En tiedä uskoisinko miehen puheita...

Vierailija

Poikaystäväni, tai nykyisin oikeastaan entinen, on aina ollut suhteellisen kova juomaan. Suhteemme alussa vietin hyvin monta viikonloppua yksikseni kun mies halusi aina lähteä kavereidensa matkaan. Toisinaan olin itsekin mukana mutta minulla oli töitä, enkä aina ollut viikonloppuisin edes vapaalla. Tällaista samanlaista jokaviikonloppuista juopottelua jatkui siihen asti, kunnes päätin sanoa miehelle, että nyt riittää. Halusin siis erota. Olin tätä aiemmin miehelle puhunut monta kertaa kuinka hänen juomisensa ahdistaa, hän tiesi että isänikin juo jokainen viikonloppu ja kerroin hänelle lapsuudestanikin, vanhempani erosivat isän juomisen takia. Mies jopa vietti aikaa isäni kanssa juopotellen. Tyypillinen viikonloppu hänelle oli olla viihteellä perjantai, huonossa tapauksessa myös lauantai ja seuravaa päivä maata krapulassa. Myös saunan jälkeen (joka ilta siis) täytyi saada yhdestä kahteen saunakaljaa. 

Kuitenkin eron jälkeen mies alkoi selittää kuinka hän haluaa muuttua ja vähentää juomista, aikuistua ja tehdä vapaa-ajallaan muutakin kuin juoda. Hän puheli kuinka oli miettinyt yhteisiä lapsia ja taloa ja kuinka hän on itsekin kyllästynyt juomiseen. Kun kysyin miksi hän ei tätä aiemmin ollut kertonut tai ei aiemmin ollut halukas vähentämään juomista tuli vastaukseksi vain "en tiedä". En voi olla miettimättä mitä olen tehnyt väärin tai jättänyt tekemättä. Olenko velvollinen aikuiselle ihmiselle sanelemaan mitä hän vapaa-ajallaan tekee? Olisiko minulla pitänyt käskeä miestä jäämään kotiin kun toisella selkeästi oli haluja olla kavereiden kanssa? Onko ylipäätänsä pahaa juoda joka viikonloppu yksi ilta ja sairastaa seuraavana päivänä krapulaa puoli päivää? En tiedä uskoakko miehen puheita, vai valehtelenko vain itselleni.. Mies myös kertoi, että hän ei viihdy yksin ja yksin on paha olla ja minun kanssani hän voisi olla selvinpäin... miksei näitä asioita tullut aiemmin esille?

En tosissaan tiedä mitä ajatella.

Kommentit (2)

Minnapa
Seuraa 
Liittynyt19.6.2013

Juominen on kyllä aina ikävä asia :/ Jos ex-miehesi haluaa muuttua, sen pitää lähteä hänestä itsestään, eikä siksi, että "sinun kanssa hän voisi olla selvinpäin". Mutta riippuu vähän teidän iästä, onko tuo juominen paljoa vai ei. Jos on 18-vuotias, niin silloin sitä tulee piletettyä joka viikonloppu. Jos on 35-vuotias ja juo joka vkloppu, niin se olisi enemmän hälyttävää.. Jos haluaisin tuon tyyppisen miehen kanssa palata yhteen, niin itse ainakin haluaisin, että hän yrittää olla selvinpäin itse. Sitten voisi harkita tapailun aloittamista ja katsoa, miten asiat sujuu. Jos mies sitten joskus haluaa käydä viihteellä, niin sekin olisi OK, kunhan ei taas menisi siihen, että joka vkloppu taas joisi. Ja ehkä nämä asiat tuli nyt esille, kun mies menetti sinut, tai sitten hän ei halua olla yksin ja haluaa sinut siksi takaisin. Mutta haluatko palata yhteen miehen kanssa? Mieti asiaa niin.

Vierailija

Olemme molemmat yli kahdenkymmenen... itse en ikinä ole ollut niin kovasti juomisen perään, että oisin jaksanut joka viikonloppu heilua humalassa :D Mutta kaiketi se on siltikin tässä iässä ihan normaalia, eli olenkohan se minä tässä joka ylireagoi..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat