Papilloomavirus. Apua

Vierailija

Mulla alkoi viime kesän jälkeen, eli vähän alle vuos sitten tuli ihmeellisiä ''näppylöitä'' ulkosynnyttimiin. Ne kutis todella paljon silloin ja ihmettelin mitä tää on. Niitä oli lähemmäs ns. jalkojen niveliä. Netissä pyörittyä tajusin oireiden olevan ihan samanlaisia mitä papiloomaviruksessa on. Myöhemmin oireet katosivat ja noin 6kk sitten kävin hakemassa e-pillerit, koska seurustelen, silloin tehtiin myös kaikki testit mulle. Soitin ja lääkärit sanoi ettei mitään näkynyt. 
Kuitenkin e-pillerit ei olleet sopivat ja varasin ajan lääkärille vaihtamaan e-pillereitä, niin lääkäri kävi läpi mun vanhoja tietoja ja kysyin vielä onko sielä mitään? Niin vastas '' jotain pientä solumuutosta ollut, ei mitään pahaa. papiloomavirusta näyttäis olevan '' mietin sen jälkeen, et miksi mulle ei aikasemmin oo sanottu mitään? Eiks toi virus oo yleisin syy kohdunkaulansyöpäänkin? Pelottaa nyt et saan vielä jonkun syövän tosta! Ja se on nyt miehelläkin, eli eihän se perjaatteessa ikinä lähe multa jos harrastetaan mieheni kanssa myös seksiä ja hänellä on se? Oireita ei ole näkynyt hetkeen mulla.

Kommentit (1)

Vierailija

Täälläkin papillomaviruksesta kärsivä! Se ei siis näy millään testeillä, vaikka jotkut hoitajat terveyskeskuksessa voi luullakkin, ammattilainen näkee sen ihan katsomalla. Jossain tappauksessa aiheuttaa solumuutoksia, joka nähdäään taas papakokeella. Jos niitä löytyy niin aktiivisesti vuoden välein aina papassa :) Jos solumuutoksia ei löydy ja kondyloomapaiseet ei lähde itsestään, niin ne voi sukupuolitautienpoliklinikalla käydä jäädyttämässä. Sanotaan että kun kondyloomat on poistunut, eikä niitä tulepuoleen vuoteen, niin olet ns. terve. Virus on kyllä aina elimistössä ja oireita voi tulla vaikka 10 vuodenkin jälkeen, mutta ei se maailmaa kaada :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat