Kondylooma

Seuraa 
Liittynyt27.2.2014

Kävin eilen gynellä ja tarkoituksena oli mennä kuulemaan että alapäästä löytyneet pienenpienet näpyt olisi vain jotain harmittomia ihohuokosia tai muuta vastaavaa, mutta olihan se aika shokki saada kuulla että kyseessä onkin syylävirus eli kondylooma. Juuri se mitä eniten pelkäsin ja aina ajattelin vain ettei se voisi edes olla mahdollista. Eihän minulle niin voi käydä.. Näköjään kävi. Nyt mielessä ei ihan hirveästi muuta pyöri, lääkäriltä sain reseptin condyline liuokseen ja sitä olen jo kaksi kertaa laittanut. Olis kiva kuulla jos muilla on ollut vastaavia tapauksia ja miten niiden kanssa olette selvinneet.. :)  Onko liuos toiminut hyvin? Ja miten nopeasti? Näppylät ei tosiaan isoja ole, enkä netistä löytyneisen kuvien perusteella koskaan olisi edes samaksi vaivaksi uskonut. 

Kommentit (3)

käyttäjä-1552
Seuraa 
Liittynyt4.3.2014

Heippa,

olen 21-vuotias nainen ja mulla todettiin kesällä (2013) kondylooma. Menin gynelle uusimaan pillerireseptin enkä ollut edes huomannut mitään muutoksia. Tuntui kauhealta, luin netistä kaikkia kauhu tarinoita ja katselin kuvia. Kummallisemman asiasta teki, se että olen saanut rokotuksen papilloomavirusta vastaan joka siis kondylooman aiheuttaa. Lääkärin mielestä oli mahdollista että juuri tuo rokote oli aiheuttanut sairastumisen.

Sain lääkkeeksi voidetta (eri kuin aloittajalla) jota levitettiin kahdeksan viikon ajan 3-4 kertaa viikossa. Kyseessä oli siis jonkun asteinen solumyrkky, joka alussa kirveli vielä monta tuntia levityksen jälkeen. Kuuden viikon kuluttua ihossa näkyneet muutokset olivat jo hävinneet ja kävin vielä gynellä tarkistuttamassa asian. Mitään ei enää näkynyt. Papakokeet otettiin vielä uudelleen jouluna, ja tulokset olivat normaalit eikä mitään muutoksia enää näkynyt.

Kannattaa puhua jollekin läheiselle asiasta, helpottaa todella paljon oloa kun ei tarvitse pitää kaikkea sisällään! Tsemppiä ja muista että kondyloomalla on todella suuri paranemistaipumus!

Agrobakterium
Seuraa 
Liittynyt12.3.2014

Täälläkin yksi kondylooman "omistaja". Aluksi olin tosiaan ihan paniikissa, juurikin netin kauhukertomusten takia. Sain samaa liuosta käytettäväksi kuin sinäkin.

Parin päivän jälkeen näppylät alkoivat "kuivua" ja ai saakeli kun olivat kipeitä, kirveli aivan järkyttävästi. Mutta hävisivätkin sitten kokonaan vähän päälle viikon jälkeen. Eivät ole sen jälkeen uusiutuneet, noin puoli vuotta nyt tästä aikaa.

Onneksi poikaystävä suhtautui asiaan hyvin, vaikka pelottikin että miten reagoi. Olin siis kondylooman saanut aijemmasta yhdenyönsuhteesta.

PhoenixDown
Seuraa 
Liittynyt17.3.2014

Minulla todettiin kondylooma viime joulukuussa. Satuin itse huomaamaan ihmeellisen pahkuran alapäässä ja varasin välittömästi paniikissa ajan yksityiselle gynekologille, joka sitten totesi tyynesti, että kondyloomahan se. Kyllä se musersi. Miksi juuri minä, joka olen aina kättänyt kondomia ja jolla on ollut vain pari hassua seksikumppania koko elämänsä aikana? Paskaa tuuria, sen minä vain sanon. Toki tuo kondylooma voi tarttua vaikka kondomi olisikin käytössä, mutta että juuri minun kohdalleni on sattunut tautia kantava mies.

Gyne määräsi minulle aldara-voidetta, jota käytetään kolmena päivänä viikossa esim. ma-ke-pe tai ti-to-la eli välissä olisi hyvä pitää ns. "levähdystauko". Aine on todella tujua tavaraa ja on aiheuttanut suurta tuskaa. Välillä aine on "polttanut" alapään limakalvon rikki ja kipu on ollut aivan sietämätöntä. Pienemmät kondyloomat (joita en ollut itse edes ennen gynelle menoa huomannut) hävisivät melkein heti aineen käytön aloittamisen jälkeen, mutta tilalle on tullut aina uusia pieniä syyliä. Se isoin pahkura, jonka takia alun perin menin gynelle, ei ole muuttunut miksikään. Edelleen se tuolla mollottaa ja aiheuttaa minulle ahdistusta. Sen lisäksi papa-kokeeni oli luokkaa 2, että oikein mahtavalla tuurilla minulla on sekä tämä syyliä aiheuttava muoto että se solumuutoksia aiheuttava. Puolen vuoden päästä joulukuusta laskettuna pitäisi käydä uudelleen papassa.

Aldara-kuurin olen melkein käyttänyt loppuun ja aion heti aineen loputtua marssia uudelleen gynelle, jotta pääsisin eroon tuosta isoimmasta kukkakaalista (noin pumpulipuikon pään tai pikkurillin kynnen kokoinen). On sanomattakin selvää, että olen elänyt selibaatissa ja tulen varmaan elämäänkin vielä pitkään vaikka saisinkin nuo syylät häviämään. En vielä ollenkaan tiedä, miten aion tulevaisuudessa mahdolliselle poikaystävälle kertoa tuosta taudista (olen siis sinkku). Varmaan miehet häipyvät maisemista samantien kuin mainitsen asiasta, ehkä alan hulluksi kissamummoksi ja elelen sitten yksinäni. Ainakaan en ketään muuta tartuttaisi.

Anteeksi pitkä vuodatus. Tämä kondylooma vain ahdistaa itseäni aivan suunnattomasti. Välillä vie yöunet ja monet itkut on itketty tämän vuoksi. Voimia ap:lle, toivottavasti sulla häviää noi syylät nopeammin kuin minulla.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat