Irakilaistyttö kertoo monikultturisuudesta Suomessa

Vierailija

http://yle.fi/uutiset/jouduin_serkkuni_kanssa_naimisiin/7235927

"– Tuli kesä ja vanhemmat yhtäkkiä ilmoittivat, että minun pitää pakata tavarat, olemme menossa lomalle meidän maahan. Kysyin, kuinka kauan lomamatka kestää. Minulle sanottiin, että ei hätää, pakkaa vaan tavarasi, niin kerrotaan myöhemmin, se on vaan kesäloma. Ajattelin, että hienoa, olemme siellä vain kesän, kertoo Samira.

Irakissa isä ja äiti ilmoittivat Samiralle, että perhe ei tullut lomalle, vaan he ovat muuttaneet Pohjois-Irakiin lopullisesti. Syy oli selvä Samiralle. Hänet oli naitettu suvun valitsemalle miehelle, serkulle. Samira kertoo tarinansa torstaina Silminnäkijä-ohjelmassa.

Suomen kansalaisia pakkoavioliittoon

Eri arvioiden mukaan Euroopasta lähetetään vuosittain satoja, jopa tuhansia teini-ikäisiä tyttöjä vanhempiensa kotimaahan naimisiin. Pahimmissa tapauksissa tytöiltä otetaan pois passit ja heidät eristetään.

Vaikka Samira on syntynyt Suomessa ja hän on Suomen kansalainen, silti hänet lähetettiin vanhempiensa kotimaahan Irakiin pakkoavioliittoon. Suomessa pakkoavioliittoa ei ole kriminalisoitu...

– Minun vanhemmat eivät ole koskaan sopeutuneet Suomeen, vaikka he ovat asuneet täällä jo monta vuotta. Rakastuin yhteen poikaan, joka on minun kanssa samassa koulussa. Olin todella ihastunut häneen, mutta en voinut kertoa vanhemmilleni asiasta. Jos olisin kertonut, niin tiesin, että he lyövät minua. He sanovat, että jos kävelet poikien kanssa, pilaat perheen maineen ja tuot häpeää perheelle.

Joidenkin maahaanmuuttajien kulttuuri vahvistuu, kun he tulevat uuteen maahan. He tuovat yleensä mukanaan oman kulttuurinsa ja haluavat elää täällä sen mukaan. He yrittävät pakkoavioliitton kautta pelastaa lapsensa länsimaisesta kulttuurista... "

Äänestämällä Vihreitä tai Vasemmistoliittoa voit sinäkin olla tukemassa tämän kaltaisia ylväitä kulttuuriperinteitä, ja varmistamassa niiden jatkuvuuden Suomessa ja Euroopassa myös tulevaisuudessa, sillä vihervasemmistolaisessa monikulttuurisuuspolitiikassa suomalaiseen yhteiskuntaan ja arvoihin integroitumiseen ei edes pyritä, ja vanhoja kotimaan käytäntöjä tuetaan vahvasti esim. alkuperämaan kielen ja islamin opetukseen panostamalla.

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat