Liikahikoilu - kohtalotovereita?

Vierailija

Olen 20v nainen ja kärsin koko vartalon liikahikoilusta. Erityisesti paikassa, missä on paljon ihmisiä. Oikeastaan koti on ainut paikka missä ei ilmene liikahikoilua, paitsi jos siellä on perheeseen kuulumattomia ihmisiä. En ole ikinä seurustellut, koska en halua olla ihmistä niin lähellä, että joutuisin kertomaan kiusallisesta vaivastani. Olen kärsinyt kyseisestä vaivasta nyt 7 vuotta ja tänään ekaa kertaa ikinä kerroin asiasta, lääkärille, ja sain lähetteen eteenpäin, mutta kuulemma tosi vähän hoitokeinoja on nimen omaan koko vartalon hikoilulle.

Onko kohtalotovereita? Olisi ihan mahtavaa keskustella tästä vaivasta jonkun kanssa, koska en todellakaan halua kertoa tästä kenellekään joka ei ymmärrä.

Kommentit (2)

Vierailija

Hei! Itselläni sama ongelma, eli tuo liikahikoilua, mutta mulla on vain käsissä ja jalkapohjissa. Minulla on ollut tämä vaiva koko ikäni ajan. Hoitoa ei paljoa ole oikeastaan, itse kokeilin iontoforeesi hoitoa kaksi viikkoa, jonka jälkeen olisi itse pitänyt hankkia laite jos löytyi apua mutta ei auttanut sekään. Joudun vaan elämään asian kanssa, sanoivat että yleensä yli 30 vuotiaana vähenee tai loppuu hikoilu kokonaan. Olen netistä paljon lukenut että on ollut leikkaus tapauksiakin tälläisiin ongelmiin mutta yleensä hikoilu siirtyy muualle sitten esim. selkään, reisiin tai vatsaan. Koko vartalo ongelmaa mulla ei oo, mutta mulla on niin rajut hiet käsissä ja jaloissa että varmasti tiedän miltä susta tuntuu. :(

Vierailija

Minulla on sama ongelma, en tosin juurikaan liikahikoile muuten paitsi kainalot ovat aina märät. Nykyään olen käyttänyt päivittäin hikilappuja jotka ovat tuoneet helpotusta arkeen, itse olen tilannut netistä(hikilappu.fi) mutta tietääkseni on myös vaatekauppoja jotka myyvät hikilappuja.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat