Mies ei valmis kihloihin

Seuraa 
Liittynyt13.10.2014

Hei, olen vähän päälle 20-vuotias nainen ja seurustellut jo yli 5 vuotta poikaystäväni kanssa ja 2 vuotta olemme myöskin eläneet avoliitossa. Itse olen hyvin onnellinen ja rakastan miestäni kovasti ja hänkin kuulema minua. Nyt onkin jo alkanut tuntua siltä, että haluisin mahdollisesti ottaa seuraavan askeleen suhteessamme ja kihlautua. Olen keskustellut kihloista pariin otteeseen mieheni kanssa, ja ensimmäisellä kerralla hän lähes tulkoon tukehtui sylkeensä. Ainakin vaikutti silmin nähden hieman järkyttyneeltä. Noh, jätin asian muhimaan ja kun aikaa oli jo jonkin aikaa ehtinyt kulua, otin asian uudelleen pöydälle ja edelleenkin aiheesta tuli harvinaisen tahmea keskustelu. Itse selitin miehelle oman käsitykseni kihlautumisesta, joka on että kihlaus on suhteen virallistaminen - en missään nimessä oleta että minun kanssani pitäisi mennä naimisiin edes 10 vuoden sisällä, en välttämättä edes halua koskaan naimisiin. Se vain on kun kahdella ihmisellä on hyvä olla, miksi ei ns. virallistaisi suhdetta kihloilla, se olisi enemmänkin sellainen kaunis ele kahden rakastavaisen välillä.

Olen kaikkeni koittanut onia miehestä ulos mitä hän asiasta ajattelee, mutta mitään hän ei kuitenkaan oikein osaa selittää. Muuta kuin että kihlat tuntuu hänestä niin isolta jutulta. Olen kysynyt eikö hän sitten rakasta minua tarpeeksi vai mitä tästä suhteesta vielä puuttuu. Hän sanoo että rakastaa minua paljon, mutta ei osaa sitten muuten enempää perustella. En voi sille mitään, että olen hyvin pettynyt ja surullinen kun emme tunne samoin. Rakastan häntä kovasti ja mietinkin olenko ihan kohtuuton kun otan näin henkilökohtaisesti sen, että hän ei selkeästi ole vielä valmis kanssani kihlautumaan? Mitä minä nyt teen? Rakastan miestäni hyvin paljon, mutta olen kieltämättä myös loukkaantunut siitä ettei miekkonen voi minulle paremmin selittää mistä kenkä sitten puristaa. En tiedä kelpaanko koskaan.

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat