.

Tilanne on siis tämä: Eksäni pyysi nähdä minua jouloukuun alussa, suostuin, koska halusin tietää mitä hän ajattelee. No eksä halusi pyytää anteeksi aikaisempaa käytöstään. Itse en tälläistä anteeksipyyntöä osannut odottaa tai edes kaivata, mutta tietenkin olin otettu asiasta. Pyysin eksääni jättämään minut rauhaan tämän jälkeen, että hän ei ottaisi minuun siis yhteyttä. Hän sanoi, että onnistuu ja sovittiinm että otan yhteyttä kun siltä tuntuu. Estin jopa eksäni facebookissa, pariinkiin otteeseen, koska kerran siinä välissä jouduin kysymään häneltä neuvoa erääseen tietokoneongelmaan. No kuitenkin jouluviikolla mies laittoi minulle viestiä whatsapissa, että oli löytänyt numeroni vanhasta puhelimestaan. En vastannut viestiin moneen päivään ja olin todella yllättynyt, koska ensinnäkään, mitä minä teen sillä tiedolla ja toisekseen, olin pyytänyt häntä jättämään minut rauhaan. Vastasin hänelle kuitenkin lopulta, mutta aika kylmäkiskoisesti ja eksä päätyi jatkamaan juttelua. Kysyin häneltä sitten, että mitä hän haluaa niin kuulemma joulumielellä päätyi kyselemään kuulumisia. Sitten hän alkaa ehdottelemaan tapaamista ja niin innokkaasti, että menin ihan hämilleni. Aiemmin jos on ehdottanut tapaamista, on ottanut yhteyttä samana päivänä ja ehdottanut josko nähtäisiin, nyt alkoi sopia tapaamista parin päivän päähän. Myönnyin sitten tapaamiseen, koska tosiasiassa halusin tavata hänet kovasti. Hänen piti tulla luokseni kahville, mutta ei tullutkaan, koska hänelle tuli migreeni. Loukkaannuin hänelle todella paljon ja sanoin, että unohdetaan koko juttu, jättäköön minut rauhaan ym. koska olin vain odottanut tapaamista niin paljon, että petyin kovasti että hän ei tullutkaan, vaikka ei migreenille mitään voi. Kuitenkin eksä sanoi, että voidaan tavata joku toinen päivä jos vielä haluan. Olen nyt ehdottanut yhtä päivää josko oltaisiin nähty, mutta eksälle ei käynyt ja olen myös kertonut, että en luota häneen ja toivon, ettei hän pelaa mitään pelejä ja aiemmin tuollaisesta avautumisesta eksä olisi vain ottanut etäisyyttä, mutta kun kysyin haluaako vielä tavata niin sanoi haluavansa. Nyt ei olla oltu yhteytdessä pariin päivään ja ajattelin itse antaa olla. Kuitenkin toivon kokoajan miehen ottavan yhteyttä ja ehdottavan tapaamista. Säälittävää?

Kaikki ystäväni ovat kehottaneet unohtamaan ajatukset yhteenpaluusta, että ei se kuulemma mihinkään ole muuttunut ja samat metkut mielessä edelleen. Itse tunnen vaan, että joku on toisin. Ehkä se on vaan toiveajattelua, ken tietää.

Ah, olipas ihana avautua, vaikka en edes tiedä lukeeko tätä kukaan :)

soff
Seuraa 
Liittynyt9.12.2014

Ei pahalla, mutta tuosta entisen takasi ottamisesta ja haluamisesta ei tuu ko sontaa. Ne osaa esittää ihanaa ja muistaa kehua kuinka kaunis ja rakas ihminen hälle oot. Sitte kaiken tuon rakastan sua, muutat sitte mun kans yhteen, oot täydellinen systeemien jäläkeen menee viikko nii tämä jätkä, joka ylisti sua ja tahto muuttaa yhteen nii siitä ei kuulu mitään enää sen jäläkeen. Näin mulle kävi. Kuulin sen kaverin tyttöystävältä, että oltiin erottu ko rupesin kyseleen, että mitä se jätkä ny meinaa.. Että Jes.. En kannata takasi yhteen palaamista exän kans vaikka kuinka se lupais, että kaikki menee tällä kertaa paremmin. Eikä se satuta samalla tavalla ko se viimeksi satutti.. Aivan varmasti satuttaa.. Joo hetken aikaa voi olla kivaa ja ihanaa ja varmasti onki, mutta uskon että jossain vaiheessa tulee ne samat ongelmat minkä takia viimekski erottiin.. :/ harmillista.. Nii ja ei oo tästä mun edellisestä kuulunu mitään vuoteen..onneks..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat