Saako kumppanin seksitaitoja arvostella?

Seuraa 
Liittynyt18.11.2013

Aloin pohtimaan, että miten seksitaitoihin kohdistuvaan arvosteluun tulisi suhtautua, kun on tuoreessa suhteessa, ja se kokemattomampi osapuoli. Olen oikeastaan ensimmäisessä parisuhteessa, jossa on säännöllistä ja tyydyttävää seksiä, aiemmassa suhteessani näin ei todellaakaan ollut, ja sitä ennen vaan muutama yhdenyön juttu. Olen parikymppinen kuten poikaystävänikin, mutta hänellä on useita vakavampia suhteita takana ja ylipäätään enemmän seksikumppaneita, joka ei kuitenkaan ole häirinnyt lainkaan, ennenkuin aloin saamaan vähemmän imartelevaa palautetta poikaystävältäni.

Omasta mielestä meillä menee sängyssä hyvin ja mieskin tykkää kyllä kovin, kun olen kuitenkin melko kokeilunhaluinen ja innokas, tykkään esim. suuseksin antamisesta paljon ja ollaan kokeiltu vaikkapa peppujuttujakin mikä on kyllä ihan uutta mulle. Viimeaikoina tuntuu kuitenkin etten pysty olemaan sängyssä spontaani, koska mies on heittänyt kommentteja tyylillä 'Tykkään siitä, ettet ole mikään kauhean kokenut, huomaa ettei sulla ole ollut paljoa muita mun lisäksi' ja 'Mä kyllä neuvon sua paremmaksi'. Hymyilen näissä tilanteissa ja koitan kysyä tarkennuksia, että no mitä sitten voisin tehdä että tykkäisit vielä enemmän, ja saan aika tarkkojakin ohjeita vaikkapa suuseksiin, mutta ne jutut tuntuu sitten käytännössä jotenkin teeskentelyltä mun osalta, ja vie vaan tosi paljon fiilistä itseltä. Eikai kukaan oikeasti halua kuulla, että 'Joo sun antama suuseksi on kyllä hyvää, mut onhan niitä tyttöjä jotka on kyllä TOSI hyviä, mut emmä sellasta edes haluaisi, ja oothan sä kyllä kehittynyt jo siitä kun ekoja kertoja olin sun kanssa!'

Oon kuitenkin aina ollut sitä mieltä, että on hyvä kun seksistä pystyy puhumaan, mutta nyt oon tajunnut, että rajansa kaikella :/ En varsinaisesti loukkaannu poikaystävälleni arvostelusta ja vertailusta, mutta se vie kyllä tosi paljon omia haluja ja aiheuttaa sellaista riittämättömyyden tunnetta kun harrastetaan seksiä. Toisaalta kumppanin haluaisi olevan mahdollisimman tyytyväinen, mutta ilmeisesti en kuitenkaan kestä kommentteja...

Kommentit (1)

Minnapa
Seuraa 
Liittynyt19.6.2013

Kannattaa puhua asiasta miehen kanssa kun ette ole harrastamassa seksiä ja kertoa, miltä susta tuntuu. Mieheni ei ole koskaan tuollaista kommentoinut itselleni, mutta joskus on jotain "parannusehdotuksia" tullut niin puolin ja toisin sanottua. Kun niistä puhuu hyvässä hengessä, eikä niin, että joka kerta kun seksiä harrastaa, niin ei itselleni ainakaan ole jäänyt mielen päälle mitään harmiteltavaa.

Eli meidän suhteessa on ainakin saanut kommentoida toisen taitoja, niin kehuja kuin niitä kehityksen kohteita. Mutta me ollaan seksin tasolla aika samoissa, itselläni on ollut enemmän kumppaneita, mutta toisella on ollut takana pitkä seurustelusuhde, joten siinä mielessä ollaan harrastettu "saman verran".

Ja se, että sulla voi olla vähemmän kokemuksia ei tarkoita sitä, että olisit huonompi seksissä. Sekin vaikuttaa millaisesta seksistä miehesi tykkää ja on tottunut. Vaikka hän nyt antaa kommentteja miten voisit kehittyä, niin jonkun toisen miehen kanssa ollessasi hän voi olla sitä mieltä, että olet ehdottomasti paras joka hänellä on ollut. Seksissä pittä vaan löytää yhteinen sävel.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat