Opiskelu kosmetologiksi?

Vierailija

Moikka! Millaista on opiskelu kosmetologiksi? Oletteko tykänneet? Moni kuulemma yllättynyt kuinka rankkaa opiskelu on. Entä joutuuko muiden ympärillä pyörimään ilkosillaan?

Kommentit (1)

Vierailija

Moi,

ite valmistuin vajaa vuosi sitten kosmetologiksi. Ite tykkäsin kovasti opiskelusta kosmetologiksi, mielenkiintosta ja varsinkin kun pääsi tekeen käsillä asiat mitkä oli eka opetettu teoriassa. Tuosta sun väitteestä et kuulemma on ollut rankempaa kuin on oletettu en osaa ottaa kantaa. Kai jokanen ottaa sen tavallaan. Opiskelua mun mielestä siinä missä muutkin jutut... Kannattaa ottaa selvää siitä mitä opetussuunnitelmassa on, saa hieman laajemman kuvan mitä opiskelu sisältää, moni kun luulee juurikin että tehään niitä kynsiä ja ripsiä, hiukan meikataan ja vähä kasvohoitoo, mut on tää muutakin. Monesti oon kuullu sitä että moni lopettaa jalkahoitojen opiskelun aikaan, koska siellä tulee jos minkälaista jalkaa ja kynttä eikä ne ajatukset oo vastannutkaan mitä opiskelu on, mutta meillä ei tainnut kyllä kukaan ryhmästä lopettaa tuon seikan takia.

Sitten toi sun kysymys et pyöritäänkö alasti muiden edessä niin ei pyöritä :D Tietty kun tehdään vartalohoitoja, niin saat rauhassa riisua ja mennä peittojen/pyyhkeiden alle, joten kukaan ei sua katsele siinä vaiheessa ja kun tehdään hoitoa, niin pyyhkeitä siirretään sen mukaan niille kriittisille paikoille :) Sokerointia tehdessä säärille ja jalkahoitoja tehdessä riisutaan housut, mutta senkin saa tehdä rauhassa ja siihenkin tulee pyyhe.

Jos tosissaan mietit opiskelua kosmetologiksi niin kantsii miettii kaks kertaa. Millaset lähtökohdat sulla on, ootko mitä opiskellu aikasemmin, onko todella se mitä haluat, onko tiedossa jo mahdollisesti töitä tai oletko valmis yrittäjäksi, aiotko kouluttaa itseäsi lisää (ripset, kynnet, pigmentointi...) tai kouluttaa itseäsi lisää kauneudenhoitoalan monitaituriksi?

Itse valmistuin työttömäksi. Olen 23-vuotias ja tuo on ainut ammatti johon olen valmistunut. Tällä alalla on todella vähän palkallista työtä. Palkka on myöskin pieni. Itse olen aikomassa opiskella lähihoitajaksi, koska sillä alalla on varmasti töitä enkä halua valmistua taas työttömäksi, koska siihen ei ole varaa minun tulevaisuuden suunnitelmillani. Siksi myös lähihoitajaksi, koska se ei laske pois kosmetologin opintojani, aion myöhemmin tulevaisuudessa varmasti käyttää niitä hyödykseni, ehkä perustan myöhemmin oman hoitolan :)

Kysy lisää toki jos kiinnostaa ala, vastaan mielelläni lisää :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat