Haluaisitko ulkomaille töihin tai opiskelemaan?

Vierailija

Heippa!

Ihan ajan kuluksi mietin, että kuinka moni täällä olijoista on haaveillut ulkomaille töihin tai opiskelemaan lähdöstä. Tuntuu, että moni unelmoi toiseen maahan muuttamisesta, muttei syystä tai toisesta lähdekään. Kuulisin mielelläni, jos joku on ollut ulkomailla. Missä olit? Miten kauan? Menitkö jonkin järjestön, tuttavaperheen tai koulun kautta? Tai jos sulla on vasta suunitelmia niin haluan kanssa kuulla!

Onko jollain myös jotain hyviä vinkkejä? 

Mä oon itse nyt Saksassa hotellissa töissä. Kohta on kaksi ja puoli kuukautta elämäni jännintä ja hauskinta, mutta myös rankinta aikaa. Hotelliglamourin takaa löytyy monen monta tuntia raskasta työtä, mutta myös ihania työkavereita ja uusia kokemuksia. Mielenkiinnolla odotan, josko jollain muulla on samanlaisia kokemuksia tai suunnitelmia. Voin myös vastailla, jos jollain on kysyttävää :)

Kommentit (3)

Vierailija

Itse olen ollut au pairina Tukholmassa. Tykkäsin kovasti ja suomeen sopeutuminen ollut vaikeaa. Nyt siis tarkoitus vuoden päästä hakea Tukholmaan kouluun ja muuttaa sinne. Jos en pääse kouluun, niin sitte au pairiks. Kunhan pääsee vain sinne. Itse kuulisin myös kokemuksia. Etenki niiden, jotka on lähtenyt pidemmäks aikaa/loppu elämäks. Miten kaikki muuttojärjestelyt yms. sujui. 

Vierailija

Tukholma on varmasti kiva paikka asua pidempään! Paikka on varmaa juuri täydellinen; sopivasti erilainen kuin Suomi, mutta muutaman tunnin päästä kotoa tarvittaessa.

Kuinka pitkään olit au pairina ja minkä ikäinen olit silloin? Mikä Suomeen tulossa oli vaikeinta? Tuntuuko tylsältä? 

Mä oon nyt pari päivää sitten varannut lennot takaisin Suomeen ja on tosi sekalaiset fiilikset kotiin paluusta. Toisaalta musta on ihana tulla takaisin perheen luokse, jatkaa opiskeluita ja päästä omaan opiskelijakämppään, mutta toisaalta en ole ikinä oikein pitänyt Suomessa asumisesta niin pidänkö nyttenkään?

Seuraavan kerran lähden joulun jälkeen pidemmäksi aikaa vaihtoon, joten kuulisin kanssa mielelläni kokemuksia, jos joku on muuttanut pidemmäksi aikaa pois :)

-Kaisla 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat