E-pillereiden lopettamisesta

Vierailija

Olen aikeissa lopettaa e-pillerit lähes 10 vuoden käytön jälkeen, koska toiveissa on raskaus. Olen käynyt gynellä tsekkaamassa että kaikki on ok ja ei kun vaan kuulema pillerit pois ja yrittämään. Minua kuitenkin pelottaa ihan kamalasti, kun olen lukeut kauhutarinoita miten naama räjähtää näpyille ja tukka lähtee päästä jne. Minulla ei ole koskaan ollut mitään iho-ongelmia, joten ajatus tuntuu aivan kamalalta. Kaipaisinkin siis niitä HYVIÄ kokemuksia pillereiden lopettamisesta, koska netti on pullollaan sitä asian toista puolta. Kuulostaa siltä että kun ne on kerran aloittanut, on lopun ikäänsä lääkekoukussa. :(

Kommentit (2)

Vierailija

No en valitettavasti voi kertoa niitä hyviä puolia, mutta jos yhtään helpottaa niin itsellä tuli melko lievät "oireet" lopettamisesta. Tukka joo ehkä rasvoittui hieman helpommin jonkun aikaa, naama rasvaisempi, mutta ei se sentään kukkinut. Menkat tuli muutaman viikon myöhässä, mutta pahinta oli rintojen ja nännien kipu ja turvotus! Ei sitäkään kestänyt kun pari viikkoa. Ja oireet alkoi vasta pari viikkoa lopettamisen jälkeen. Jokaisella taitaa olla ihan omat oireensa pillereiden lopettamisen jälkeen, mutta aika harvalla on niitä hyviä kokemuksia, on ne kuitenkin niin pirullisia lääkkeitä nuo e-pillerit

Vierailija

Näin olen kanssa ymmärtänyt, on se mukavaa että lääkärit eivät mitään varoitelleet aikoinaan, että hei muuten, näistä ei sitten eroon pääsekään. Olen myös kärsinyt vaihtelevasti ahdistuksesta ja masennuksesta juurikin pillerien käytön aikana, että liekköhän niillä vaikutusta siihenkin...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat