Vanhempi mies

Vierailija

Moikka! Kaipailisin kipeästi mielipiteitä tämänhetkiseen tilanteeseeni, sillä ystäväni ovat saaneet minut vainoharhaiseksi ja epäileväiseksi erään miehen suhteen. Helppiä!

Itse olen kohta 20v nuori nainen ja tapasin reilu kuukausi sitten mukavan miehen. Mies on erittäin komea ja nuorekas, joten yllätyin kun minulle selvisi, että hän on minua 12 vuotta vanhempi. Olemme siis tapailleet tämän miehen kanssa tämän reilun kuukauden, mutta valitettavasti hän asuu toisessa kaupungissa, joten emme pysty näkemään niin usein kuin tahtoisimme. Kuitenkin olemme tavalla tai toisella yhteydessä päivittäin/useasti viikossa. Emme ole suuremmin puhuneet ikäerostamme, mutta ystäväni ovat muodostaneet siitä nyt minulle jonkilaisen ongelman varoittelemalla minua sydäsuruista ja hyväksikäyttämisestä.

Miehen ollessa luonani yötä ensimmäistä kertaa pelkäsin yhteydenpidon lopahtavan sen jälkeen. Ennen yökyläilyä yhteydenpito oli ollut todella tiivistä (usein miehen aloitteesta) ja ajattelin, että yhdessä vietetyn yön jälkeen huomaan, jos olisin miehelle vain pano. Tuon yön jälkeen yhteydenpito on kuitenkin pysynyt samanlaisena ja juttelemme laidasta laitaan syvällisiä asioita sekä ihan arkipäiväsisiäkin juttuja. Keskustelumme eivät siis pyöri vain seksin ympärillä. Mies on pyytänyt minua nyt vuorostaan hänen luokseen, koska olemme nähneet aina minun kotikaupungissani. Ystäväni kuitenkin varoittelevat minua miehen iästä ja motiivesta. Alan pikkuhiljaa tulla vainoharhaiseksi, vaikka itse mies ei ole antanut tähän käytöksellään mitään aihetta.

Kanssani mies on kohtelias, ihana ja hän varmistaa että minulla on hyvä olla. Minun onkin hankala uskoa, jaksaako joku oikeasti pitää tälläistä kauko"suhdetta" pystyssä jos tahtoo pelkän panon. Mies on nähnyt eteeni melkoisesti vaivaa. Hän suunnittelee jo, mitä mukavaa treffailisimme hänen kotikaupungissaan.

Kertokaa mielipiteenne. Annanko vain rohkeasti mennä, sillä viihdyn miehen seurassa. Jos sydän särkyy, niin sitten särkyy. Tuntuisi hassulta lopettaa miehen deittailu vain ystävieni epäluulojen takia. Kuitenkin varoittelut iästä, välimatkasta sun muusta sai minut tekemään tämänkin keskustelun...

Kommentit (14)

Vierailija

Minusta on hienoa, että ystäväsi ovat noin suojelevaisia, mutta tässä tapauksessa sinun täytyy kuunnella itseäsi. Jos sinulla on hyvä olla miehen kanssa, niin jatka ihmeessä! Ei se ikä ole este sille, etteikö voisi tulla hyvinkin juttuun :)

Vierailija

Vielä vaan vastauksia lisää, kiitos:)

Sitä tulin vielä lisäämään, että tosiaan kavereideni mielestä vanhempi mies haluaa automaattisesti vain ja ainoastaan seksiä nuoremmalta naiselta. Kun kerroin tavanneeni tämän miehen, sain kuulla että ystäväni olivat olleet onnellisia puolestani siihen asti, kunnes kuulivat miehen iän. Koska "Kai sä tajuat, että se haluaa vain yhtä asiaa!?"

Vierailija

Itselläni on aika lailla samanlainen tilanne päällä kun sinulla. Olen 20 ja tapailemani mies on 35. 

Ystäväni ovat olleet aika kannustavia mutta itse pohdin usein haluaako tämä mies oikeasti muuta kun "sitä yhtä asiaa". 

Mielestäni perustelujesi mukaan "sun" mies vaikuttaa aidosti olevan kiinnostunut sinusta. Älä mieti liikoja että mitä mieltä ystäväsi ovat. Elämässä täytyy ottaa riskejä. Kuka väittää ettei meidän ikäiset miehet (pojat) ole ainoastaan panon perässä? 

Vierailija

Oi, olipa mukava kuulla, että jollakin muulla on samanlainen tilanne meneillään!

Ja tottahan tuo on, että ainakin mun kokemuksen mukaan juuri nää parikymppiset tahtoo viettää villiä ja vapaata elämää. Muutenkin tuntuu, et heidän kanssaan on pitäny pelata ihmissuhdepelejä. Tän vanhemman miehen kanssa sovittiin heti, et mitään ei tartte pelata.

Sunqueen
Seuraa 
Liittynyt11.10.2011

Aika kummallisia ennakkoluuloja sun kavereilla, ei kannata niitä kuunnella. Ei ikä kerro ihmisestä mitään. Mutta jos jotain iän perusteella haluaa yleistää niin eiköhän se  ole niin päin että yli kolmekymppiset keskimäärin enemmän haluavat asettua aloilleen ja löytää pitkäaikaisen kumppanin kuin kaksikymppiset. Joten en ymmärrä miksi kavereillasi on tuollainen päinvastainen käsitys. Varmaan jotain omakohtaisia huonoja kokemuksia jollakin heistä ja siksi yleistävät. Tsemppiä suhteeseen :)

Vierailija

Tietääkö sun vanhemmat tästä miehestä? 

Minua jännittää niin se tuleva päivä kun porukoille pitäis kertoa että seurustelen 15 vuotta vanhemman miehen kanssa. Toki he eivät voi mitenkään vaikuttaa asiaan, olenhan täysi-ikäinen ja teen omat päätökseni. Mutta kuitenkin.. huh :D Onneksi se päivä ei tuu vielä moneen kuukauteen! 

Vierailija
Vierailija

Moikka! Kaipailisin kipeästi mielipiteitä tämänhetkiseen tilanteeseeni, sillä ystäväni ovat saaneet minut vainoharhaiseksi ja epäileväiseksi erään miehen suhteen. Helppiä!

Itse olen kohta 20v nuori nainen ja tapasin reilu kuukausi sitten mukavan miehen. Mies on erittäin komea ja nuorekas, joten yllätyin kun minulle selvisi, että hän on minua 12 vuotta vanhempi. Olemme siis tapailleet tämän miehen kanssa tämän reilun kuukauden, mutta valitettavasti hän asuu toisessa kaupungissa, joten emme pysty näkemään niin usein kuin tahtoisimme. Kuitenkin olemme tavalla tai toisella yhteydessä päivittäin/useasti viikossa. Emme ole suuremmin puhuneet ikäerostamme, mutta ystäväni ovat muodostaneet siitä nyt minulle jonkilaisen ongelman varoittelemalla minua sydäsuruista ja hyväksikäyttämisestä.

Miehen ollessa luonani yötä ensimmäistä kertaa pelkäsin yhteydenpidon lopahtavan sen jälkeen. Ennen yökyläilyä yhteydenpito oli ollut todella tiivistä (usein miehen aloitteesta) ja ajattelin, että yhdessä vietetyn yön jälkeen huomaan, jos olisin miehelle vain pano. Tuon yön jälkeen yhteydenpito on kuitenkin pysynyt samanlaisena ja juttelemme laidasta laitaan syvällisiä asioita sekä ihan arkipäiväsisiäkin juttuja. Keskustelumme eivät siis pyöri vain seksin ympärillä. Mies on pyytänyt minua nyt vuorostaan hänen luokseen, koska olemme nähneet aina minun kotikaupungissani. Ystäväni kuitenkin varoittelevat minua miehen iästä ja motiivesta. Alan pikkuhiljaa tulla vainoharhaiseksi, vaikka itse mies ei ole antanut tähän käytöksellään mitään aihetta.

Kanssani mies on kohtelias, ihana ja hän varmistaa että minulla on hyvä olla. Minun onkin hankala uskoa, jaksaako joku oikeasti pitää tälläistä kauko"suhdetta" pystyssä jos tahtoo pelkän panon. Mies on nähnyt eteeni melkoisesti vaivaa. Hän suunnittelee jo, mitä mukavaa treffailisimme hänen kotikaupungissaan.

Kertokaa mielipiteenne. Annanko vain rohkeasti mennä, sillä viihdyn miehen seurassa. Jos sydän särkyy, niin sitten särkyy. Tuntuisi hassulta lopettaa miehen deittailu vain ystävieni epäluulojen takia. Kuitenkin varoittelut iästä, välimatkasta sun muusta sai minut tekemään tämänkin keskustelun...

Moido !

En yleensä näihin mitään vastaile kunhan lueskelen uteliaisuuttani mutta koska toi sun tekstis oli jollain tapaa niin osuva omaan "tilanteeseeni" niin pakko sanoa oma mielipiteeni asiasta.

Ensinnäkin, järkyttävän suuri osa ei hyväksy noin suurta ikäeroa ja tuomitsee sen samantien koska omakohtasta kokemusta ei ole ja koska se meidän "yhteiskunnassa" on aika monelle jonkinlainen tabu.

Olen ite tammikuussa 20vuotta täyttävä nuori "naikkonen" ja mulla oli aika samantapanen tilanne kuten sullakin. Ihastuin mieheen ja samoin kyseinen henkilö muhun, arvelin jätkän olevan about max 26 ja kävi ilmi että se olikin 33.. Noh ajattelin samantien sen "suhteen" lopahtavan siihen ja varsinkin kun kaverit kuuli kyseisen miehen iän, oli ne sen suhteen aika ennakkoluulosia. "Se on liian vanha, tahtoo vaan pillua yms, ei tosta koskaan mitään kehity", mutta mutta toisin kävi. Tapailtiin suurinpiirtein kuukaus (pari kertaa sen aikana tosin vaan) ja juteltiin kylläkin päivittäin netissä. Yks ryyppyreissu kuitenkin johti siihen että päätettiin ruveta seurustelemaan ja nyt ollaan sitte seukatt 4kk (tulee itseasiassa huomenna täyteen..). Hyvin menee ja olen todennu ettei mun mieheni ollut missään vaiheessa panon perässä, tai saattohan se aluks ollakin mutta kun tutustus muhun tahtoise musta paljon muutakin (hyvää siis).

Mun mielestäni sun kannattaa torjua ystävies mielipiteet, onhan ne aina hyvä kuunnella, mutta älä tee sitä virhettä että voit missata elämäs tilaisuuden vaan ja ainoastaan sen vuoks mitä sun ystävät ajattelee. Todennäkösesti ne yrittää ajatella sun parastas, muttei ne älyä/ymmärrä ettei se ikäero aina ole ongelma, eri asia jos 13 vuotias seurustelis nelikymppisen kanssa, meni aikalailla yli hilseen.

Voihan se olla myöski mahdollista että sun sydämes särkyy, mut niitä riskejä kannattaa joskus ottaa. Jos se kyseinen mies on sun kanssas jo sängyssä ollut ja ois ollut pelkästään seksin perässä, se tuskin pitäis suhun minkäänlaista kontaktia enään. Plus tietty se, että vanhemmilla miehillä on kokemusta yleensä naisista enempi kun nuorilla sälleillä. Ja ton ikäset ihmiset on yleensä kasvanu jo sen "naisesta toiseen"-vaiheen ohi, ne tietää mitä ne haluaa. 

Muttajooh ei mulla muuta, kuuntele sydäntäs , tsemppiä!

Vierailija

Aloittaja täällä taas!

Mun äitini tietää tästä miehestä. Halusin kertoa hänelle, jotta hän tietää kenen kanssa aikaani vietän. Varsinkin jos matkustan aika pitkän matkan päähän tän miehen luo. Äitini suhtautui asiaan...no äitimäisesti. Mutta ikä ei siis ollut hänelle niinkään ongelma, mikä oli aika yllättävää. Äiti kyllä sanoi, että "mitäköhän isä tästä sanoisi?" Mutta vastasin, että siitä meidän ei tosiaankaan tarvitse ottaa vielä selvää. Luulen, et iskä saattais hieman kummastella noin paljon vanhempaa miestä, joka on mun isoveljeäkin ihan reippaasti vanhempi. Äidillekin kyllä painotin, ettei tässä vielä pari olla.

Kiva kuulla täältä näitä omia kokemuksia ja ihan päinvastaisia käsityksiä kuin omilla kavereillani! Olen tosiaan nyt päättänyt ottaa riskin ja seurata sydäntäni. Alustavasti ollaan sovittu, että viikon päästä matkustaisin muutamaksi päiväksi kylään miehen luo. Saas nähdä miten käy!

Vierailija

Mun on pakko kommentoida, itelläni aika samanlainen tilanne, vaikkakin ollaan melkolailla alkuvaiheessa koko jutun kanssa. Haluisinkin kysyä, että minkälaisissa asioissa huomaatte ikäeron? Onko sellasia ees? Ihan jotain arkipäiväsiä, joista vois tulla ongelmia. Myös hyvät puolet kiinnostaa!

Vierailija

Aloittaja täällä taas kirjoittelee!

Eilen kotiuduin tuon miehen luolta. Ja kaikki meni todella hyvin!:) Oma ujosteluni tosi vähän harmitti, mutta muuten mies oli ihan yhtä ihana kuin aina tähänkin asti. Eilen juna-asemalla vielä hyvästellessä varovasti kyselin mieheltä, et missä mennään ja haluaako hän vielä jatkaa mun kanssani. Vastaus oli, et tottakai hän haluaa vielä ja että oon ihan hölmö, jos kuvittelen jotain omiani. Että tilanne on ilmeisesti aikas hyvä täällä meillä. Puhuttiin jonkunverran jo tulevaisuudesta ja näin. Viihdyin miehen luona siis todella hyvin, enkä kotiin olisi halunnut palata. Toivonmukaan nähdään taas pian. 

Iso mutta tässä olen nyt minä itse. Tai mun oma epävarmuus. Oon joutunu aikaisemmissa ihmissuhteissa vedätetyksi ja oon ottanu siipeeni. Nyt sitten pelkään, että myös tämä vanhempi mies tekee samoin. Vaikka edelleenkään mulla ei ole mitään syytä epäillä etteikö hän haluaisi olla kanssani, niin silti pelkään että kohta hän antaakin mulle lähtöpassit. Eilen kun juteltiin ja sanoin suoraan tykkääväni hänestä, en saanut kunnollista vastausta. Ei siis ollu mitään välttelyäkään, mutta olisin mä jotenkin halunnu ees jonkun kommentin tuohon kuulla, mutta ehkä hän ei sit miehenä kokenu et siihen tarvii mitään ihmeellistä sanoakaan, koska asia on aika päivän selvä.  En siis usko, et mun tunteet tulee edes yllätyksenä, kun ollaan kumminkin jo siihen malliin käyttäydytty et eiköhän musta huomaa, et olen ihastunut. Mutta silti tämäkin asia sai mut paniikkiin, vaikka mies oli mulle juuri sanonut, et haluaa edelleen jatkaa tätä meidän juttua. Ärsytän ite itteeni. Pitää vaan jotenkin nyt päästä eroon tämmösestä epävarmuudesta ja löytää itsevarmuus tilalle. 

Joku kysyi, et miten se ikäero näkyy. Pitempään seurustelleet voisivat siihen varmaan vastata. Mutta ite oon nyt alkuvaiheessa juttua huomannu, että mies on mua paljon kokeneempi. Eikä se kyllä oo mitenkään huono asia. Tottakai se on nähnyt elämää paljon enemmän kuin minä ja näin, että toivottavasti siitä ei sitten muodostu ongelmaa jatkossa. 

Että tämmöisiä kuulumisia. Tilanne näyttää aika hyvältä nyt, eikä auta kuin toivoa, että tuo mies on tosissaan mun kanssa. Ellen ihan väärin ymmärtänyt, niin hän taisi jopa yrittää suostutella mua muuttamaan samaan kaupunkiin hänen kanssaan. Koko tilanne on silti jotenkin pelottava. Vieläkun en uskalla aloittaa mitään vakavaa keskustelua. Tämmöinen päivitys tilanteeseen kuitenkin. Tyytyväinen olen.:)

Vierailija

Olin 12 vuotta sitten 19v, tapasin miehen johon rakastuin. sain kumminkin  tietää muutaman kk päästä että mies on mua 12v vanhempi. 

Moni ystävyyssuhde kaatui, mutta tänä päivänä voin sanoa että ne olis kariutunut ilman vanhempaa miestäkin. 

Silloin 19vuotiaana en antanut "ystävien" sanojen vaikuttaa ja elän saman miehen kanssa onnellisessa avioliitossa. Ja tosiaan takana on 12vuotta yhteiseloa.

Vierailija

Aloittajalle: sun ei auta kuin ottaa hyppy ja sukeltaa, ja katsoa miten käy. Rakkaudesta kun puhutaan, niin aina voi käydä hullusti. Mutta sitten on niitä, että käy todella hyvin, löytää sen rakkauden elämään, toisesta tulee se tärkeä henkilö sulle. Koskaan ei voi tietää, että kummin käy. Ja mieti: olet selvinnyt aikaisimmistakin pettymyksistä ja olet hengissä. Eli nyt vaan yrität ottaa rennosti, olla stressaamatta turhia, koska sillä  saa paljon murhetta aikaan. Tiedän sen tunteen nin hyvin :)

Vierailija

Kiitos edelleen vastauksista ja lisääkin saa toki laittaa! :)

Tosiaan tää mun oma epävarmuus on tässä ehkä nyt se ainoa ärsyttävä asia. Nytkin odotan paniikissa vastausta tekstiviestiin jonka lähetin eilen illalla. Vastausta ei kuulu. En vaan saa päästäni pois sitä ajatusta, että ehkä mies on sittenkin muuttanut mielensä minun suhteeni ja aikookin nyt antaa mulle lähtöpassit. Vaikka edelleenkään ei olis hirveemmin syytä pelätä, koska vasta toissapäivänähän me näimme ja mies sanoi edelleen haluavansa minut. Pitää nyt vaan yrittää kasvattaa tätä itsetuntoa ja hylätä nää epävarmuudet, vaikka vaikeeta se mulle onkin. Tämä stressaaminen kun tosiaan vie voimia ja aiheuttaa paljon turhaakin murhetta. Eiköhän se mies sieltä vastaile, kun on vastatakseen. :) 

t. Aloittaja

Vierailija

Ajattelin saattaa tämän keskustelun nyt "päätökseen" (toki saa vielä kirjoittaa jos tahtoo) kertomalla, että mulla ja tällä miehellä menee nyt erittäin hyvin!:) Ollaan saatu puhuttua vakavasti asioista ja nyt mulla on levollinen mieli. Toivottavasti tätä jatkuu vielä pitkään ja mulle kävis yhtä hyvin kuin muutamille tänne vastanneista! Nyt on ainakin erittän hyvä olla tän miehen kanssa.:)

t. Aloittaja

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat