Ylimustasukkainen suhde!

Seuraa 
Liittynyt5.8.2014

Toivon, että osaisi auttaa minua. Olen pian 18 vuotias, poikaystäväni on 21. Olemme olleet yhdessä yli 9kk, jonka aikana olemme "eronneet" 2 kertaa, ensimmäisellä kerralla minä halusin eroa ja olimme "eronneena" noin viikon. Toinen kesti 2 viikkoa. Riitelle jatkuvasti, vähintään kerran viikossa ja riidan aiheet syntyvät yleensä ihan pikkuasioista, poikaystäväni on äärettömän mustasukkainen, hän ei hyväksy jos minulla on muita miespuolisia ystäviä , jos hän huomaa että olen lisänny esimerkiksi facebookissa kaveriksi miespuolisen henkinlön, on hän heti kyselemässä kuka hän on jne. Vaihdoin juuri uuteen kouluun, ja jo nyt hänellä on kauhea huoli siitä keitä miespuolisia uudessa koulussani ja luokallani on, hän uhkaa että tulisi käymään koulussani katsastamassa ja tekemässä selväksi kaikille, että minä olen varattu. Olemme kaukosuhteessa ja näemme toisiamme vain noin kerran kuukaudessa. Hänellä on siis kauhea huoli, että jos tutustun johonkin miespuoliseen ja ystävystymme, niin alkaisinkin pitää hänestä liikaa ja jättäisin poikaystäväni. Olen kyllä liian monta kertaa vakuutellut hänelle, että näin ei tule käymään koska todella rakastan poikaystävääni,  hän myös väittää uskovansa, MUTTA pelkää silti että joku muu ihastuisi minuun ja yrittäisi "iskeä" jne. Ymmärrätte kai, että tämä on todella turhauttavaa ja raskasta. Riitelemme tosiaan siis lähes viikottain, riidat syntyvät usein juurikin hänen mustasukkaisuudestaan, toisinaan myös siitä että hän suuttuu todella helposti, olemme kumpikin hyvin itseppäisiä ja pysymme kannassamme, mutta joka ikinen kerta se olen kuitenkin minä, joka antaa ekana periksi ja joutuu rauhoittelemaan häntä.

Nyt myöhemmin ymmärrän häntä kuitenkin entistä paremmin. Toinen erokertamme johtui nimittäin minusta, todella tutustuin hänen ystäväänsä, vietimme poikaystäväni ja hänen muutaman ystävänsä kanssa aikaa, silloin ensimmäistä kertaa tutustuin paremmin yhteen hänen ystäväänsä. Myöhemmin juttelin facebookissa erään naispuolisen ystäväni kanssa, samalla myös kehuin poikaystäväni ystävää, kerroin että hän on hyvännäköinen ja samalla myös totesin olevani täysin kyllästynyt poikaystäväni toimintaan. Olin silloin todella sitämieltä, samana päivänä aiemmin poikaystävi oli ollut kokoajan minussa kiinni, joka on tietenkin ihan normaalia, mutta minua se ärsytti, koska tiesin sen johtuvan mustasukkaisuudesta. En uskaltanut edes paljoa jutella hänen ystävilleen, niin äärettömän mustasukkainen hän on. Minua ahdisti.

Mutta niin juttelin siis ja kerroin kaiken päivästä, kuulostin varmasti hyvin ihastuneelta ja palvoin hänen ystävänsä maasta taivaaseen, samalla manaten poikaystävänäni helvettiin. Olin aiemmin vaihtanut puhelimia poikaystäväni kanssa, hänellä oli siis minun puhelin ja minulla hänen. Hän oli juuri lähtenyt käymään kaupassa, olin hänen luonaan yksin. Sitten, samalla sekunnilla, kuulin kun ovi paiskattiin auki ja poikaystäväni tuli erittäin_vihaisena ja kiihtyneenä sisään, hän oli suorastaan rainvon partaalla ja tajusin heti, mitä oli käynyt. Oma fb:ni oli jäänyt auki kännykkääni, joka oli poikaystävälläni. Hän oli siis lukenut koko helvetin keskustelun, jonka olin käynyt ystäväni kanssa. Hän oli niin vihainen enkä uskaltanut edes liikkua, olin melkein varma että hän kävisi minuun käsiksi tai jotain, mutta hengitys väristen kysyikin vain, rakastanko häntä enää. En voinut vastata mitään, en edes muistanut kunnolla mitä kaikkea olin puhunt ystävälleni, mutta varmasti kuulostin siltä, etten enää rakastaisi häntä.

Mutta enempää tarinaa pitkittämättä, jätin hänet tämän jälkeen koska en enää kestänyt itsevihaani. Ajatukseni olivat todella sekavia, poikaystäväni olisi myöhemmin antanut minulle anteeksi, mutta hänen suhteensa tähän ystävään ei ole enää sama. Pilasin siis heidän kaverisuhteensa, he olivat aiemmin olleet hyvin läheisiä ystäviä. Myöhemmin sitten palasimme takaisin yhteen, minun toimestani tämäkin. En osannut olla edes 2 viikkoa ilman häntä, itkin puhelimessa ja pyytelin kaikkea anteeksi. Unohdin täysin kaikki huonot puolet hänessä, mutta viikon päästä kaikki oli taas ennallaan.nEn enää oikeasti tiedä, mitä pitäisi tehdä. En enää osaa sanoa, rakastanko häntä todella samalla tavalla kuin ennen. En sanoisi, että tämä "välitapahtuma", se siis että menin ihastumaan hänen ystäväänsä, olisi jotenkin tehnyt hänestä mustasukkaisemman, koska hän todella on aina alusta asti ollut todella mustasukkainen ja omistava ....  mietin, olenko hänen kanssaan vain koska en osaa olla yksin, vai rakastanko oikeasti. Teen kyllä aina kaikkeni, että ymmärtäisin häntä, mutta itse en koskaan ole ollut yhtä mustasukkainen.

en tiedä saatteko tästä sanahirviöstä mitään selvää, mutta todella toivon, että joku osaisi sanoa edes jotakin. tarvitsen apua

Kommentit (1)

hardasican
Seuraa 
Liittynyt14.8.2014

Mustasukkaisuus herättää paljon ajatuksia.
Olen käsitellyt paljon itsekkin mustasukkaisuutta sekä nähnyt sitä enemmänkin ystäväpiirissä. En näe siinä mitään positiivistä.
Poikayställäsi ei mahdollisesti ole luottamusta sinuun. Syynä ystäväpiirissäni on usein ollut jomman kumman pettäminen. Jos kumpikaan ei varmasti ole petos niin voi olla että miehesi tulisi tutustua enemmän lähipiiriisi. Tämä teidän tekstarohärdelli on aika vaatimaton mutta on selvästi jättänyt arven..
Luulotautina mustasukkaisuus antaa rumaa jälkeä ja siitä on päästävä eroon.
Uskoisin että sinulla on edessä näytön paikka!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat