E-pillerit. Finnejä ja hiustenlähtöä

Vierailija

Moikka! Kaipaisin apuja tai kokemuksia muita. Itse elän tällä hetkellä parisuhteessa ja aloitin e-pillerit vähän aikaa sitten. Käytin niitä 3kk kunnes oli pakko lopettaa. Häiritseviä oireita olivat esim. haluttomuus, stressi, posket täynnä hormoninäppyjä ja hiustenlähtö. Huomasin vasta tarkkailtua, että hitto hiuksiani on lähtenyt aivan älyttömästi, katsoessa esim. vanhoja kuvia. Lopetettua e-pillerit aloin seuraamaan hiustenlähtöä. Myös naamani puhdistui ja stressikin väheni. Olin 1kk ilman pillereitä ja olo olikin paljon parempi. Kävin sitte lääkärissä, sain uudet pillerit (microgynon). Olin niitä nyt kuukauden käyttänyt ja naama alkoi kukkimaan aivan älyttömästi. Myös muualta saattoi löytää pari ihme näppyä. Ajattelin vain, että joo vielä 2kk aikaa käyttää pillereitä ennen kuin näkee tottuuko kroppa niihin vai ei, mut päätin, että en jaksa odottaa. Olen ollut tosi stressaantunut ja peloissaan, alkaako hiukseni taas lähteä pillereistä tai puhkeaako joku paha akne? En taaskaan pystynyt olla kunnolla ilman meikkiä. Päätin sitten tossa 3 päivää sitten lopettaa pillerit.

Nyt taas sitten pelottaa, että jos hormonitoiminta jotenkin sekoaa tästä aloittamisesta ja lopettamisesta? Pelkään ettei tuo naama esim. mene kuntoon tai taas alkaisi lähtemään hiuksia... Kysyisinki teiltä naiset, varsinkin jotka omaavat suht pitkät / tai tosi pitkät hiukset, niin millaisia hiuksia teiltä lähtee? Pitkiä vai pieniä? Multa saattaa välillä lähteä ihan pieniä, tai sitten kun tulen suihkusta ainakin 1 pitkä hiuksi lähtee. Voiko hiukset lähteä jotenkin salakalavasti?

Yritän olla stressaamatta ja miettimättä, mut myöskin tuo pelkkä kondomin käyttö epäilyttää ja ärsyttää suunattomasti, kun nuo pillerit ei sovi. Eikä mielestäni nuo muut vaihtoehdot huokuta, niistäkin voi tulla samoja oireita kun pillereistä..En vaan haluaisi hormoneja. :( Todella vaikea tilanne... Joskus aikaisemmin käytin (2-3 vuotta sitten) yazz-merkkisiä pillereitä. Muistaakseni näistä ei tullut mitään iho tai hiusongelmia, mutta välivuotoa, joka oli todella ärsyttävää. Käytin niitä about 7kk ja sen kokoajan oli menkat...Mietin, että jos nyt olen ilman hormooneja ja ehkä kokeilisin noita joskus myöhemmin? Voisko olla, että kroppani on muuttunut, eikä tätä välivuotoa tulisi? En tosiaankaan tiedä... :/

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat