Ongelmia alapään kanssa...apua!

Vierailija

Moikka! Koitan selittää huoleni mahdollisimman lyhyesti ja ytimekkäästi. Kaipaan siis vertaistukea, vinkkejä ja neuvoja! Kiitos!

Olen 20-vuotias nainen ja olen vuoden sisään aloittanut seksielämän. Erottuani ensimmäisestä kumppanistani kävin gynekologilla, koska olin huomannut muutoksia alapään limakalvolla. Järkytyksekseni gyne tuumaili, että "kondyloomalta se vaikuttaa." Hän vaikutti olevan asiasta erittäin epävarma ja sanoi, että limakalvoilla on jonkinverran rösöisyyttä, mikä viittaa tautiin. Hän sanoi, että lääkettä en hänen mielestään tarvitse. Jäin kummastelemaan,että voinko nyt luottaa tuohon lääkäriin, kun vaikutti niin "no juupajaa"-oloiselta. Tiedän toki, että kyseistä tautia voi olla hankalaa todeta. Muut taudit ovat poissuljettuja.

No, asia vaivasi minua, ja kävin ostamassa apteekista lääkkeen, jonka gyne minulle määräsi ja sanoi että hae jos haluat. Käytin lääkettä hetken, mutta huomasin, että alapää vain ärtyy siitä. En siis kauaa sitä käyttänyt ja varasin melkeinpä heti uuden ajan toiselle gynekologille. 

Ensimmäinen gyne oli vain nopeasti vilkaissut värkkiäni ja antoi muutenkin ihan ihme lausuntoja (jotka eivät pitäneet paikkaansa). Mutta nyt tämä toinen gyne sitten tutki tarkkaan ja huolella. Melkein heti hän kuitenkin totesi, ettei hänen mielestään minulla ole mitään tautiin viittaavaa. Ääneen hän minulle ihmetteli, että onko siellä koskaan mitään ulkoisia merkkejä ollut. Juttelimme aiheesta hetken ja tämä toinen gynegologi sitten sanoi, että ensimmäisen gynen lausunto oli virheellinen eikä mulla tautia ole. Mulla kuitenkin edelleen oli siellä ne samat rösöisyydet, mitkä ennenkin..:D Eli ilmeisesti olivat vain jotain normaaleja? Ensimmäinen gyne myös sanoi, että tutkimisen aikainen kova kipu johtui taudista. Toinen gyne taas sanoi, että ihan selvästi johtuu vaan siitä, että on paikat vielä niin ahtaat...:D Mikä on omasta mielestäni täysin totta..:D

Nyt tosta on kulunut jokunen kuukausi ja oon yrittäny unohtaa koko asian,koska masennuin todella tuosta "vale kondyloomasta". Mutta nyt sitten taas huoli nousi pintaan. Uutta tartuntaa en ole voinut saada joten se on täysin pois suljettu. Samantyyppistä ihonväristä rösöä näyttäis olevan. En oikein osaa kuvailla..semmosta vaaleaa/ihonväristä ihan pientä kohoumaa. Hieman eri kohdassa tosin mun mielestäni. 

Mitä mä teen?! Juoksenko taas gynelle naurettavaksi, että "kato nyt vielä kerran!!" . Ja se lysti myös maksaa. Oon kumminkin huomannu, että juuri tän seksielämän myötä alapää on muuttunu muutenkin omin silmin huomattavasti, joten ehkä mä vaan syynään turhaan ja kuvittelen omiani? Rasittavaa leikkiä lääkäriä, kun mut on kumminkin jo todettu terveeksi. Olenko siis sairastunut luulotautiin?! :D

Onko muilla samanlaisia kokemuksia tai muuten vaan tietoa asiasta? Minulla on hyvin pieni mahdollisuus alunperinkään saada koko kondyloomaa, mutta mahdollisuus se on pienikin. :| Pitäiskö antaa asian olla, koska noi röpelöt näkyy ainoastaan, jos itse peilin kanssa katselen kunnolla ja tarkkaan. Minuun ei koske,eikä muita vaivoja ole. Mieskään ei mitään huomaa eikä valita. :D Olisko siis parempi jättää tommonen syynääminen ja vahtaaminen kokonaan pois kun toi alapää on nyt vaan tollanen että siellä on millon mitäkin röpelöö ja rönsyä...:D Vai olisko kumminkin syytä kipaista TAAS gynelle?

Kiitos ja Anteeksi. :D

Kommentit (3)

Vierailija

hei! itse olen joutunut tota miettimään. Kondyloomahan on tosi tavallinen sukupuoli tauti. Mielestäni rosoisuutta on ihan normaalisiti alapäässä. Yleensä kropan oma immuunisysteemi "voittaa" sen taudin eikä se koskaan puhje. Käyn itse 2 kertaa vuodessa papa-kokeessa, siinä sen taudin huomaa jos se on aktivoitu/puhjennut. Googleta tautia, paljon tietoa netissä..Olisin rauhassa jos ei ole merkillisiä, pahan hajuisia vuotoja ja kukkakaalimaisia kyhmyjä! mutta onhan hinta pieni mielenrauhalle mennä gynelle useamman kerran!

Vierailija

Ihan normaali sun alapaa on. Vanhemmiten siinä tulee niitä epätasaisuuksia. Joskus voi tulla jopa finnin tyyppinenkin "mätäpaise" eikä sekään ole mitään sukupuolitautia. Älä suotta stressaa olet terve ja unohda se liiallinen tutkiskelu ja nauti seksi elämästäsi ;) T Nainen 76

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat