Itsetunto ja uskottomuus

Seuraa 
Liittynyt3.10.2013

Moikka? Miten palauttasin itsetuntoni jatkuvan pettämisen ja valehtelun jälkeen?

Mieheni petti suhteemme alussa usean eri naisen (tytön) kanssa, humalassa ja omasta tahdostaan, illan päämääränä "saada jotain". Tai ei ehkä aina ihan noin, mutta ei hänellä ollut mitään aikomusta olla uskollinenkaan.Tuoreimmat tapahtumat ovat noin puoli vuotta vanhoja, henkistäkin uskottomuutta oli, viestejä poisteli ja keskusteli flirttailevaan sävyyn muitten kanssa. Hän piilotteli tekoja niin kauan kunnes itse selvitin, valehtelu sattuu melkein yhtä paljon kuin pettäminenkin koska epäilin tosi paljon. Minun kanssa hän oli kultainen, yksin kavereitten kanssa ei todellakaan antanut sellaista kuvaa että olisi varattu, hankkiutui siis itse näihin tilanteisiin eikä paljoa kaduttanut jälkeenpäin, hauskaa vaan oli. Minulle vannoi uskollisuutta.

Paljastuttuaan mies katui (tietty) ja paljasti lopulta noin kuukauden päästä kaiken mistä ei ollut vielä jäänyt kiinni. Mieheni on selvästi muuttunut eikä todellakaan ole samanlainen kusipää kuin ennen, nyt on "tosissaan" kanssani. Minun itsetuntoni on kuitenkin täysin kadoksissa. Tiedän että kun teoista on aikaa, niin pitäisi alkaa luottamaan ja antamaan taas vapautta miehelle, mutta pelko uusista pettämisistä on liikaa. Hän ymmärtää tilanteen eikä pistä vastaan oikeastaan yhtään, mutta itse vihaan sitä kun tuntuu että kontrolloin niin paljon. Ja häpeän tunne kun edes keskustellaan kavereitten kanssa uskottomuusaiheesta on aivan kamala, ei ole laantunut se yhtään vaikka pystyn nykyään olemaan ajattelematta itse tekoja. Juttumme luistaa ihan hyvin muuten kuin itsetuntoni kannalta.

Semmonenkin juttu on, että en uskalla olla enää seksissä päällä. Alkaa vaan ahdistaan ja itkettään ihan hirveesti, vaikka ennen ei ollut suurempia ongelmia. Johtuuko tämäkin siitä itsetunnosta...? En ole koskaan ollut erityisen hyvä, mutta ei se ennen ole haitannut. Onko kokemuksia, neuvoja...??

Kiitos mahdollisista vastauksista! :)

Kommentit (1)

Sunqueen
Seuraa 
Liittynyt11.10.2011

Puoli vuotta on tosi lyhyt aika tuollaisten tekojen jälkeen. Ei ihme, että moni asia ahdista ja pelottaa ja että luottamus ja itsetunto on mennyt. Anna itsellesi aikaa, niinkuin miehesikin varmaan nyt antaa sinulle. Ei sinun tarvitse selvitä asiasta nopeasti. Älä pakota itseäsi unohtamaan ja antamaan anteeksi. Tee niin vasta kun oikeasti haluat. Vaikka miehesi vaikuttaa muuttuneen, älä anna sen vaikuttaa omiin tuntemuksiisi. Sinulla on oikeus olla vihainen ja epäluuloinen, eikä ikävät tunteet tarkoita, että suhteenne olisi tuomittu. Suhteenne kyllä elpyy tästä jos te molemmat sitä todella haluatte, mutta se ei tapahdu puolessa vuodessa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat