Rintakivut ja hengenahdistus

Vierailija

Elikkä mulla on ollut nyt  kesästä asti hengenahdistusta ja rintakipuja. Sain kesällä yhden pahemman kohtauksen, joka alkoi vaan yhtäkkiä. Istuin vaan normaalisti tuolilla, kun yhtäkkiä tuntui että taju menee. En kuitenkaan pyörtynyt, vaan tämän jälkeen tuntui etten saa henkeä. Samalla tuntui viiltäviä rintakipuja, jotka eivät sattuneet hirveästi mutta tuntuivat silti inhottavalta. Menin sitten makoilemaan, ja hengitys tiheni kun tuntui etten saa henkeä ja raajoista tuli ihan kylmät ja tunnottomat. Mulle soitettiin ambulanssi ja vietiin sairaalaan, ja lääkärit totesivat mulle keuhkputken tulehduksen kun ei muutakaan keksineet. Multa otettiin silloin sydänfilmiä ja verikokeet yms. eikä mistään löytynyt mitään erikoista. Hengenahdistus ja rintakivut ovat silti jatkuneet, molemmat oireet tuntuvat levossakin. Joskus hengenahdistus helpottaa, mutta mulla on sitä päivittäin ja tosi usein. Rintakivut tuntuvat vähän jokapuolella rintaa ja kivut saattavat välillä heijastua käsivarsiin. Rinnassa tuntuu usein "nykimistä".  Välillä tuntuu, että sydän hakkaa liian hitaasti ja sydän muutenkin jättää välillä lyöntejä väliin tai tekee ylimääräisiä lyöntejä. Lääkärissä mut on siis tutkittu aika hyvin, ja koska tää on jatkunut tosi kauan en usko että on mitään kauhean vakavaa. Silti olisi kiva saada tietää, mistä tää johtuu, kun lääkärit ei osaa sanoa. Paniikkihäiriötä on epäilty, mutta omasta mielestäni se on aika epätodennäköistä. Tämä siis häiritsee mun elämää. Kivut eivät tule erikseen rasituksessa, vaan ihan levossakin on oireita. Usein oireet häiritsevät myös yö-unia, kun saatan herätä siihen että tuntuu etten saa kunnolla happea/sydän hakkaa liian hitaasti tms. Mulla on myös aika usein sellanen heikko ja väsynyt olo ja usein huimaa ja pyörryttää. Onko kenelläkään ollut samanlaisia oireita? Pitäisi varmaan käydä vielä lääkärissä, turhauttaa vaan kun tuntuu ettei oireet täsmää oikeen mihinkään kunnolla eikä lääkäritkään oikeen keksi mikä mulla vois olla. 

Kommentit (5)

Vierailija

Moikka! Mun kaverilla oli ennen kummaa rintapistoa lähes päivittäin. Lääkärit eivät myöskään osanneet sanoa, mistä olisi voinut olla kyse. Lopetettuuan hormonaalisen ehkäisyn (e-pillerit) ei rintakipua enää ole ilmaantunut. Liekö johtunut tästä vai ollut mentaalinen asia..? Eli jos käytät hormonaalista ehkäisyä, sinuna kokeilisin sen tauottamista ainakin muutamiksi kuukausiksi ja selvittävän, voisiko johtua tästä.

Vierailija

Edellistä vastaajaa komppaan täysin! en muista nyt oikeita termejä, mutta joillakin terveilläkin ihmisillä e-pillerit tukkivat verisuonta ja aihauttavat sen että happi ei pääse kiertämään kunnolla. Lopputuloksena saattaa olla mm. veritulppa.

Oisiko mahdollista että home olisi tämän kaiken takana?http://yle.fi/vintti/ohjelmat.yle.fi/homeloukku/lisafaktaa/oireet_terveysongelmat.html

 

 

(Magnesiumöljy kannattaa kokeilla ostaa ja levittää pari kertaa päivässä ja kohtausten aikana, se auttaa hiukan tämän kaltaisiin oireisiin, vaikka ei niitä tietenkään paranna.)

 

Sanoit, että sinut ollaan tutkittu aika hyvin. Ollaanhan siis aivosi ja keuhkosi kuvattu?

Vierailija

Edellisiin vastauksiin viitaten, veritulppa (erityisesti keuhkojen alueella) on henkeä uhkaava tila, joka vaatii välitöntä sairaalahoitoa. Koska oireesi ovat jatkuneet noin pitkään, ei veritulpasta voi olla kyse. Siihen en osaa sen sijaan ottaa kantaa, voivatko oireesi johtua e-pillereistä. Vain lopettamalla ne voit siihen saada vastauksen.

Lääkäri on varmasti poissulkenut jo liudan mahdollisia sairauksia. Voisiko oireet johtua lihasjumeista jossain rintakehän/selän alueella? Niitä ei kuvantamalla/verikokeista näe. Monesti nuorten rintakivut ovat ranka/lihasperäisiä ja saattavat myös hengenahdistuksen tunnetta aiheuttaa. Ja hengenahdistuksen tunne aiheuttaa pelkoa ja paniikkia, joka voi taas edelleen provosoida oireita.

Vierailija

Edellisiin vastauksiin viitaten, veritulppa (erityisesti keuhkojen alueella) on henkeä uhkaava tila, joka vaatii välitöntä sairaalahoitoa. Koska oireesi ovat jatkuneet noin pitkään, ei veritulpasta voi olla kyse. Siihen en osaa sen sijaan ottaa kantaa, voivatko oireesi johtua e-pillereistä. Vain lopettamalla ne voit siihen saada vastauksen.

Lääkäri on varmasti poissulkenut jo liudan mahdollisia sairauksia. Voisiko oireet johtua lihasjumeista jossain rintakehän/selän alueella? Niitä ei kuvantamalla/verikokeista näe. Monesti nuorten rintakivut ovat ranka/lihasperäisiä ja saattavat myös hengenahdistuksen tunnetta aiheuttaa. Ja hengenahdistuksen tunne aiheuttaa pelkoa ja paniikkia, joka voi taas edelleen provosoida oireita.

Vierailija

Vielä lisäyksenä edelliseen vastaukseeni, mielestäni kivun/pistoksen säteily käsivarsiin viittaa vielä enemmän lihas/rankaperäiseen ongelmaan. Suosittelisin käymään ammattitaitoisella hierojalla. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat