Kondylooma

Vierailija

Laitan tännekin puolelle nyt saman viestin kuin toiselle, eli:

Kävin eilen gynellä ja tarkoituksena oli mennä kuulemaan että alapäästä löytyneet pienenpienet näpyt olisi vain jotain harmittomia ihohuokosia tai muuta vastaavaa, mutta olihan se aika shokki saada kuulla että kyseessä onkin syylävirus eli kondylooma. Juuri se mitä eniten pelkäsin ja aina ajattelin vain ettei se voisi edes olla mahdollista. Eihän minulle niin voi käydä.. Näköjään kävi. Nyt mielessä ei ihan hirveästi muuta pyöri, lääkäriltä sain reseptin condyline liuokseen ja sitä olen jo kaksi kertaa laittanut. Olis kiva kuulla jos muilla on ollut vastaavia tapauksia ja miten niiden kanssa olette selvinneet.. :)  Onko liuos toiminut hyvin? Ja miten nopeasti? Näppylät ei tosiaan isoja ole, enkä netistä löytyneisen kuvien perusteella koskaan olisi edes samaksi vaivaksi uskonut. 

Kommentit (5)

Vierailija

Mulla on kans ollu kondylooma. Sain tartunnan muutama vuosi sitten kesällä. Ite huomasin vaan et mitäs ihmettä et mitä nyppyjä on ja pienen googlettelun jälkeen totesin että ilmeisesti kondyloomaa ja menin käymään tutkituttamassa näpyt ja sitä se sitten oli. Sain jotain liuosta niiden hoitoon, en muista minkä nimistä, mutta sinistä se oli. Mulla tuo oli aika laajalle alueelle levinnyt, mutta viimeisen kerran liuosta sivelin marras-joulukuussa eikä uusinut ole sen jälkeen, papa oli puhdas toukokuussa. Nyt pitäs mennä toukokuun aikoihin papaan tarkistuttaan ettei mitään oo, kun en oo sen puhtaan papan jälkeen käynyt papassa. Ite tosiaan muistan liuoksesta sen että alapää oli joskus todella kipeä kun liuos oli varmaan hiukan sellasta "syövyttävää" tai en oo varma :D Ja toimi kyllä hyvin, mutta kun olin saanut näpyt pois niin niitä alko tuleen taas uusia jostain muualta. Koko prosessiin meni siis vajaa puol vuotta kun niitä ei sitten enää tullut. Varmaan hyvin yksilöllistä toikin kuinka nopeaan vaikuttaa ja kuinka nopeesti on poissa, mut luulis et jos ei oo kovin pahaks päässy niin parantuminenkin ois nopeempaa :) Kysyä saa lisääkin jos jotain tulee mieleen, koitan vastata parhaani mukaan, mitä nyt vielä muistan :)

Vierailija

Okei, kiva kuulla että niistä on eroonkin päästy :) ! Liuos tosiaan kyllä saa paikat tosi kipeeks ja esimerkiks vessassa käyminen on kyllä ollu nyt melko tuskasta.. Kolme päivää laitoin sitä aamuin illoin ja viimeisen kerran eilen aamulla. Näkykö sulla tulokset vasta niinä 'lepopäivinä' vai ihan jo käytön aikana? Tuntuu että oon todella kärsimätön.. 

Vierailija

Mulle kävi kuukaus sitte samalla tavalla kun sulle, ja oli aika iso järkytys. Etenkin siinä kohdassa kun lääkäri sano "se paranee joskus" meinasin alkaa itkee. Mulla se lääkäri jäädytti niitä, mikä sai ne häviämään tosi hyvin. Määräs kans samaa liuosta, ja sitä laitoin viikon verran yhteen kohtaan. Kävin pari viikkoa sen jäädytyksen jälkeen gynellä ottamassa papan, ja se sano ettei olis edes huomannut, jos en olis sanonut etukäteen että todettiin kondylooma. onneks toi on kuitenkin yks harmittomimpia seksitauteja, tosi ärsyttävä vaan. Aluks sitä mietti kauheesti, että keneltä on saanu ja miks just minä ja nyt on kaikki perseestä, mut ei sille vaan enää voi mitään, ja kumminkin aika iso todennäkösyys että sen elämänsä aikana saa. Nyt oon jo melkein unohtanu koko jutun, mut todennäkösesti niitä taas kohta ilmestyy... se lääkäri kans kielsi sheivaamisen, koska kun iho rikkoutuu niin ne virukset pääsee leviämään ja syyliä tulee lisää. Se on ärsyttäny ehkä eniten :D anyway kyllä siitä joskus eroon pääsee, ja niinku usein kaikessa kroppaan liittyvässä, ei kannata stressata, vaan pitää itestä muuten huolta niin sun elimistö hoitelee sen viruksen pois. :)

Vierailija

apuaaaaa auttakaa ! mulle soitettiin että mun papakokeen tulokset näyttää että on joitakin solumuutoksia eli kondyloomaepäily on vahva mutta pääseekö siitä siis ikinä eroon ... vai tartutanko sen kaikille kenen kanssa olen ? ja voiko silloin edes harrastaa suuseksiä.... oon iha hermorauniona täällä kun ei mulla koskaan ole tommosta ollut jos se mulla nyt on .... ei tässä pysty muuta ajattelemaankaan....

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat