E-pillereistä aurallinen migreeni?

Seuraa 
Liittynyt10.9.2011

Olen jo useita vuosia käyttänyt useita eri e-pillerimerkkejä ja kokeillut myös keltarauhashormonia, joka ei minulle sopinut. Ennen e-pillereitä kärsin lievästä aurattomasta migreenistä. Pillerit aloitettuani olen saanut aurallisia migreenikohtauksia, ja olen vasta hiljattain saanut valistusta sen mahdollisista vaaroista. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia, että e-pillerit "aiheuttavat" aurallisen migreenin? Eräälle ystävälleni kävi samoin, ja hän lopetti pillerien käytön heti. Olen miettinyt, loppuisivatko auralliset migreenikohtaukset kokonaan jos pillerit lopettaisin -> onko minulla muka luonnostaan aurallinen migreeni? Löytyisikö apu ehkäisyrenkaasta, joka vapauttaa hormonia tasaisemmin?

(Tiedän, ettei yhdistelmäehkäisy sovi aurallisesta migreenistä kärsivälle, joten en tarvitse enempää valistusta asiasta, kiitos. Haluaisin vain kuulla vastaavanlaisista kokemuksista.)

Kommentit (2)

EllisBell
Seuraa 
Liittynyt14.11.2013

mulla on luonnostaan aurallinen migreeni, mutta e-pillerit laukaisivat sen, eli kohtauksia, varsin pahoja, tuli usein. Vaihdoin e-pillerit minipillereihin ja kohtaukset loppuivat. Lääkäri ei olisi saanut määrätä aurallisen migreenin omaavalle henkilölle e-pillereitä, on vähän hengellä leikkimistä sellainen. Onneksi itse huomasin migreenin ja e-pillereiden yhteyden, en MISSÄÄN NIMESSÄ söisi enää e-pillereitä.

Henne
Seuraa 
Liittynyt28.1.2011

Mulla myös kävi niin, että pillerit laukaisi migreenin. Aikaisemmin ei ollut mitään, mutta pillereiden myötä aloin kärsiä aurattomasta migreenistä. Vaihdoin renkaaseen kolme vuotta sitten ja yhä kärsin aurattomasta migreenistä. (Ja juu, neuvolassa on neuvottu luopuvan yhdistelmästä ja siirtymään minipillereihin, juurikin aivoveritulppariskin takia.) Jos koet, että migreeni on pillereiden aiheuttamaa, niin vaihda ne heti. Itse olen ollut erittäin tyytyväinen Nuvaringiin :) 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat