ADHD

Vierailija

Hello everybody!

Minua on jo jonkun aikaa mietityttänyt aihe nimeltä ADHD. Onko ketään jolla olisi oma kohtaista kokemusta? Joko itseltä tai läheiseltä?

Itse olen jo vuosia epäillyt, että minulla saattaisi olla tarkkaavaisuus ongelmia, mutta koska olen rauhallinen, suhtkoht menestyvä ja älykäs, olen kuitenkin kieltänyt mahdollisuuden itseltäni. 

Luin kuitenkin viimepäivinä netistä artikkelin, joka sai minut hyvin poisto tolaltani, sillä niin hyvin adhd / add oireet itselläni täsmäsivät. 

En ole koskaan osannut keskittyä koulutehtäviin yms.Olen yliopisto opintoihin (nyt 3. v yliopistossa takana) saakka selvinnyt tekemättä koskaan läksyjä, sillä en vaan pysty keskittymään. Luennoilla en pysty keskittymään ollenkaan luennon sisältöön jos en kirjoita jokaista sanaa ylös. Paikallaan istuminen on tuskaa, ja aina alan tehdä jotain käsilläni tai jaloillani. Ei-miellyttävien tehtävien tekeminen, tai tylsyys saavat mahassani epämiellyttävät tunteen, ikään kuin kutinan. Olen äärimmäisen kärsimätön, ja usein myös suutun hyvin helposti jos asiat eivät onnistu. Olen hyvin impulsiivinen, minulla on aina paljon projekteja, keskityn niihin täysillä 24h ja sitten unohdan ne.  Kuitenkin, selviydyn yliopistossa hyvin, sillä olen hyvin järjestelmälllinen. Tiedän että ilman n. 10 kpl muistilistoja en selviytyisi (unohtaisin...) ihan perus asioista kuten luennoista ja roskien viemisestä....

Lukiessani en osaa lukea "hitaasti" ja ajatuksen kanssa, vaan ahmin teksin kiireellä, ja joskus en muista mitään siitä sen jälkeen. Joskus minun on vaikea muistaa edes edellisen lauseen sisältöä. Myös kuunteleminen on usein hankalaa, ajatukseni harhailevat, ja tartun yksityiskohtiin 

Tuntuu kuin aivoissa olisi vähän liian monta ohjelmaa päällä yhtäaikaa.

Anteeksi pitkästä selityksestä, mutta olisin hyvin hyvin kiitollinen jos joku vastaisi tai kommentoisi, ja kertoisi mielipiteitä tai kokemuksia. 

Jopa parisuhteeni kärsii impulsiivisuudestani ja kärsimättömyydestäni, ja siksi haluaisin saada jotenkin aivoni "parempaan järjestykseen"

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat