Yhdyntäkivut (Vulvodynia)...

Seuraa 
Liittynyt8.12.2013

Hei, mua kiinnostaa minkälaisia kokemuksia ihmisillä on yhdyntäkivuista ja niiden hoitokeinoista!?

Mulla todettiin puoli vuotta sitten gynellä vylvodynia eli naisen sukuelinten kipu. Oli helpotus saada diagnoosi kipuihin, jotka aiheutuivat yhdynnän yrityksestä ja joka yrityksen jälkeen itkin kivusta ja kerran meinasin jopa pyörtyä siitä...

En ole siis koskaan ollut onnistuneessa yhdyssä tuon kivun takia (tuntuu kuin jokin repisi väkisin auki ja yrittäisi työntää liian isoa tylppää esinettä sisään..). Yritimme poikaystäväni kanssa lähes puoli vuotta aina samalla tuloksella: aloin itkemään kivusta ja yrittäminen jäi siihen. Aloin antamaan poikaystävälleni suuseksiä, ja hyväilemme toisiamme sormin yms yms, koska varsinainen yhdyntä ei onnistu..
Käytän gynen määräämää lääkettä, jolla pitäisi olla kipukynnystä nostava vaikutus, tähän mennessä en ole kyllä huomannut mitään eroa.. Lisäksi olen alkanut pitää huolta kunnostani ja treenaan, käytän lähinnä enää mekkoja ja hameita ja juon paljon vettä. Stringeistä olen luopunut kokonaan..

Ongelmani on yhdynnän onnistumattomuuden ja kipujen lisäksi se, ettei poikaystäväni suostu antamaan mulle suuseksiä.. Häntä ällöttää se, että alapäässäni on karvoja (o.O onko kaikilla muilla kokonaan ajellut pillut vai mistä tämä voisi johtua????)...

Ei kellään olisi antaa neuvoja vylvodynian hoitoon ja selittää ällötääkö karvat miestä oikeasti...? Olen aika ahdistunut tästä tilanteestani ja pelkään etten kykene koskaan yhdyntään ja saa kokea seksuaalista nautintoa :(

Kommentit (2)

Sunqueen
Seuraa 
Liittynyt11.10.2011

Missään nimessä ei kannatta tehdä mitään, mitä ei halua. Jos lääkkeet ei auta ja yhdyntä sattuu, niin yhdyntä pitäisi unohtaa kokonaan ja harrastaa seksiä muilla tavoilla. Yhdyntään ei ainakaan pidä suostua vaan sen takia, että poikaystävä pysyisi tyytyväisenä. Muista, että tärkeintä on oma hyvinvointisi :) En kyllä ymmärräkään, miten kukaan voisi nauttia tilanteesta, jossa oma rakas kärsii kivuista.

Noista karvoista, että tokihan ne voi ällöttää. Itseäni ainakin ällöttää saada karvoja suuhun. Suurimmalle osalle ei karvat varmaan ole ongelma, mutta jokaisella on omat jutut, jotka ällöttää. Omalta poikaystävältäni saan suuseksiä todella harvoin, koska häntä taas ällöttää ne eritteet siellä alapäässä. Koostumuksesta ainakin hän on valittanut ja en tiedä onko maussa ja hajussa ongelmaa, mutta joka tapauksessa mielellään hän ei minua nuole :/

"Olen aika ahdistunut tästä tilanteestani ja pelkään etten kykene koskaan yhdyntään ja saa kokea seksuaalista nautintoa" Kun sinulla tuo sairaus on, niin sinun pitäisi varmaan hyväksyä, ettet voi saada yhdynnästä koskaan seksuaalista nautintoa, etkä koko yhdyntään välttämättä pysty ollenkaan. Mutta miksi juuri yhdynnästä pitäisi saada seksuaalista nautintoa? Monet naiset, joilla ei ole edes mitään sairautta, eivät nauti yhdynnästä. Itse nautin, mutten siitä saa orgasmia; vain klitorista kiihottamalla orgasmi tulee. On niin monenlaisia muita tapoja nauttia seksistä kuin yhdyntä. Suosittelen kokeilemaan eri juttuja :) Jos suuseksi on poikaystävällesi ongelma, kokeilkaa vaikka jotain leluja, kuten vibraattoria, jos pelkkä sormi kyllästyttää tai et saa sillä tyydytystä.

Entä olisitko valmis kokeilemaan peppuseksiä? Jos yhdyntä on pois listalta, mutta poikaystäväsi kaipaisi sitä, niin peppuseksin mahdollisuutta kannattaa miettiä. Mutta tosiaan muista, ettei kannata tehdä mitään, mikä ei omasta mielestä tunnu hyvältä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat