Sopeutuminen uuteen kaupunkiin..

Vierailija

Hello, tämä kysymys on kaikille uudelle paikkakunnalle/kaupunkiin muuttaneille ihmisille!

Kuinka nopeasti sopeuduitte uuteen ympäristöönne ja ihmisiin?

Muutin vajaa vuosi sitten Pk- seudulle, noin 500km :n päästä. Entisessä asuinkunnassani ei minulle juurikaan ollut töitä ja muutenkin elämän tilanteen takia halusin vaihtaa ympäristöä. Täällä uudella paikkakunnalla sain heti vuokra firman kautta töitä, tosin pätkätöitä eri työpaikoissa ja näin ollen minulle ei ole kerinnyt muodostua pysyviä ihmissuhteita, siis kaveri mielessä.

Nykyisen poikaystäväni tapasin miltein heti tänne muutettuani, että siinä mielessä minulla on hyvin käynyt..

Yhdessä paikassa olin koko kesän, ja olisin periaatteessa voinut siellä jatkaa pidempääkin, mutta en pitänyt sen työpaikan ilmapiiristä, joten vaihdoin paikkaa. Siellä tutustuin kuitenkin yhteen ihmiseen jonka kanssa olemme pitänyt vieläkin yhteyttä jotenkuten.

Toisen "kaverini" täällä tapasin sattumalta bussissa, olimme entuudestaan tuttuja toisillemme ja meitä yhdisti se että olimme molemmat muuttaneet tänne juuri, joten siitä oli luontevahkoa jatkaa eteenpäin.

Muuten en ole onnistunut luomaan pahemmin kaveri suhteita, montaa ihmistä olen kyllä tavannut ja tutustunut, mutta juurikin tuon pätkätyön luonteen takia ei kerkiä tutustua kunnolla ihmisiin, ja myös se kun tekee monivuoro työtä välillä päivän työhön kutsumis varoajalla niin on hirveän vaikea suunnitella menojaan ja vapaa-aikaansa uusien tuttavuuksien kanssa :(

Ja jotenkin tuntuu että suuren paikkakunnan ihmisten kanssa on jotenkin vaikeampi päästä ymmärrykseen, ihan kuin olisin eri planeetalta heidän kanssaan. Ja muutenkin tunnen itseni tunkeilevaksi kun yritän änkeytyä iät täällä asuneiden, ja jo omat kaveripiirinsä luoneiden joukkoon, onko heillä vielä aikaa uudelle ihmiselle?

Tähän mennessä aikaa on tullut vietettyä lähinä poikaystävän kanssa ja hänen kavereidensa kanssa.. Ei se oikein riitä minulle, mutta elämästäni puuttuu sellainen rytmitys että olisi aikaa kaikelle ja pysyvyys.

Tämä oli nyt taas tällainen vuodatus..

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat