Itserusketus ja hedelmättömyys?

Vierailija

Olen yrittänyt etsiä ketjua tästä aiheesta jo vaikka mistä, mutten löydä. Joten tein tämän. Olen itse käyttänyt itseruskettavaa jo varmaan 6-7 vuotta, enkä kyllä itsekään ymmärrä, miksi googletin itseruskettavan haittavaikutukset tässä taannoin yksi päivä. Löysin sieltä kuitenkin tälläisen artikkelin, joka alkoi ahdistamaan ja pelottamaan http://www.stara.fi/2012/07/24/itseruskettavilla-voi-olla-traagisia-seurauksia/

eli siis voikohan nuo väitteet hedelmättömyydestä pitää paikkaansa, kun taas terveyskirjaston sivuilta luin itseruskettavista, niissä ei mainita olevan mitään haittaa ja sivuillakin sanotaan, että voidaan käyttää vuoden ympäri. Joten luulisi kai, että tälläisellä sivulla olisi edes maininta, jos itseruskettavat heikentäisivät hedelmällisyyttä? Ainoa paikka, mistä löysin tuon, niin oli tosiaan tuo linkki.

Mutta on pistänyt mietityttämään, voiko se olla totta.. ja kuinkakohan iso osa siitä vaikuttaa, kyllähän tupakointikin vähentää hedelmällisyyttä. Osaako kukaan sanoa juuta tai jaata?

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat