Mitä mieltä: saako exältä udella testeissä käymistä/taudeista?

Vierailija

Hei, kiinnostaisi kuulla mitä mieltä olette aiheesta.

Erosin useamman kuukauden suhteesta, jossa käytettiin koko suhteen ajan kumia. Se kuitenkin hajosi pari kertaa (ihme huonoa tuuria tai outoa sähläystä. mene ja tiedä, tapahtui kuitenkin.) 

Noina hetkinä en osannut itse stressata muusta kuin raskaudesta, enkä kysellyt sitten muuta, eikä mieskään ottanut puheeksi (toisaalta hän tiesi, että itse olin testattu ja tauditon). Nyt suhteen loputtua oon kuitenkin ruvennut miettimään ihan liikaa, että vaikka mies itsekin halusi käyttää kumia, niin mistäs tiedän, miten on käyttäynyt ennen. Fiksu ja vastuullinen tyyppi, mutta eihän kenestäkään voi vannoa, varsinkaan nuoruuden sekoiluista! Ja paniikissa tietty sit attelee että varmaan halus käyttää kumia mun kanssa just siksi koska ei tiedä itsestään..  Huoh.

Testeihin meneminen pelottaa, mutten tiedä, kehtaisinko kysellä miehenkään perään,että millon viimeks käynyt/onko syytä pelkoon. Mitään oireita ei kyllä oo, mutta HIV pelottaa liikaa.

Mitä te tekisitte? Kuuluuko mun vaan itse handlata tää tilanne, kerran suhde on ohi? Toisaalta aattelen, että jos jotain ois, se 100% ois siltä, niin voisinko samalla vaan kysyä? To say, haluisin välttää testit mutta toisaalta en haluu kysyäkään kun ei olla tekemisissä kuitenkaan (vaikka hyvät välit) ja argh..

Kommentit (1)

Sunqueen
Seuraa 
Liittynyt11.10.2011

Mun mielestä kannattaa käydä testeissä aina kun tauteihin on ollut pieninkin riski ja ainakin ennen seuraavan seksisuhteen aloittamista. Irtosuhteita harrastavien on hyvä käydä testeissä säännöllisesti. Se on järkevää niin itsensä kuin tulevien seksikumppaneidenkin takia. Vaikka kortsua käyttäisi, niin ne tosiaan voi mennä rikki ja osa taudeista voi tarttua myös suuseksissä.

En halua pelotella vaan rohkaista käymään testeissä. Vain testeillä saa tietää varmasti. En luottaisi toisen sanaan ja on hyvä muistaa, että taudit voivat olla myös oireettomia.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat