Onko tämä normaalia käytöstä kumppanilta?

Seuraa 
Liittynyt24.10.2013

Asia: Olemme tunteneet noin 6-7 vuotta, mutta emme ole vain puhuneet moneen vuoteen. Viime talvena aloimme puhumaan pitkästä aikaa, ja siitä lähti yhteinen tarinamme, aloimme seurustelemaan, olemme nyt olleet kimpassa noin vuoden. Muutimme saman katon alle vuoden alussa, olisiko ollut helmi-maaliskuussa. Kun aloimme seurustelemaan, mieheni kehui minua, puhui tuhmia ja kaikkea muuta kivaa, mitä nainen voi vain haluta kuulla omalta kumppanilta. Kuitenkin tämän ns.alkuhuuman jälkeen mieheltäni ei ole tullut mitään huomiota ulkonäköni suhteen, ei negatiivista eikä myöskään positiivista. Laitoin tämän alkuhuuman piikkiin. Olemme selvinneet mieheni kanssa monesta asiasta, on ollut paljon ylämäkiä, on ollut paljon alamäkiä. Ongelma: olen sanonut ja vihjannut hänelle, kuinka tykkään, kun minua kehutaan, olenhan sentään parikymppinen, todella kaunis ja seksikäs nuori nainen. Pukeudun melko rohkeasti ja olen itsevarma. Mieheni kuitenkin on sanonut, että ei ole sellainen ihminen, joka kehuu kumppaniaan, oli sitten tilanne mikä tahansa. Selvä, ei se mitään, tyydyn siihen. Mieheni viettää paljon aikaa tietokoneella, ja olen kysynyt häneltä että "mitä sä ton ikänen jätkä vielä kuvakkeessa ja irc-galleriassa hengaat, eikö toi aika oo menny sulta jo ohi?", vastaus on ollut aina: "enpä oikeastaan mitään". Oletin tämän oikeasti pitävän paikkansa. Oletin väärin. Tässä taannoin, noin kuukausi sitten, puhuin pitkäaikaisen ystävättäreni kanssa, joka pyysi minua takaisin kuvakke.net:iin. Palautin siis sinne tunnukseni ja muistin että miehenihän on myös täällä. Menin tottakai stalkkaamaan hänen profiilinsa läpitte, ja sivusilmällä huomasin hänen yhteisöjään katsellessa kommentit hänen kuvassaan. Kommenteissa oli paljon kiitoksia,kiitos,niin säkin-vastauksia, naisilta, ja hämmennyin että mistä ne nyt noin kiittelee. Katsoin nämä naiset läpi ja huomasin, kuinka mieheni on kehuneet heidät maasta taivaisiin. Itsetuntoni lopahti siihen paikkaan. Kun mieheni tuli samana päivänä töistä, avasin rohkeasti suuni ja kerroin, mitä olin tehnyt ja nähnyt. Meni muuten mies aika sanattomaksi. Sanoi, ettei tiedä syytä ja keskutelumme päättyi siihen. Asia kuitenkin jäi vaivaamaan minua, sillä eihän ihminen voi tehdä päin vastoin periaatteitaan ja omaa luonnettaan tosta noin vain, eihän? Parin päivän jälkeen otin asian uudestaan puheeksi ja sanoin, että nyt kun tämä saadaan puhuttua KUNNOLLA läpi, niin asia voi puolestani jäädä siihen. Kysyin samaa uudestaan; miksi. En tarvitse tietää, kelle, mitä ja milloin, ainoastaan vaan miksi, miksi hän valehteli minulle, tai sanoi, että hänen tapoihin ei kuulu moinen, mutta silti kehuskelee muita naisia mennen tullen. Sanoi, että ei oikein osaa vastata tähän, mutta sanoi, että hänelle on ehkä tullut tälläinen piirre itseensä yhtäkkiä tms. No, miksi hänen piti ne vähäisimmätkin kehun rippeet keskittää muihin naisiin, muttei omaan avopuolisoon? Onko tämä oikein? Minusta ei ole. En pysty enää luottamaan 100% siihen, mitä hän sanoo minulle. Nyt ei ole sitten minua kuitenkaan sen jälkeen kehunut tai sanonut minusta muutakaan positiivista mihinkään suuntaan, tiedä sitten jos hän jatkaa tätä toimintaansa netissä? Asia siis olisi minulle ok, jos minäkin saisin häneltä samanlaista huomion osoitusta, mutta kun en saa. Koska "hän ei ole sellainen ihminen"... Auttakaa. Mietin vain päätäni puhki. Haluan ehdotuksia ja vastauksia. 

Kommentit (8)

Iilia
Seuraa 
Liittynyt18.11.2013

Oletteko ihan kunnolla puhuneet miehesi nettikäytöksestä, vai onko keskustelu jäänyt siihen tasolle että mies vain välttelee puhumista? Jos keskustelu on lopahtanut toisen välttelyyn ja aiheen vähättelyyn, niin sanoisin että koko homma pitäisi ehkä ottaa uudestaan puheeksi.

Ketään ei tietysti voi pakottaa kehumaan, eikä omasta mielestäni netissä muiden naisten kehuminen ole mikään eron paikka, mutta se, että kokee ettei saa kumppaniltaan ollenkaan positiivista huomiota suhteessa taas on. Toisaalta ehkä miehesi osoittaa huomiotaan muulla tavoin kuin kehumalla, mikä on ihan okei. Oletko miettinyt tekeekö miehesi esim. jotain pieniä arkipäiväisiä juttuja joiden tarkoitus on saada sinulle hyvä mieli aj osoittaa näin huomiota? Voit myös itse näyttää esimerkkiä ja kehua häntä, jolloin mies ehkä ymmärtäisi mitä ajat takaa.

Sunqueen
Seuraa 
Liittynyt11.10.2011

Kyllä tuo keskustelunne kuulostaa aika yksipuoliselta. Et ole tuntunut saavan mitään vastausta mieheltäsi. Ei tuo kyllä oikein ole. Kehuja pitäisi puolisolle sanoa, vaikka vain harvoin :/ Jos miehesi ei oikeasti osaa puhua tästä asiasta, niin ei hän välitä. Itse en haluaisi olla suhteessa, jossa miestä ei kiinnosta minun huolenaiheet ja hänen käytöksensä minua kohtaan.

Rivet
Seuraa 
Liittynyt24.10.2013
Iilia

Oletteko ihan kunnolla puhuneet miehesi nettikäytöksestä, vai onko keskustelu jäänyt siihen tasolle että mies vain välttelee puhumista? Jos keskustelu on lopahtanut toisen välttelyyn ja aiheen vähättelyyn, niin sanoisin että koko homma pitäisi ehkä ottaa uudestaan puheeksi.

Ketään ei tietysti voi pakottaa kehumaan, eikä omasta mielestäni netissä muiden naisten kehuminen ole mikään eron paikka, mutta se, että kokee ettei saa kumppaniltaan ollenkaan positiivista huomiota suhteessa taas on. Toisaalta ehkä miehesi osoittaa huomiotaan muulla tavoin kuin kehumalla, mikä on ihan okei. Oletko miettinyt tekeekö miehesi esim. jotain pieniä arkipäiväisiä juttuja joiden tarkoitus on saada sinulle hyvä mieli aj osoittaa näin huomiota? Voit myös itse näyttää esimerkkiä ja kehua häntä, jolloin mies ehkä ymmärtäisi mitä ajat takaa.

En ole nähnyt aihetta puhua muuten hänen nettikäytöksestä, sillä vastaavaa negatiivista ei ole tullut esille. Eroa en kyllä aio periaatteessa näin ns.pienen asian takia. Kyllä, asumme yhdessä jotenka hänkin tekee kotitöitä yms.muuta kaikkea, mitä yhdessä elämiseen asuu. Mutta eniten siis ihmetyttää tämä: miksi hän sanoi minulle noin vaikka käytännössä asia on näin. Se tässä mietityttää. Asia siis olisi ok jos saman tapainen huomion osoitus myös kohdistuisi minuun, mutta kun niin ei ole. Olen myös kehunut häntä, mutta ei näytä ottavan asiaa tosissaan.. Yleensä vaan "pyhähtää" päälle :D 

Rivet
Seuraa 
Liittynyt24.10.2013
Sunqueen

Kyllä tuo keskustelunne kuulostaa aika yksipuoliselta. Et ole tuntunut saavan mitään vastausta mieheltäsi. Ei tuo kyllä oikein ole. Kehuja pitäisi puolisolle sanoa, vaikka vain harvoin :/ Jos miehesi ei oikeasti osaa puhua tästä asiasta, niin ei hän välitä. Itse en haluaisi olla suhteessa, jossa miestä ei kiinnosta minun huolenaiheet ja hänen käytöksensä minua kohtaan.

Sepä tässä huolettaakin, kun näin pienestä asiasta voi seurata suuri asia.. Ainakin minulle. Ihmetyttää, kun olen nostanut sen kaksi kertaa asian esille, en suuttunut vaan kysyin; miksi. Mitään muuta en halunnut kuulla kuin sen, miksi hän sanoo itsestänsä asioita mitkä ei piä paikkansa. :/

Sunqueen
Seuraa 
Liittynyt11.10.2011
Rivet

Olen myös kehunut häntä, mutta ei näytä ottavan asiaa tosissaan.. Yleensä vaan "pyhähtää" päälle :D 

Miehellä taitaa olla huono itsetunto. Ehkä hänelle muiden kehut merkitsee niin paljon, että kehuu sitten myös takaisin. Useassa asiassa tuntuu olevan parisuhteessa niin, että helpommin uskoo ulkopuolista ihmistä kuin kumppaniaan. Esim. juuri kehuihin suhtautuu silleen "joo niin varmaan" kun kumppani kehuu, mutta jos kehu tulee joltain muulta, niin sitä osaa kyllä arvostaa. Mistä lie se sitten johtuukaan :/ Minunkaan poikaystävä ei oikein ota niin tosissaan jos sitä kehun, mutta muiden kehuja se kyllä arvostaa

Rivet
Seuraa 
Liittynyt24.10.2013
Sunqueen
Rivet

Olen myös kehunut häntä, mutta ei näytä ottavan asiaa tosissaan.. Yleensä vaan "pyhähtää" päälle :D 

Miehellä taitaa olla huono itsetunto. Ehkä hänelle muiden kehut merkitsee niin paljon, että kehuu sitten myös takaisin. Useassa asiassa tuntuu olevan parisuhteessa niin, että helpommin uskoo ulkopuolista ihmistä kuin kumppaniaan. Esim. juuri kehuihin suhtautuu silleen "joo niin varmaan" kun kumppani kehuu, mutta jos kehu tulee joltain muulta, niin sitä osaa kyllä arvostaa. Mistä lie se sitten johtuukaan :/ Minunkaan poikaystävä ei oikein ota niin tosissaan jos sitä kehun, mutta muiden kehuja se kyllä arvostaa

Tuokin voi olla totta. Väitti, että se on netissä kuulemma eri asia kuin face to face (mikä on usealle ihmisille ihan normaalia..) ja tämän takia se ei tule sitten minulle luonnostaan, sillä esim.facebookissa kun hän puhuu kanssani, on hänelle sama asia kuin puhuisi minulle kasvokkain. Ymmärrettävää, normaalia. Tässä silti on jotain hämärää. Hänen ajatusmaailmansa on kyllä hieman outo, mutta sen kanssa on vain elettävä, MUTTA, en myöskään halua, että hän ns.rajaa minut kehästä pois, vain sen takia koska olen hänen avopuolisonsa. Ja tosiaan, silloin alkuaikoina, kun aloimme seurustelemaan, hän kyllä kehui ja puhui. En tajua, miten nuo kaksi asiaa voisivat yhdistää toisensa, sillä periaatteessa tässä on silti sama tilanne kuin alkuaikoina meidän suhteen; olen hänen kumppaninsa vieläkin, niin kuin olin silloinkin. Mikä nyt siis rajaa tämän toiminnon pois? Tilanne ei kuitenkaan ole muuttunut.

Sunqueen
Seuraa 
Liittynyt11.10.2011

Alkuaikoina jaksaa nähdä enemmän vaivaa ja kun suhde on kestänyt jo pidempään, ottaa kumppaninsa helposti itsestäänselvyytenä. Eihän näin tietysti pitäisi olla. Ehkä sinä voisit tehdä tässä aloitteen tekemällä miehelle jotain kivaa, joka osoittaa, miten paljon välität hänestä, niin ehkä hänkin tajuaa miten tärkeää olisi osoittaa huomiota sinulle :) Jos muutosta ei sittenkään tapahtuisi, niin voisit ihan tiukasti puhua asiasta. On kuitenkin parempi aloittaa positiivisilla teoilla jos mahdollista, sillä joskus puhumisen voi ottaa hyökkäyksenä ja mies sulkeutuu sitten puolustukseksi, vaikka asiaa ei ottaisi mitenkään negatiivisesti tai syyttävästi esiin.

Rivet
Seuraa 
Liittynyt24.10.2013
Sunqueen

Alkuaikoina jaksaa nähdä enemmän vaivaa ja kun suhde on kestänyt jo pidempään, ottaa kumppaninsa helposti itsestäänselvyytenä. Eihän näin tietysti pitäisi olla. Ehkä sinä voisit tehdä tässä aloitteen tekemällä miehelle jotain kivaa, joka osoittaa, miten paljon välität hänestä, niin ehkä hänkin tajuaa miten tärkeää olisi osoittaa huomiota sinulle :) Jos muutosta ei sittenkään tapahtuisi, niin voisit ihan tiukasti puhua asiasta. On kuitenkin parempi aloittaa positiivisilla teoilla jos mahdollista, sillä joskus puhumisen voi ottaa hyökkäyksenä ja mies sulkeutuu sitten puolustukseksi, vaikka asiaa ei ottaisi mitenkään negatiivisesti tai syyttävästi esiin.

Näinkin olen tehnyt; viime viikolla tein ruoan valmiiksi kun hän tuli töistä, ja teen muutenkin asioita, mitkä tiedän hänen ottavan huomion osoituksena minulta hänelle, ja näitä tulee minulta melko paljonkin. Eli tilanne ei ole siis muuttunut siltikään, vaikka itse laitan itseni likoon 100%:sti :/

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat