Parisuhde tiimityötä?

Seuraa 
Liittynyt20.8.2014

Hei!
Luin/kuulin jostain asiantuntijan kertoneen, että onnistunut parisuhde perustuu tiimityöhön, ollaan pari, eikä kaksi yksilöä. Kunnollisessa parisuhteessa pitäisi kuulemma toimia yhteiseksi hyväksi, eikä vain omien halujen ja tarpeiden perässä. Mitä mieltä olette tästä? Itse olen tällä hetkellä parisuhteessa, joka on kestänyt jo vuoden ja ainakin tähän asti olen pitänyt suhdettamme varsin onnistuneena, vaikkei se aina tiimityöltä täysin tunnukaan. Meillä on riitoja ja erimielisyyksiä, jotka eivät aina päädy kompromissiin, vaan lopulta jompikumpi joutuu miellyttämään jompaakumpaa. Minkälaisia kokemuksia teillä on? Koetteko te olevanne "tiimi" parinne kanssa, vai oletteko te enemmänkin kaksi yksilöä yhdessä?

Kommentit (1)

Mellyaww
Seuraa 
Liittynyt11.8.2009

Kuitenkin pitää aina muistaa, että parisuhde muodostuu kahdesta ihmisestä. Kahdesta eri yksilöstä jolla kumpanellakin on oma elämä ja omat harrastukset. Sitä ei mikään parisuhde muuta. Tämä tarkoittaa myös sitä, että yksilöillä on oma tahto ja omat mielipiteet. Ei ole tervesuhde, jossa ei ikinä oteta yhteen. Avainasemassa onkin se, miten ne riidat ja konfliktit osataan yhdessä selvittää.

Onnistunut parisuhde kunnioittaa niin yhetistä aikaa ja kompromisseja kuin toisen omaa yksityisyyttä ja omaa aikaa. Ei kukaan halua menettää itseään ja omaa yksilöllisyyttään vaikka parisuhteessa olisikin.

Vaikka meillä miehen kanssa omat harrastuksemme jaamem arkemme suvereenisti. Koti, tulevaisuuden haaveet ja niiden eteen yhdessä asioiden tekeminen, keskustelut, toisen tukeminen. Ne ovat asioita, jotka kuuluvat parisuhteeseen. Mutta ei silti tulisi mieleenikään määritelä miestäni samaksi kuin parisuhteemme. Hän on minulle rakas yksilö, joka mahdollistaa meidän yhteisen suhteen. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat