E-pillereistä aknea.Naiset, kokemuksia?

Vierailija

Netissä pyörittyä olen ehkä nähnyt 2 keskustelua missä joku kertoo saaneensa e-pillereistä aknea/paljon finnejä. Olen yrittänyt löytää tietoa siitä, että olisiko jollain kokemusta, että on saanut e-pillereistä paljon finnejä/aknea. Aikaisemmin siis ollut aina hyvä iho. Ja on tämän ja ehkä muidenkin haittavaikutusten takia myös lopettanut pillerit. Milloin? Kauan ehdit pillereitä käyttää?

Olen kovasti stressaantunut, koska olen kokeillut nyt kahta eri pilleri merkkiä ja saanut molemmista aknea. Toiset kun lopetin, meni ehkä noin kuukausi niin naama parani. Uudet pillerit aloitin ja ehdin käyttää niitä vain 1 kk, koska sain taas saman häiritsevän ongelman. Joten päätin, etten enään hormonivalmisteisiin koske. Meillä ei ole myöskään suvussa aknea ollenkaan. Lopetin siis pillerit nyt kohta kolme viikkoa sitten ja naama vain pahenee.. Välillä joku kohta voi olla ok, mut sit taas toinen kohta ei. En tiedä mitä tehdä.. Olen kokeillut jotain rasvoja, suolasaippua, vitamiineja.. Soittanut 3 eri lääkärille, kaikki on sanonut, että odota, siinä voi mennä aikaa, että naamasi paranee. En vain tiedä, miksen voi luottaa lääkärin sanaan? Koska en netistäkään ole keneltäkään löytänyt keskustelua tästä aiheesta ja, että pillerit lopetettua ongelma jatkuisi ja milloin se ongelma myös parani? Koska olen nyt tämän ongelman takia, + muiden e-pillereistä tulleiden ongelmien takia pyörinyt paljon netissä lukemassa noista e-pillereistä, niin tässä vaiheessa kyllä mietin, miksi edes ne aloitini. Noh, seurustelen niin tuo ehkäisy pitää vaan olla. Mutta jos olisin paremmin tajunnut(?) tai tiennyt noista ongelmista en olisi niitä varmaankaan aloittanut. Nehän on todella huonoa kropalle.. Mitä niistä nyt tulee.. Aloituksen seurauksena esim. hiustenlähtöä, finnejä, mielialanvaihteluita, jopa veritulppaa jnejne.. Jos ei aloituksen seurauksena niin ainakin lopetuksen. Tosi tylsää.

Mutta...Jos tunnistat itsesi tästä ongelmasta, kerro minulle miten sulle kävi! Olisin tosi kiitollinen siitä. :)

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat