Erotako vai ei?

Seuraa 
Liittynyt3.6.2014

Olen seurustellut avopuolisoni kanssa 3 vuotta. Olemme käyneet läpi erittäin vaikeita asioita, luottamus on ollu kateissa, mutta kaikesta huolimatta sovimme unohtavamme menneet ja aloittavamme puhtaalta pöydältä.

Riidat on vähentyneet entisestä, mutta tiedän, ettei avokkini luota minun siltikään. Asia tulee ilmi pienissä asiossa. Jos käyn whatsappissa, enkä puhu miehelleni, hän kysyy kenen kanssa tekstaan. Ostin juuri uuden mekon ja ensimmäinen asia, mitä mieheni kysyi oli kuinka lyhyt mekko on. Ulkona en käy oikeastaan ollenkaan, koska en jaksa kuunnella syyttelyjä ja epäilyksiä. En muutenkaan kovin usein viihdy viihteellä, mutta silloin tällöin olisi mukava mennä. Mieheni kuitenkin sanoo, ettei kiellä minua menemästä ulos, mutta tiedän, että saisin kuulla jälkeenpäin siitä.

Olen viimeisen parin kuukauden aikana miettinyt, kannattaisiko erota. Seksiä harrastamme usein ja se on hyvää. Muut asiat tuntuvatkin sitten menevän päin helvettiä. Mieheni tuloista suuri osa menee ulosottoon ja hänelle on viime kuukausina jäänyt vuokran jälkeen käteen 40-80 euroa. Sen takia minä maksan lähes kaiken taloutemme tarvikkeista. Se ei niinkään vielä haittaa, kun olen kokopäivätöissä ja olen lupautunut tukemaan miestäni. Olen kuitenkin syksyllä aloittamassa opinnot, ja tuloni tippuvat silloin rajusti.

Eniten suhteessamme minua vaivaa se, ettei mies huomioi minua paljoakaan. Yhdessäoloajan vietämme telkkaria katsellen, sillä miehellä ei ole rahaa lähteä elokuviin yms.

Olemme riidelleet usein kotitöistä ja viimein olen saanut miehen tekevän hieman enemmän yhteisen kotimme eteen. Silti minun vastuullani on pyykinpesu ja tiskikoneen tyhjäys ja täyttäminen. Olen monesti sanonut miehelle, että tiskien koneeseen laittaminen ei vie viittä minuuttiakaan, mutta silti hän jättää ne tiskialtaaseen. Ymmärrän, että hänellä ei ole niin paljoa aikaa tehdä kotitöitä, sillä mies työskentelee n. 6 vuoroa viikossa ja vuorot ovat iltaisin. En kuitenkaan halua olla kotimme taloudenhoitaja.

Eniten suhteessa vaivaa huomionpuute ja se, ettemme tee yhdessä mitään. Ennen mies sai minut tuntemaan hänen omaksi prinsessaksi, mutta nykyään tunnen itseni vain hänen äidin korvikkeeksi. Olen kertonut miehelleni minua vaivaavista asioista, mutta miehen vastaukset ovat seuraavanlaisia: "kaikki vika on taas minussa", "en pysty tekemään asioita paremmin, etsi joku toinen joka pystyy" yms.

Rakastan edelleen miestäni, mutta en enää tunne oloani hyväksi suhteessamme. Onko ero ainoa mahdollisuus?

Kommentit (1)

nelli93
Seuraa 
Liittynyt22.9.2009

Aika kinkkinen tilanne. Itse nostaisin kissan pöydälle vielä viimeisen kerran. Ja ilmota miehellesi ajoissa, että haluat keskustella asiat selviksi rauhassa ajan kanssa. Kannattaa pohtia, että näettekö muutaman vuoden päästä teillä yhteistä tulevaisuutta, ja millaisen sellaisen. Kysy häneltä myös, että miksi hän ei huomio sinua niinkuin ennen. Ja jos suhteessanne luottamus rakoilee, sen pystyy vain ajan kanssa korjaamaan näytöillä. Eroon kannattaa kyllä valmistautua henkisesti, ettei se tule yllätyksenä, jos on tullakseen. Tärkeintä näissä keskusteluissa on avautua kaikista mieltä painavista asioista. Mikään kysymys ei saa jäädä arvailujen ja päätelmien varaan, kaikki vastaukset on kuultava kumppanin itse sanottuna. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat