Rahaongelmat..

Vierailija

Muutin toiselle paikkakunnalle ja olen tehnyt enemmän ja vähemmän vuokra firman kautta töitä tässä vuoden aikana ja olen pärjännyt ihan hyvin, kunnes nyt.

Heti vuoden alussa minulle tuli odottamaton useamman sadan euron lasku, tammikuu myöskin on ollut erittäin huono kuukausi töiden takia joten vuokranmaksuun menevä palkka on paljon pienempi kuin itse vuokra(puhumattakaan muusta elämisestä, ruoka ja laskut)

Sen lisäksi sain junasta sakot koska minulla ei ollut varaa ostaa seutulippua ja töihin oli pakko silti päästä, joten kuljin pummilla. Naurattaa vieläkin se että parista päivästä oli kiinni se että olisin saanut lippurahaa kun jäin kiinni.. typerää, tiedän.. Ja vieläpä sen lisäksi tämä tammikuu sattui vieläpä olemaan se kuukausi milloin kaikki sähkö ja vakuutus maksut tulevat muiden laskujen lisäksi. Joitain maksuja sain siirrettyä helmikuulle, mutta ongelma odottaa sitten siellä koska nyt tuleva palkka on aivan liian pieni. 

Tutultani sain lainaa, mutta se ei riitä alkuunkaan. Ja tottakai se pitää maksaa takaisin. 

Eli summarummarum: Näiden tammikuun tapahtumien seurauksena mulla ei ole varaa edes maksaa vuokraani saati muuten elää. Painotan nyt vielä että ennen tätä kuuta mun raha asiat oli vähintäänkin hallinnassa omaan elintasoon nähden, tämä saakelin kuukausi muutti  kaiken...

Miten toimia tästä eteenpäin? Pitäisikö ottaa vippiä ja velkaantua? Saanko sosiaalitoimistosta apua tähän? Asumistukea en mielelläni hakisi koska uskoisin tämän olevan hyvällä järjestelyllä 1 kk ongelma, helmikuun puolella aloitan jo työt vakituisessa duunissa, joten...

Miten itse toimisitte? ONko muilla velkaantumisesta/rahaongelmista kokemusta? 

Kommentit (5)

Vierailija

Mene pyytämään apua jostain sossusta tai muualta. Älä vaan lankea sihen, että otat pikavippiä, koska sitten kaikki voi mennä vielä pahemmin pieleen, ja kohta olet isossa velkakierteessä.

Vierailija

Kiitos tsempistä..:)

Tuosta pikavipistä tuli mieleen että joskus parisen vuotta sitten kun omilleni muutin (olen nyt vähän päälle 20) niin erehdyin pikavippiä ottamaan ja sitä takaisin makselin vielä viimevuodenkin puolella, joten ei todellakaan tekisi mieli samaan rumbaan uudestaan...

Tuntuu vähän toivottamalta, pelkään että ne sosiaalitoimistossa vaan osoittaa ovea eikä suostu mitään auttamaan, keksivät aina jonkun syyn kieltäytyä.. mutta huoomenna onnea kokeilemaan..

ap

Vierailija

Älä ota pikavippiä siit seuraa lisää hankaluuksii. Mee sossuu laskujen kanssa ja sanot etttei oo vuokraaka rahaa ja laskuja voi myös lykätä kunhan soittaa paikkaan ennen eräpäivää. Tiedän tuon tunteen erittäin hyvin ja ite kans jatkuvasti rahaongelmis koska duunipaikal en saa tarpeeks vuoroja ja en oo saanu mitää toist duunipaikkaa vaikka haettu on ja tänää mul soitettii työpaikast minkä haastattelus olin ollu et ne päätti ottaa toisen..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat