Parisuhde ilman seksiä?

Seuraa 
Liittynyt24.2.2014

Ajattelinpa kirjoittaa aiheesta tänne foorumille, missä lukijat -ainakin olettamani mukaan- ovat pääosin naisia, sillä kaipaan asiaan nimeomaan naisten kommenttia.

Eli olen reilu kolmekymppinen mies ja elänyt parisuhteessa naiseni kanssa nyt noin kahdeksan vuotta. Parisuhteessa ovat asiat pääosin hyvin kunnossa mutta fyysisellä puolella krakaa ja pahasti. Eli elämme tätä nykyä käytännössä kokonaan ilman seksiä, syystä että seksi ei naistani kiinnosta. Ei niin, että seksi minun kanssasi ei kiinnosta, vaan kun seksi ylipäätään ei millään tavalla ole kiinnostavaa, vaan mieluumminkin vastenmielinen aihe. Olemme käyneet aiheen tiimoilta terapiassakin, vain todetaksemme, että seksi ei ole todellakaan naisestani millään tasolla mielenkiintoista.

Seksiä oli parisuhteen alkuaikoina jonkin verran mutta jo tuolloin havaitsin, että se ei ole hänelle mikään parisuhteen tärkein asia. Seksikumppaneita oli ollut myös aiemmin mutta sama juttu, seksi ei heidän kanssaakaan ollut koskaan mikään tavoittelemisen arvoinen asia.

Seksin laatu ei pitäisi olla ongelma, sillä seksi on kyllä hänen kertomansa (ja myös omien havaintojeni) mukaan oikeinkin nautinnollista, kun siihen aletaan. Mutta se aloittaminen on kuulemma yhtä kiinnostavaa, kuin kattiloiden tiskaus, joten ei siihen silloin mitenkään erityisesti hinguta. Koska parisuhde on muuten myös keskutelujen mukaan kunnossa, niin ongelmien ei pitäisi heijastua sieltä. Urheilullisen taustani vuoksi myöskään ulkonäöllisten asioiden ei pitäisi olla esteenä.

Koska seksi ei ole aiheenakaan kiinnostava, niin se tuo myös rajoittuneisuuden seksin harrastamiseen. Eli suuseksiä hän ei halua harrastaa (kuin korkeintaan joskus vastaanottavana osapuolena) ja myös yhtään erikoisemmat paikat ja asennot ovat pannassa. Eli oma sänky on se ainut paikka.

En tiedä muista miehistä mutta kyllä se ainakin minulle, perussuomalaiselle nuorehkolle miehelle ottaa koville. En minäkään mikään nymfomaani ole mutta hyvä seksi kerran-pari viikossa kelpaisi kyllä. Kuten myöskin molemminpuoleinen suuseksi ja vähän erikoisemmat ajat, paikat ja asennot.

Kovin on karu toistuvasti kuulla, että ei haluta ja tyytyä vain haaveilemaan tällaisesta nautinnollisesta seksistä. Näin ollen olen alkanut viime aikoina miettimään seksin merkitystä parisuhteessa. Ainakin minun mielestäni sillä on merkitystä. Näin ollen, jos kaikki muut asiat ovat kunnossa, niin onko järkeä erota pelkän seksin takia? Vai pitäisikö seksi hakea muualta ja elää muutoin normaalia parisuhdetta, jos se toiselle tuntuu sopivan?

Tähän aiheeseen kaipaisin nyt naisten kommentteja, eli onko tällainen kuinka yleistä? Onko muitakin naisia, joita seksi ei yksinkertaisesti kiinnosta tai voiko olla myös miehiä, jotka ajattelevat näin. Ja mikä neuvoksi?

Kaikenlaiset kommentit ovat tervetulleita ja jos haluat kirjoittaa mieluummin henkilökohtaisesti, niin laita viestiä: eyeswideshut@suomi24.fi

Nim. Eyeswideshut (ko?)

Kommentit (8)

Perhonen_
Seuraa 
Liittynyt5.6.2011

Elän saman tyylisessä tilanteessa kuin sinä eli suht. seksittömässä parisuhteessa.

Minun suhteessani mies on se joka ei halua seksiä(ainakaan niin usein kuin minä)

Olemme myös käyneet terapiassa, siittä ei meille ollut apua. Minun mies kokee ahdistavana minun haluni joten nykyään odotan mieheni aloitetta.

Mieheni haluaa kyllä seksiä mutta aika harvanlaisesti minun haluihini verrattuna, kyse ei ole ulkonäöstäni vaikka kyllähän se parisuhteessa torjutuksi tuleminen itsetuntoon vaikuttaa.

Olen joskus miettinyt parisuhteesta lähtemistä koska mietin että jos en nytkään ole tyytyväinen seksielämäämme(määrään) niin mitäs sitten 5 vuoden kuluttua tuskin se tästä ainakaan kovasti paranee, mutta suhteemme on muuten hyvä ja rakkaus ja asioista avoimesti puhuminen on saanut minut jäämään.

Eli tässä ei nyt mtn neuvoja tullut lähinnä vain minun tarinani, mutta sinun pitää itse miettiä voitko/pystytkö olemaan parisuhteessa vaikka seksinmäärä ei lisääntyisikään.

Itse pyrin paineita purkamaan urheiluun ja kai se hetkeks auttaa :D

Eyeswideshut
Seuraa 
Liittynyt24.2.2014

Kiitokset vastauksesta, ihan mukava kuulla, että en ole asiani kanssa yksin, vaikka ei tälläista tilannetta nyt toisaalta kenellekkään toiselle toivo. Harmi siis, että teilläkin asia näin on mutta mielenkiintoista, että teillä se on juuri päinvastoin. Eli mies ei halua ja nainen haluaa. Minusta ainakin mediassa yleensä toitotetaan, että miehet ne haluavat aina mutta ei se välttämättä aina niin ole. Ei minullakaan ole kyse siitä, että pitäisi päivittäin seksiä harrastaa mutta kyllä se kerran-pari viikossa mukavaa olisi...

Teillä tilanne ilmeisesti on siinä määrin parempi, että miehesi ainakin silloin tällöin haluaa seksiä, joten sillä lienee hänellekin jollain tasolla merkitystä. Itse olen huolissani juuri sen vuoksi, että koska puolisoni ei välitä seksistä lainkaan (jota minun on todella vaikea ymmärtää), niin voiko tällainen tilanne koskaan muuttua. Et kertonut, kuinka pitkään olette yhdessä olleet mutta ainakin minun tilanteessani vuodet ovat ikävä kyllä vain pahentaneet asiaa.

Olen tosiaan myös miettinyt paljon parisuhdetta ja sen järkevyyttä tässä tilanteessa mutta tullut ainakin vielä siihen tulokseen, että jos kaikki muu toimii hyvin, niin ehkä tässä täytyy vielä yrittää tämän seksiasian kanssa elää ja juuri esim. tuolla mainitsemallasi urheilulla paineita purkaa. Mutta jos päivittäin huomaa useita kertoja miettivänsä seksin puutetta, niin hieman olen huolissani kuinka kauan tätä lopulta jaksaa. Parashan olisi, jos seksiasian saisi korjattua oman puolisonsa kanssa mutta jos se ei ole mahdollista, niin onko ainoa vaihtoehto sitten erota, vai voisiko seksin hoitaa parisuhteen ulkopuolella, ja miten sen asian itse saisi käsiteltyä. En tiedä josko tällaisestakin jollain olisi kokemuksia?

Perhonen_
Seuraa 
Liittynyt5.6.2011

Juu kyllä mieheni haluaa seksiä, ja kyllä se minustakin kuulostaa hieman oudolta että joku ei välittäisi siittä lainkaan. Olemme seurustelleet saman verran kuin te. Alku aika oli pelkkää seksiä sen jälkeen vähentynyt.

Jossain kohtaa tilanne oli niin että seksiä oli n. 3krt vuodessa jolloin sinne terapiaankin menimme ja silloin sanoin omalle miehelleni että jos hän haluaa että jään suhteeseen ja seksi ei lisäänny niin käyn vieraissa. kuulostaa varmaan kauhealta että lähtee tommoisella uhkailemaan, mutta tilanne oli niin kärjistynyt että  niin olisikin käynyt koska omassa päässä ei kanssa enää muita asioita pyörinyt kuin seksi. 

Ikinä en saisi lupaa käydä vieraissa, mutta kyllä edelleen yritän hienovaraisesti vihjata kun edellis kerrasta alkaa olla liian kauan aikaa. Ikävä asia jonka olen huomannut on se että olen alkanut viettämään aikaa enemmän omissa oloissani, ja menoissani koska pelkään joskus painostavani toista ja haluan kääntää asiat muihin asioihin.

HerraRakkaus
Seuraa 
Liittynyt18.3.2014

Ihan mielenkiinnosta kysyn että te joilla ei ole suhteessa juurikaan seksiä, niin onko jotain muuta viattomampaa kuitenkin? Halailua, pussailua, joskus suutelua jne? Vai onko tilanne täysin "joko/tai"?

Itselläni on ongelma toisinpäin että seksiä on kyllä ainakin kerran viikossa, mutta kultani ei halua oikein muuten olla hellä ja romanttinen. Välillä tunnen itseni torjutuksi.

Eyeswideshut
Seuraa 
Liittynyt24.2.2014

MInä voin omalta kohdaltani vastata, että muutoin hellyyttä kyllä on mutta raja kulkee siinä, että se ei saa olla mitenkään eroottista... Eli halailua, pussailua ym. kyllä on ja senkin vuoksi onkin niin ristiriitaista, että mikään seksiin liittyvä ei kuitenkaan kiinnosta. 

Mutta tuo torjutuksi tuleminen on kyllä jo vähän liiankin tuttua, eli tiedän tunteen. Mutta se on varmasti ihan yhtä kurjaa, oli se sitten hellyydenosoituksen torjuminen tai seksialoitteen torjuminen, etenkin jos se on toistuvaa.

Perhonen laittoi kommenttiinsa myös maininnan seksiterapiasta mutta ilmeisesti se ei tuonut teille mitään suurempaa apua, vai? Onko muilla kokemuksia seksiterapien toimivuudesta, sillä meidänkään tapauksen kohdalla sieltä ei ole mitään pysyvämpää apua ole saatu.

Meillä siis tilanne ei ole miksikään muuttunut, eli seksittömässä parisuhteessa eletään edelleen. Jos on vastaavia kokemuksia, niin kertokaa ihmeessä kokemuksistanne.

Perhonen_
Seuraa 
Liittynyt5.6.2011

Meillä on vaihtelevasti pussailua ja halailua, aika useasti se menee siihen että jos pussaillaan niin mies laittaa siihen stopin hetken päästä koska luulee minun lämmittelevän häntä seksiin. Eli juuri samallailla kun eyeswideshut sanoi että ei saa olla yhtään eroottista.

siis kävimme ihan normaali parisuhde terapeutilla jossa keskusteltiin sitten lähinnä seksielämästämme ja siittä mistä seksin vähäisyys voisi johtua jne..

Eyeswideshut: tiedätkö masturboiko sun kumppanisi ollenkaan? eli tuleeko hänelle mtn sellaisiakaan haluja

Eyeswideshut
Seuraa 
Liittynyt24.2.2014

Vastauksena Perhoselle, niin tietääkseni ei masturboi, eli hänellä ei se seksi oikein kiinnosta ylipäätänsä. Sitä siinä on meilläkin yritetty selvittää, että mistä se johtuu mutta ei ole oikein vielä selvinnyt. Meillä siis seksiterapioista ei ole ainakaan tähän mennessä ollut apua, sen vuoksi kysyinkin, että auttoiko teillä(tai muilla) se seksiterapia yhtään?

Oletko Perhonen miettinyt (tai oletteko keskustelleet miehesi kanssa) asiaa yhtään pidemmälle, eli mitään keinoja miten tätä seksin umpisolmua voisi yrittää ratkaista? Tai oletko esim. harkinnut parisuhteen ulkopuoleisia juttuja, jos teilläkin muuten parisuhde toimii ja ainoastaan seksi kiikastaa? Vai olisiko sinulla sitten se ero ainut vaihtoehto jos muu ei auta?

Perhonen_
Seuraa 
Liittynyt5.6.2011

Ollaan yritetty keskustella, mutta miehelleni on aika vaikea keskustella aiheesta. 

Enpäs osaa vastata tuohon, seksi on itselleni tärkeä osa parisuhdetta ja jos sitä ei ole niin vaikuttaa se muihinkin parisuhteen osa-alueisiin. kuten sanontakin menee " sen näkee naamasta kun lakkaa saamasta" :D 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat