Miten hillitä toisen suuttumista?

Seuraa 
Liittynyt18.11.2013

Olen seurustellut hieman alle vuoden todella ihanan, mutta todella tempperamenttisen ja mustasukkaisen miehen kanssa. Mustasukkaisuus tulee ilmi siinä, että mies haluaa etten vaikkapa puhu muille miehille,jotka eivät ole kavereideni kumppaneita.

Satuin  jonkun aikaa sitten juttelemaan muutaman sanan sitten toisen kanssa, entisen tuttuni, jota ei voi kutsua miksikään läheiseksi kaveriksi, mutta joka kuitenkin tuli moikkaamaan. En kertonut tästä poikaystävälleni, joka nyt suuttui kovin koska sai tietää.

Mies huusi, että olen koko maailman huonoin tyttöystävä ja en ansaitse häntä. Olen hänen sanojensa mukaan pilannut luottamuksen ikuisesti. Tiedän entuudestaan että hänellä on tapana sanoa asioita joita ei tarkoita vihaisena (tämän piikkiin pistän mm. kiroilun ja alatyylisen nimittelyn) mutta hän vaikutti olevan tosissaan, että olen oikeasti pilannut luottamuksen kokonaan :(

Rakastan häntä, ja vaikka hän on vihainen pahimman ahdistuksen hetkellä kuitenkin käyttäytyi ihan normaalisti ja rauhoitteli että pysymme kyllä yhdessä, joten uskon että hän oikeasti välittää, mutta ei vaan oikein pysty hillitsemään suuttumistaan. Nyt on taas huonompi hetki ja kuulin puhelimen välityksellä, että häntä ei kiinnosta vaikka olen todella surullinen hänen käytöksestään ja pyytelin anteeksi... Pelkään, että tälläisena suhteemme ei kestä, koska riitely hänen kanssaan on erittäin raskasta. Olisin valmis tekemään kaikkeni kuitenkin suhteen eteen ja haluan tämä kestävän :/ Mikä avuksi?

Kommentit (3)

Sunqueen
Seuraa 
Liittynyt11.10.2011

Olette seurustellut vasta vuoden. Se voi hyvin meinata, että tilanne muuttuu vaan pahemmaksi ajan myötä. Jos pelkästään muille jutteleminen on suhteessanne kielletty, niin tilanne kuulostaa todella pahalta. Ajan kanssa rajoitukset todennäköisesti vaan lisääntyvät jos mies ei halua muuttaa tilannetta hakemalla apua mustasukkaisuuteensa. Väkivalta on tuollaisessa suhteessa suuri uhka. Itse sanoisin miehelle, että jos hän ei halua muuttua, on parempi, että suhde lopetetaan. Mies saattaa rajoittaa lopulta menemisiäsi niin että suhteesi kaikkiin muihin ihmisiin katkeaa. Varoitusmerkkejä voi olla vaikea huomata itse kun tilanne muuttuu hitaasti ja huomaamatta pahenpaan. Suosittelen ammattiapua. Jos mies ei siihen suostu, häntä ei kiinnosta tarpeeksi suhteen pelastaminen, jolloin on parempi lähteä.

Iilia
Seuraa 
Liittynyt18.11.2013
Sunqueen

Olette seurustellut vasta vuoden. Se voi hyvin meinata, että tilanne muuttuu vaan pahemmaksi ajan myötä. Jos pelkästään muille jutteleminen on suhteessanne kielletty, niin tilanne kuulostaa todella pahalta. Ajan kanssa rajoitukset todennäköisesti vaan lisääntyvät jos mies ei halua muuttaa tilannetta hakemalla apua mustasukkaisuuteensa. Väkivalta on tuollaisessa suhteessa suuri uhka. Itse sanoisin miehelle, että jos hän ei halua muuttua, on parempi, että suhde lopetetaan. Mies saattaa rajoittaa lopulta menemisiäsi niin että suhteesi kaikkiin muihin ihmisiin katkeaa. Varoitusmerkkejä voi olla vaikea huomata itse kun tilanne muuttuu hitaasti ja huomaamatta pahenpaan. Suosittelen ammattiapua. Jos mies ei siihen suostu, häntä ei kiinnosta tarpeeksi suhteen pelastaminen, jolloin on parempi lähteä.

Niin kuulostaa kyllä järkevältä, itse taas olen ajattellut, että juuri tuore suhde saattaisi aiheuttaa yli menevää mustasukkaisuutta, joka sitten kuitenkin hiipuisi kun parisuhde alkaisi tuntua tutulta ja turvallisemmalta. Tiedän, että miehellä on aika huonoja kokemuksia aimmin parisuhteista, joiden perusteella voi olla vaikea luottaa uuteen kumppaniinkaan, vaikka en ikinä voisikaan satuttaa tahaallaan häntä :/ 

Mies on tottatosiaan aggressiivinen suuttuessaan, mutta ei ole satuttanut kuin ehkä henkisesti. Mutta suurimman osan ajasta mies on oikeasti maailman ihanin. Niin huomaavainen, kiltti ja hellä etten ole koskaan tavannut samanlaista. Mies avautuu välillä minulle, että on liian helposti suuttuva ja jääräpäinen ja lisää, että jos vain kestän häntä sellaisenaan kun on, niin hän on maailman onnellisin mies koska haluaa olla vain minun kanssani. Vaikka miehen suuttuminen ahdistaa niin voisiko vaihtoehto olla että ajan kuluessa luottamus kasvaa ja mies uskoisi että todellakin haluan vain hänet :/

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat